Läckage + Bild

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Skulle vilja veta vad som finns bakom den där stora skruven innan jag skruvar lös den, det är nämligen så att det läcker olja där ifrån ocht änkte att det kunde vara intressant att veta om jag får ut sjuttielva små delar om jag skruvar lös den?

Någon som vet?

bild
viewphoto.php

säg inte köp en verkstadshandbok. ahr nämligen beställt en redan, men posten är inte så snabb.

Varför ska du ta bort den? :va
Det är troligen bara en plugg in till oljekanalen.

Edit: läste en gång till och såg oljeläckage.... bara att skruva på, den är förmodligen tätad med en O-ring eller koppar/alu-bricka.

Last edited:
När jag lämnade in min gsxrw motor på svetsning så sa svetsaren(som även är mc-kunnig) att det va ett "bearbetningshål".

/ Hannes

frankof skrev:
Utan att veta säkert; dräneringsplugg

Det stämmer säkert! men varför ställer du inte en bytta under och kollanb om d kommer ut nån olja, gör det det så är det bara att dra i pluggen igen å hälla tillbaxs oljan igen,
tips: om du ska tömma motorn på olja eller kylarvatten, kolla hur mycket det rumms i motorn innan, så du veta att inte din lilla finurliga burk svämmar övber....

och blanda inte kylarvatten och oljan, oljan kan du använda till att lägga kedjor ecc., i om du inte ska hälla i den i motorn igen!

Miss_Orchidee skrev:
Det stämmer säkert! men varför ställer du inte en bytta under och kollanb om d kommer ut nån olja, gör det det så är det bara att dra i pluggen igen å hälla tillbaxs oljan igen,
tips: om du ska tömma motorn på olja eller kylarvatten, kolla hur mycket det rumms i motorn innan, så du veta att inte din lilla finurliga burk svämmar övber....

och blanda inte kylarvatten och oljan, oljan kan du använda till att lägga kedjor ecc., i om du inte ska hälla i den i motorn igen!

Om man ska tappa ur oljan så bör man väl göra det med en plugg i botten av tråget... inte en bit upp på motorn... :kocko

Skulle heller inte rekommendera att lägga kedjan i oljan eftersom halva mc:n kommer att vara nerklenad av olja sen när du kört en sväng med den kedjan. :rolleyes:

Biker_R1 skrev:
Om man ska tappa ur oljan så bör man väl göra det med en plugg i botten av tråget... inte en bit upp på motorn... :kocko

Skulle heller inte rekommendera att lägga kedjan i oljan eftersom halva mc:n kommer att vara nerklenad av olja sen när du kört en sväng med den kedjan. :rolleyes:

läser du aldrig på mjölkpaketen? :rolleyes:

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back