Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bebbe skrev:Jag funderade på ifall den där cromateringen på rören (vet inte vad det heter) kommer att hålla?? Gör ingenting om det utvändiga flagnar av men vill inte att det invändiga skall lossna och sätta sig i pumpen![]()
Långa farbron skrev:Om du tänker på sådandär chromade badrumsrör så är dom väl inte chromade inuti ?![]()
Annars ta vanliga kopparör.
Iaf om jag lyser in med en ficklampa.bebbe skrev:Tänkte det men hade dessa rören liggandes hemma![]()
Ser ut som om de är behandlade även på insidanIaf om jag lyser in med en ficklampa.
Jag har läst en del om korrosion i skolan, och jag tror inte det kommer bli så bra. Rören kommer släppa kopparpartiklar. När de sedan hamnar i kylaren och cylindern bildas ett galvaniskt element. Eftersom koppar är ädlare än aluminium kommer aluminiumet offras. Aluminiumet blir till joner i vattnet, d.v.s. fräts bort.bebbe skrev:Vad säger ni. Kan man andvända vanliga rör som man har till badrum för att tillverka lite krökar till kylsystemet på minin?? Eller är det en dum idé![]()
Bearing skrev:Jag har läst en del om korrosion i skolan, och jag tror inte det kommer bli så bra. Rören kommer släppa kopparpartiklar. När de sedan hamnar i kylaren och cylindern bildas ett galvaniskt element. Eftersom koppar är ädlare än aluminium kommer aluminiumet offras. Aluminiumet blir till joner i vattnet, d.v.s. fräts bort.

bebbe skrev:Det där var intressant info!! Precis den typen man vill ha. Skall kolla lite mer på silicon slangar innan jag gör någonting med rör. Det brukar ju vara styvare så de håller nog formen bättre, antar jag![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |