!!!!lÄs!!!!

[OFFTOPIC ON]

Men... du har en Astir CS ??? Fränt! Gjorde första EK i en sån... vi kallade den för 'lill-skiten' här i Västerås...

[OFFTOPIC OFF]

ft skrev:
Visst skall man kunna stanna, alltid, jämt och oavsett vad som händer. Men handen på hjärtat, hur många kör ALLTID som om bilen framför i nästa ögonblick kommer att pallnita? Någon?

Visst har man ansvaret, i alla fall rent juridiskt sett. Men moraliskt sett tycker jag att de där som inte har uppsikt bakåt och kastar sig på bromsen för något de upptäcker för sent eftersom de sitter och fipplar med radion, tittar på H&M-planscher eller vad de nu gör är vållande även om lagen säger annorlunda.

Trafiken skulle bli omöjlig om man inte väntade sig lite förutsägbarhet av sina medtrafikanter. Om alla alltid håller avstånd för en ev. pallnit, om alla alltid kör som om alla andra skall göra det dummast möjliga... så kommer vi att ha trafikstockning in på småtimmarna i varenda by med mer än tre fordon.

Ha det!
/Fredrik

Jag har en liknande historia att berätta.

Bilen framför ska svänga höger, så jag lägger mig till vänster så jag kan komma på även fast han är till höger om mig i "samma fil". Samtidigt Som jag kör förbi den nästan stillastående bilen ser jag en tant vid ett övergångsställe som bilen gjort att jag inte såg. Samtidigt som jag ser tanten börjar hon kuta ut med rullatorn i högsta hugg. Jag var väl 40-50 cm ifrån henne när det stanna.

En annan kul grej hände idag när jag ligger å kör rakt fram. Från svänter (ej något skymt) kommer en bil, visst fan stannar den? INTE. Bruden kör RAKT ut utan att ens kolla den stora vägen som jag kör på. Tur att det inte låg någon i körfältet till höger då jag fick göra en undanmanöver... Då vill man ha rejäl tuta på hojjen !! Hon märkte ju knappt att jag låg på tutan i 30 sekunder efter =/

Jag ska fan skaffa nåt båthorn el dyl.

nu trillade slanten ner! ett kåpglas har jag! :) å vänster sida och främre delen av kåpan.. höger sida saknas helt!

BlueNote skrev:
Jag ska fan skaffa nåt båthorn el dyl.

På plötsligt (och tragiskt) avsomnade www.foc-u.co.uk fanns en kille som monterat två smidiga, men effektiva "horn" på sin hoj. Han hade samplat ljuden från originaltutan (riktigt mesig) och sina nya horn, och det skillnaden var enorm. Hornen lät nästan som en lastbil (hmm...illa fall som en stor tysk familjebil).

Perfekt i Londontrafiken (Engelsman) men man skulle även kunna tuta på :tuttar med den. Dom skulle knappast fatta vart ljudet kom från, utan istället misstänka någon stackars oskyldig bilist. :lol

Flagga skrev:
På plötsligt (och tragiskt) avsomnade www.foc-u.co.uk fanns en kille som monterat två smidiga, men effektiva "horn" på sin hoj. Han hade samplat ljuden från originaltutan (riktigt mesig) och sina nya horn, och det skillnaden var enorm. Hornen lät nästan som en lastbil (hmm...illa fall som en stor tysk familjebil).

Perfekt i Londontrafiken (Engelsman) men man skulle även kunna tuta på :tuttar med den. Dom skulle knappast fatta vart ljudet kom från, utan istället misstänka någon stackars oskyldig bilist. :lol

Vore great, hade man pengarna så :)
Man vill ju verkligen skrämma skiten ur billisten, som om man vore en fet lastbil =)

Evil_Henke skrev:
nu trillade slanten ner! ett kåpglas har jag! :) å vänster sida och främre delen av kåpan.. höger sida saknas helt!

Om du har den främre/övre kåpan(den som går runt lyktan och som kåpglaset är fäst vid) är jag intresserad även om du har lyktan asså :Bugar , Hör gärna av dig 0734245645 mellan kl.14.00-06.00 Övrig tid ligger jag ååå snuttar, eller pm:a ditt nr så kan jag ringa.

tuffetore80 skrev:
Om du har den främre/övre kåpan(den som går runt lyktan och som kåpglaset är fäst vid) är jag intresserad även om du har lyktan asså :Bugar , Hör gärna av dig 0734245645 mellan kl.14.00-06.00 Övrig tid ligger jag ååå snuttar, eller pm:a ditt nr så kan jag ringa.

lyktan e sopslut! var å kollade nyss och det enda som är helt är kåpglaset!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2