Kylvätske-problem.

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Tjaa bah!
Min "gummi-unge" har problem med sin släde, för den spottar eller kokar kylvatten/kylvätska. Vet inte om fodrena har dragit iväg eller om D e' en spricka i toppen.
Så frågan e' omnån vet nån som kan"röntga" toppen för en vettig peng? Vårat antagande e' att det m.e.m kostar skjortan å stället å lite till. Toppen har hyvlats men det tog inte mer än nån timme innan det började skvätta igen:( förreste så kan jag tala om att det e' en kawa ZX9R -97:a å de' vet jag att det funnits vissa problem med kylet på dom. Eller finns det nån med "DUNDER MEDICINEN":tummenupp för den här hojjen.

Tacksam för svar snarast/ Kunkel & mrSibbe

Last edited:
La väl ut den här tråden vid lite dum tidpunkt:huvet Så jag provar och ser om det finns nån nu som vet?:Bugar

Åh nej! Hade också en gammelnia. Första året gick toppackningen - planslip o byte, gick att åka ett år, sen var det dags för en spricka i toppen. Då toppackningen gick sköt den ut kylvätska som en påtänd perkulator. Då toppen sprack försvann det kylvätska. Har du tur kan du hitta en beggad topp för typ 3-4000:-. Annars, byt hoj.

Antagligen är det vattenpumpen som inte sköter sitt jobb på de där hojarna, speciellt om de får gå lite hårt.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard