Kylarvätska?

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Kollade nyss nivån i expansionskärlet för kylarvätskan. Nivån ligger precis under min, och färgen är grönaktig.

Nu är det så att jag har biltemas röda kylarvätska och undra om man vågar hälla på den, eller man kanske bara ska hälla på vanligt vatten?

Snälla hjälp mig…!
 

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Skogen
Hoj
GSX400
Häll på vatten du och köp sen rätt sorts glykol och töm hela kylsystemet och fyll på med nytt fräscht. :tummenupp
 

toppfart

man kan inte vara bäst på allt
Gick med
30 Jul 2009
Ort
skärblacka
Hoj
2007 honda cbr 600 rr race
du får inte blanda röd med annan färg på glykol kan haverera hela motorn står hojen varmt på vintern avän waterwetter från redline istället för glykol
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Frågan är om det går att fylla på med bara vanligt vatten i exp.kärlet eller ska jag byta hela systemet?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Frågan är om det går att fylla på med bara vanligt vatten i exp.kärlet eller ska jag byta hela systemet?

Eftersom det är så liten mängd det handlar om kan du fylla på med endast vatten. Men du kan ju passa på att tömma ur systemet, spola igenom det och sedan återfylla det med ny fräsch kylarvätska, eller water wette som tidigare skribent tipsade om.

Skillnaden med den är att den kyler effektivare samt saknar de tillsatser som gör att det blir halt på asfalten om det spills ut. Används oftast inom racing/banåkning.

Ser för övrigt att du kopierat mina signaturlänkar! ;)
 

joolo

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Sävedalen
Hoj
-02 Kawasaki zx6r
Så man kan spola rent kylaren och sen fylla på med biltemas röda? Eller är det lika bra att åka och köpa annan? Den kylarvätskan som är grön...
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top