Kvinnor och idrott, fortsättningen

Nä, fy för fan... Har han några tänder som är hans egna? Hans 80 stygn eller vad han har, är i alla fall väl dolda bland rynkorna.

Men nu ska vi inte mobba honom. Han är trots allt gammal brynäsare. :)

"<slapper> Börje, hur många stygn har du fått sy i din karriär?
<Börje Salming> Till barnen på Hockeyskolan i Kiruna säger jag 700-800
men det är väl 500-600.
<RakaPuckar> Hur många stygn har du sytt i ansiktet?
<Börje Salming> Det mesta är i ansiktet."

http://www.passagen.se/cafe/chat/kandis/arkiv/salming/salming.shtml

:fakta
Även om det nu skulle visa sig bara vara 100stygn skulle det vara rätt mycket ändå.

Still, jag vill se tacklingar i damhockey. Vet många hockeytjejer som skulle palla en tackling utan problem. Mycket eftersom de kör över grabbarna när de kör in-officiellt.
"äfan, vi tare lungt med cheyerna nu grabbar, de får/kan ju inte tacklas"
*krunch*

Trots att det aldrig kan vara en sport när kvinnor är inblandade, har de lyckats de krysta ut livsbejakare som ni i tråden. Något ni aldrig kan matcha. Ety ni, liksom jag, är män.

Föraktet för kvinnor i den här tråden är inte ens skämtsamt lågt, det är skamfullt.

Du tror att du får ligga nu efter detta inlägg men så är det inte, kvinnor är duktiga på att läsa mellan raderna och du e lixom körd nu....

Såhär tror jag: Män har i alla tider fightats för att bli starkast/bli ledare i flocken/få kvinnornas gunst. Kanske sitter det i den där reptilhjärnan, vad vet jag. Men kanske är män helt enkelt mer tävlingsinriktade. Undantag finns på båda håll, såklart.

En tolvårings nivå kanske var att ta i, men ta till exempel dart, schack och pingis. Vad hindrar ett fruntimmer från att ta sig in i världseliten där?

Fysik är, om än oväntat, viktigt i pingis. Du behöver en snabbhet.

Vad det gäller dart och schack handlar det väl mest om intresse och bristande konkurrens. Hur många tjejer har du sett hänga i timtal runt en darttavla? Hur många tjejer har en darttavla hemma på väggen strax intill glasbordet, den hemsnickrade baren och takfläkten med spotlights och andra landsbyggshippa intreörer...

Schack spelar väl f.ö. bara de killar som aldrig ens fått pussa på cheyor.

..män oftare har hobbys än kvinnor, åtminstone hobbys man kan tävla i.

Män är mer tävlingsinriktade redan från tidig ålder. Vi kan ju inte ens pissa utan att ropa dit en polare för att tävla i vem som når längst...

Last edited:
Om vi nu är så värdelösa på allt utom att gnälla, krångla och shoppa, så vad ska ni då ha oss till?

Då borde ni rimligtvis (om ni är bara hyffsat smarta) hålla er långt borta från vårt gnäll och krångel, och alltså inte ens bry er om oss eller vårt sportutövande.

Nu ska jag åka och handla, får väl passa på och gnälla lite till nån medshoppare, mest så jag kan va säker på att jag inte är flata.

Last edited:
Nu är vi något på spåren, jag har ju länge antagit att kvinnors intressen sällan sträcker sig längre än att "fika med vänner" och detta bekräftar ju tesen.

Frågan som väcks är varför ingen av våra kvinnliga forumdeltagare ställer sig upp och bekräftar detta, är den kvinnliga fronten såpass enad att dom förnekar allt som kan tydas som ofördelaktigt eller har dom helt enkelt inte lagt märke till fenomenet?

(Apropå styrka och pingis så vete fan om jag tror dig, Waldner var väl ingen biff direkt?)

God morgon! Ledsen min sena entré men på nätterna så sover jag.

Jag vill på inga sätt vara en representant för det kvinnliga könet eftersom vi kvinnor skiljer oss på lika många sätt som kvinnor skiljer sig från män, så mina svar får bli efter mig som individ.

Jag har haft mängder med "riktiga" fritidsintressen, precis som mina närmsta vänner. Att det inte blivit någon elitidrottare av mig är av den enkla anledningen att jag lessnar fort. Detta trots att jag är ganska bra på de allra flesta sporter.

Hur mycket samhället än eftersträvar jämlikhet får vi inte glömma det faktum att kvinnor och män ÄR olika. Genetiskt, fysiskt, psykiskt. Redan från barnsängen så fostras vi olika. Jag tycker vi ska hylla våra olikheter istället för att dissa dem. Förhoppningsvis är det ju våra "kvinnliga" egenskaper som gör att vi går hem hos er. Eller hos oss själva. :)

"Lite ridsport"? :confused: Det är ju för fan trav och galopp och Åby och Harry Boy och fy fan varenda jävla dag. :mad:

fast det ingår inte i ridsport....ridsport är hoppning, dressyr eller fälttävlan..:tummenupp

Om gnälla & shoppa vore en sport skulle dom vara överlägsna!

gnälla? då borde ni, killar på SH vinna eftersom ni kan starta en tråd som handlar om att gnälla på tjejer..:mad:

Last edited:
Hon här verkar ha en hobby som gör henne mindre kinkig kanske?
Dessutom är hon fager. :yoparty

[YOUTUBE-ID]F73B_HY7L2k[/YOUTUBE-ID]

Nu är jag förvisso ingen kvinnosakskvinna, och lägger således ingen större vikt i vad som skrivs här.
Men luktar det inte lite neandertalare när grabbar sitter och ryggdunkar varandra med uttalanden som "om man kunde tävla i shopping, skitsnack, smink and what not så skulle kärringarna vinna... höhöhö brööööl *dunka sig på bröstet*"?

Nej, men vi killar är inte så kräsna när vi är hungriga så det går bra ändå!

Om du hittar/har hittat en tjej som vill laga mat till dig fast du inte tycker att hon är bra på det, utan bara är bra på ovan nämda saker så måste jag gratulera till införskaffandet av en viljelös tjej utan självrespekt. :tummenupp

Nu är jag förvisso ingen kvinnosakskvinna, och lägger således ingen större vikt i vad som skrivs här.
Men luktar det inte lite neandertalare när grabbar sitter och ryggdunkar varandra med uttalanden som "om man kunde tävla i shopping, skitsnack, smink and what not så skulle kärringarna vinna... höhöhö brööööl *dunka sig på bröstet*"?

Lite så är det ju, och det är faktiskt rätt befriande att få bejaka den sidan ibland.:)

Det är något som alla callcenter-jobbande grabbar som trippar runt i sina Birkenstock och småpratar tapetmönster och relationsproblem går miste om, ta tjänstledigt några veckor och praktisera på ett bygge ska ni se att kärringtagen går ur er.

Lite så är det ju, och det är faktiskt rätt befriande att få bejaka den sidan ibland.:)

Det är något som alla callcenter-jobbande grabbar som trippar runt i sina Birkenstock och småpratar tapetmönster och relationsproblem går miste om, ta tjänstledigt några veckor och praktisera på ett bygge ska ni se att kärringtagen går ur er.

Ptja, vem är jag att klandra er?
Får ni någon gång förmånen att smyglyssna på t.ex. en tjejbastu törs jag sätta en ansenlig summa pengar på att öronen skulle trilla av på er.
Vi - då talar jag iofs bara för mig själv och den kvinnliga delen av min umgängeskrets - kan vara ganska chauvinistiska när ni inte hör.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg