Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bebbe skrev:Jag funderade på ifall den där cromateringen på rören (vet inte vad det heter) kommer att hålla?? Gör ingenting om det utvändiga flagnar av men vill inte att det invändiga skall lossna och sätta sig i pumpen![]()
Långa farbron skrev:Om du tänker på sådandär chromade badrumsrör så är dom väl inte chromade inuti ?![]()
Annars ta vanliga kopparör.
Iaf om jag lyser in med en ficklampa.bebbe skrev:Tänkte det men hade dessa rören liggandes hemma![]()
Ser ut som om de är behandlade även på insidanIaf om jag lyser in med en ficklampa.
Jag har läst en del om korrosion i skolan, och jag tror inte det kommer bli så bra. Rören kommer släppa kopparpartiklar. När de sedan hamnar i kylaren och cylindern bildas ett galvaniskt element. Eftersom koppar är ädlare än aluminium kommer aluminiumet offras. Aluminiumet blir till joner i vattnet, d.v.s. fräts bort.bebbe skrev:Vad säger ni. Kan man andvända vanliga rör som man har till badrum för att tillverka lite krökar till kylsystemet på minin?? Eller är det en dum idé![]()
Bearing skrev:Jag har läst en del om korrosion i skolan, och jag tror inte det kommer bli så bra. Rören kommer släppa kopparpartiklar. När de sedan hamnar i kylaren och cylindern bildas ett galvaniskt element. Eftersom koppar är ädlare än aluminium kommer aluminiumet offras. Aluminiumet blir till joner i vattnet, d.v.s. fräts bort.

bebbe skrev:Det där var intressant info!! Precis den typen man vill ha. Skall kolla lite mer på silicon slangar innan jag gör någonting med rör. Det brukar ju vara styvare så de håller nog formen bättre, antar jag![]()
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |