Kymco strypning

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kymco Stryker 125
Hej allihopa!
Är lite nybörjare här på forumet. Jag hoppas att någon kanske kunde hjälpa mig.
Jag undrar nämligen om någon här vet var strypningen (-arna) sitter på en Kymco Stryker 125 (syns i min avatar).
Det är nämligen så att jag inte får upp min i motorvägsfart, vilket behövs då jag måste åka en kortare sträcka på motorväg för att komma till jobbet. Skulle någon kunna hjälpa mig?
 
Är inte det en 4 T:are? Dom brukar sakna strypningar eftersom dom ialla fall inte har mer än 15hk fast den borde ju i alla fall göra lite mer än 110 km/h.
Kollat allt står rätt till (tändstift, luft/bränsle filter mm.).
 
helt sant som ni skriver... 4-taktare är tyvärr klenare än 2-taktare och därför behöver man inte sätta i någon strypning i dessa motorer... försök leta upp något trimsystem till hojen så får du kanske upp morotseffekten till ca 20hk (nä, inte på bakhjulet gnällspikar :D)
 
Jag har varit ute och kört lite nu på morgonen. Samma hastighet, c:a 100 km/h. Men det är på femte (och högsta) växeln med varvtalet i botten, drygt 10k. Kan det vara värt att "dreva" upp den tro? Bara tio-femton kn/h snabbare maxfart skulle betyda mycket.
 
Man of War skrev:
Jag har varit ute och kört lite nu på morgonen. Samma hastighet, c:a 100 km/h. Men det är på femte (och högsta) växeln med varvtalet i botten, drygt 10k. Kan det vara värt att "dreva" upp den tro? Bara tio-femton kn/h snabbare maxfart skulle betyda mycket.

Om du har bra ax i den så kan det vara värt det men om den segar nu så kommer det bli ett helvete sen...
 
Vastrix skrev:
Om du har bra ax i den så kan det vara värt det men om den segar nu så kommer det bli ett helvete sen...

Jag vet inte riktigt om den segar. Har kört hojar med bättre acc men även med sämre. Det är så att den känns väldigt lågväxlad. Det går inte ens att göra en ren U-sväng på ettan, man måste ha tvåan eller trean. Ettan är så låg.
 
Man of War skrev:
Jag vet inte riktigt om den segar. Har kört hojar med bättre acc men även med sämre. Det är så att den känns väldigt lågväxlad. Det går inte ens att göra en ren U-sväng på ettan, man måste ha tvåan eller trean. Ettan är så låg.

Ok det låter som att du kunde prova dreva den då
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top