Kyrkovalet

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Nå, vilka röstade ni på?

Kan ju lägga upp en poll, men vill ej göra det lätt för folk som ej vill stå för sina åsikter.

Glömde helt och hållet bort det, jag hade tänkt rösta men glömde som sagt bort, jag är inte så himla troende, men jag tycker att det är viktigt att vi iallafall har en fungerande kyrka som kan stötta vid kriser och det..

Tycker inte kyrkovalet känns så viktigt faktiskt..... Eller rättare sagt - I couldnt care less. Dessutom har jag gått ur kyrkan, och det är jag riktigt glad över.

Rösta av en anledning idag. Ju fler som röstar på annat än bajsbrunt destå bättre

sismo skrev:
Nå, vilka röstade ni på?

Kan ju lägga upp en poll, men vill ej göra det lätt för folk som ej vill stå för sina åsikter.

Röstade inte på partier då jag anser det är meningslöst utan på personer jag känner. Vad har politiska partier i den "fria Svenska Kyrkan" att göra?

Kyrkan är ju mera som ideel förening som Alfredsson sa en gång i tiden och då har inte partierna där o göra utan enbart medlemmarna.

Otroligt nonchalant och trångsynt att inte gå och rösta (gäller de som ej begärt utträde). Det finns miljontals människor i världen som dött/dör för rätten att rösta, för demokrati. Att säga "äh, jag bryr mig inte" är beklämmande. Om man inte bryr sig eller saknar kunskap nog för att välja ett parti, skall man gå och rösta blankt.

valmers skrev:
Om man inte bryr sig eller saknar kunskap nog för att välja ett parti, skall man gå och rösta blankt.
och har man bara dumma och gnälliga saker att säga så kan man vara tyst.

Fick en lapp i lådan som det fräste om när jag tog i det, kastade därför bort det och med det faktum att det även fräser om fötterna om jag kliver in i en kyrka så säger jag bara -> :FU till kyrkovalet.

valmers skrev:
Förklara gärna vad som är dumt med att uppmana folk att utnyttja sin rösträtt?
Att det är ett val som väldigt många inte bryr sig om och även om jag nu kunde rösta så orkar jag inte rösta för jag bryr mig verkligen inte. Att inte rösta är samma sak som att rösta blank. Att behöva dra upp hur många som svälter och dör och skulle ge vadsomhelst för att få rösta i ett val är bara löjligt.

Vad har politik med religion att göra?
Det har jag aldrig riktigt förstått. :va

Borde det inte vara personval utan koppling till politiska partier?

Hursomhelst så röstade jag inte men hade nog gjort det om jag varit hemma.

honkiie skrev:
Att det är ett val som väldigt många inte bryr sig om och även om jag nu kunde rösta så orkar jag inte rösta för jag bryr mig verkligen inte. Att inte rösta är samma sak som att rösta blank. Att behöva dra upp hur många som svälter och dör och skulle ge vadsomhelst för att få rösta i ett val är bara löjligt.
Okej, du fattar inte.

valmers skrev:
Otroligt nonchalant och trångsynt att inte gå och rösta (gäller de som ej begärt utträde). Det finns miljontals människor i världen som dött/dör för rätten att rösta, för demokrati. Att säga "äh, jag bryr mig inte" är beklämmande. Om man inte bryr sig eller saknar kunskap nog för att välja ett parti, skall man gå och rösta blankt.

Hade det varit Riksdag/Landsting/Kommun hade jag tyckt detsamma
men inte till kyrkovalet. Har inte begärt urträde ur kyrkan
men har heller inte haft ett smack med kyrkan att göra på
MÅNGA år.

Om jag hade kunnat ta mig ur sängen så hade jag röstat. Med ryggskott kommer man inte så långt, men jag önskar idag att jag hade krypt iväg eftersom ett visst parti dubblerade sitt inflytande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT