!!!!lÄs!!!!

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
R1-03
:mad: :mad: :mad: ...

Jävla bilister!!! :kocko Tvärnitar så att det ryker om däcken för en stillastående gående som hade rött ljus... Det resulterade att jag som kom körande i ca 35-40 km/h fick min toppkåpa och framlykta(cbr 600fs-01) något demolerad :huvet ...
Blir så arg.... :mad:

Nu är jag på jakt efter dessa delar och det illa kvickt, pengar finns om priset är rätt.
Mob 0734245645

Tvärnitade bilisten för en gående med röd gubbe? Gjorde inte bilisten rätt då? :va

Låter helt enkelt som du låg för nära bilisten.

tuffetore80 skrev:
:mad: :mad: :mad: ...

Jävla bilister!!! :kocko Tvärnitar så att det ryker om däcken

Vänta lite nu, du kör in i något som står stilla, och det är det som står stilla som du blir förbannad på???

Håll lite koll över bilen du ligger bakom i fortsättningen, så är det lättare att vara förberedd (man brukar se ganska bra från hojen). Kan dock vara svårt när det gäller lastbilar o dyl, där får man vara lite försiktig i tät trafik.

Angående kåpan: Leta rätt på ett snyggt SF-lyse istället. Billigare än originaldelar.

Flagga skrev:
Håll lite koll över bilen du ligger bakom i fortsättningen, så är det lättare att vara förberedd (man brukar se ganska bra från hojen). Kan dock vara svårt när det gäller lastbilar o dyl, där får man vara lite försiktig i tät trafik.

Angående kåpan: Leta rätt på ett snyggt SF-lyse istället. Billigare än originaldelar.

Vart hittar man det?

Swedie skrev:
Läs hans inlägg igen...
OK, ändrar till "något som kör långsammare än du", skulle själv säkert kunna göra likadant, men skulle då mest förbannat min egen dumhet, och inte posta i ett forum! Så länge det går bra så lär man sig... 3 sekunders regeln funkar bra i alla hastigheter ;-)

Låg inte så nära, men visst det är mitt fel. Men tycker ändå att ..........arrrgggghhhh....... orkar inte diskutera, vill bara ha nya delar...

Måste bara, misstänker att han tittade åt ett annat håll när han plötsligt får se en fotgängare i ögonvrån och inte vet om han går eller står still...

tuffetore80 skrev:
Måste bara, misstänker att han tittade åt ett annat håll när han plötsligt får se en fotgängare i ögonvrån och inte vet om han går eller står still...
Förstår frustrationen, men tyvärr måste vi tänka åt bilisterna oxå... Skönt det gick bra, kunde ju kommit en Terrano bakom dig som inte heller hållit avtsånd eller varit uppmärksam nog...

Visst skall man kunna stanna, alltid, jämt och oavsett vad som händer. Men handen på hjärtat, hur många kör ALLTID som om bilen framför i nästa ögonblick kommer att pallnita? Någon?

Visst har man ansvaret, i alla fall rent juridiskt sett. Men moraliskt sett tycker jag att de där som inte har uppsikt bakåt och kastar sig på bromsen för något de upptäcker för sent eftersom de sitter och fipplar med radion, tittar på H&M-planscher eller vad de nu gör är vållande även om lagen säger annorlunda.

Trafiken skulle bli omöjlig om man inte väntade sig lite förutsägbarhet av sina medtrafikanter. Om alla alltid håller avstånd för en ev. pallnit, om alla alltid kör som om alla andra skall göra det dummast möjliga... så kommer vi att ha trafikstockning in på småtimmarna i varenda by med mer än tre fordon.

Ha det!
/Fredrik

Finns det någon som beställt något från spinnin Wheel?
Bra priser?
Ser ut som om dom har delar till min hoj men det står inget pris..

jag har en halv toppkåpa och ett helt öhh.. hjärnsläpp.. det dära glaset man har i fram.. hahaha!! måste sluta sniffa thinner!! :gnissla

Evil_Henke skrev:
jag har en halv toppkåpa och ett helt öhh.. hjärnsläpp.. det dära glaset man har i fram.. hahaha!! måste sluta sniffa thinner!! :gnissla
ÖÖöhhh! Har du en hel lykta till mig men en trasig kåpa, eller ? Eller är allt helt, och till salu?

Höll på att göra nåt liknade förra helgen, satt o drömde om annat antagligen och en långsam äldre bil stod plötsligt stilla 20 meter framför mig, jävlar vad nära det var.
Ofrivillig stoppie och en resa ut i mötande fält som tur nog var tomt.
Bilen hade mikroskopiska bromsljus som jag helt enkelt inte såg.

Hade jag smällt in i den så hade det givetvis varit mitt fel.

Silwer skrev:
Höll på att göra nåt liknade förra helgen, satt o drömde om annat antagligen och en långsam äldre bil stod plötsligt stilla 20 meter framför mig, jävlar vad nära det var.

Önskar att man hade haft lika tur... Sura pengar att lägga ut nu så här innan sommarsäsongen... Men men nån måste det ju hända.

Silwer skrev:

Har också en sån historia i bagaget:

En flyttbil stod plötsligt still framför mig, utan att ens ha tänt bromsljusen (lätt uppförsbacke + diesel => bra motorbroms).

Anledning: Bilen framför honom (som jag inte kunde se) höll på att svänga in i en trång port.

Hade jag kört på honom hade det dock inte varit mitt fel, utan :tuttar som stod på trottoaren. :fakta

Flagga skrev:
Har också en sån historia i bagaget:

En flyttbil stod plötsligt still framför mig, utan att ens ha tänt bromsljusen (lätt uppförsbacke + diesel => bra motorbroms).

Anledning: Bilen framför honom (som jag inte kunde se) höll på att svänga in i en trång port.

Hade jag kört på honom hade det dock inte varit mitt fel, utan :tuttar som stod på trottoaren. :fakta
:tuttar kan stöka till mycke, varit nära med bil några ggr.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2