Kylning & sånt

TTR

9 Juli
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
ktm 640
hej

Hur vet man att kylare och vattenpump till den funkar? och kan man ta reda på om temp lapans funktion och själva lampan att det funkar?

hojjen är en klx650 -98

// mvh tobbe

Om kylaren funkar. Tja funkar den inte så stiger tempen ganska så fort. Vattenpump, samma där.
Templampans funktion, som en kontakt när det blivit visst varmt så sluter den, då tänds lampan.
Testa lampan ja slut kontakten med en bygel.

Qwerty skrev:
Om kylaren funkar. Tja funkar den inte så stiger tempen ganska så fort. Vattenpump, samma där.
Templampans funktion, som en kontakt när det blivit visst varmt så sluter den, då tänds lampan.
Testa lampan ja slut kontakten med en bygel.

Tja!

Tempen stiger väl rätt fort. Vet inte hur fort den ska stiga då jag inte börjat köra med hojjen än. Kan man inte kolla vattenpumpens funktion på något sätt?

// mvh tobbe

jag kan inte hur din specifika hoj ser ut, men i regel brukar man kunna ta av locket på kylet och kolla. När man varvar upp cykeln från tomgång brukar vattennivån sjunka för att sedan komma tillbaka på lågt varv igen. Gör den detta har du iaf. någon form av cirkulation på vattnet. Sen brukar inte kylet bli varmt utan fungerande pump heller.

zilog skrev:
jag kan inte hur din specifika hoj ser ut, men i regel brukar man kunna ta av locket på kylet och kolla. När man varvar upp cykeln från tomgång brukar vattennivån sjunka för att sedan komma tillbaka på lågt varv igen. Gör den detta har du iaf. någon form av cirkulation på vattnet. Sen brukar inte kylet bli varmt utan fungerande pump heller.

Tja!

Tack, det ska jag prova imorrn.

// tobbe

TTR skrev:
Tja!

Tempen stiger väl rätt fort. Vet inte hur fort den ska stiga då jag inte börjat köra med hojjen än. Kan man inte kolla vattenpumpens funktion på något sätt?

// mvh tobbe

Har jag förstått det rätt. Du åker alltså inte utan står still och varvar? I så fall kan jag säga att det är helt normalt att tempen stiger fort, det tar inte mer än nån minut för min tills fläkten går igång, om man har arbets temp innan. och då varvar inte jag mer än nödvändigt eftersom jag vet att tempen stiger fort.

Qwerty skrev:
Har jag förstått det rätt. Du åker alltså inte utan står still och varvar? I så fall kan jag säga att det är helt normalt att tempen stiger fort, det tar inte mer än nån minut för min tills fläkten går igång, om man har arbets temp innan. och då varvar inte jag mer än nödvändigt eftersom jag vet att tempen stiger fort.
tja!

Körde lite i gatan för ett tag sedan (iaf tills granarna kom ut =/) och fläkten startade inte för det. iofs, skit i om fläkten funkar, bara vattenpumpen funkar så är det lungt. måste kolla, blir ett helgprojekt

// tobbe

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck