Kylarvätska?

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Kollade nyss nivån i expansionskärlet för kylarvätskan. Nivån ligger precis under min, och färgen är grönaktig.

Nu är det så att jag har biltemas röda kylarvätska och undra om man vågar hälla på den, eller man kanske bara ska hälla på vanligt vatten?

Snälla hjälp mig…!

Häll på vatten du och köp sen rätt sorts glykol och töm hela kylsystemet och fyll på med nytt fräscht. :tummenupp

du får inte blanda röd med annan färg på glykol kan haverera hela motorn står hojen varmt på vintern avän waterwetter från redline istället för glykol

Frågan är om det går att fylla på med bara vanligt vatten i exp.kärlet eller ska jag byta hela systemet?

Frågan är om det går att fylla på med bara vanligt vatten i exp.kärlet eller ska jag byta hela systemet?

Eftersom det är så liten mängd det handlar om kan du fylla på med endast vatten. Men du kan ju passa på att tömma ur systemet, spola igenom det och sedan återfylla det med ny fräsch kylarvätska, eller water wette som tidigare skribent tipsade om.

Skillnaden med den är att den kyler effektivare samt saknar de tillsatser som gör att det blir halt på asfalten om det spills ut. Används oftast inom racing/banåkning.

Ser för övrigt att du kopierat mina signaturlänkar! ;)

Så man kan spola rent kylaren och sen fylla på med biltemas röda? Eller är det lika bra att åka och köpa annan? Den kylarvätskan som är grön...

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!