Kx125 6:ans växel går ej i.

jjonken

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2013
Hoj
kawa 125 2003
Tjena, är väll inte den ljusaste inom cross men. har en kawasaki 125 -03 som jag haft ett tag,

Har läst att det ska vara 6 växlar, men får bara i 5, sen äre helstumt.

vad gör jag?

du vet väl att 1an är neråt? :D så du inte tror det e en yamaha DT och börjar räkna på 2an ;)

Lite märkligt att det blir stumt efter 5an, vanligtvis om nåt e tok brukar man få i nånting :) typ falsk neutral eller ett jävla rassel när växeln inte vill i. Är du helt säker att dne ska ha 6 växlar och du räknat rätt så är det nog bara riva och se över växelgafflar/trumma och drev

Jag misstänker att den bara är femväxlad? Om du googlat antalet växlar till 6 för en 03a så kolla även att du verkligen har en 03a. Tyvärr brukar gamla crosshojar ofta bli sålda som lite nyare än vad de verkligen är.

Om man jämför med årsmodell 2002 då ser den mer ut som en 2003.

och kollar man man på Kawasakis specifikationer så har både 2002 och 2003 6 växlar, kan de skillja att man kan välja 5växlar istället för 6 när man beställer dom?

någon som vet av nån sjuka? eller något relativt enkelt fel, som kan uppstått av t.ex fel olja, för oljan var grymt dålig när jag köpte den

Du får väl börja med att ta av transmissionskåpan och kopplingskorg. Har du tur så kanske felet ligger i mekanismen å inte innuti lådan. Men jag tror nog du får gräva djupare än så.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort