Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker. Hade inte varit kul om ALLA kunde ALLT!
Bara nyfiken, vad är det som kvinnor kan som inte män kan?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker. Hade inte varit kul om ALLA kunde ALLT!

Bara nyfiken, vad är det som kvinnor kan som inte män kan?![]()
Alpin skidåkning gillar jag. I alla fall när en person åker
![]()
Dart borde ju faktiskt vara på helt lika villkor. Beror kanske på bristande intresse.
Jag läste nånstans att män har bättre rumsuppfattning än kvinnor. Det är ju nånting man använder sig av i schack.
I pingis borde man väl ha fördel av att vara starkare. Nu är jag inte jätte-insatt men när jag spelar så slår jag då i princip så hårt jag kan när jag smashar.
Beror säkert även mycket på för få utövare pga bristande intresse. Min uppfattning (kan inte presentera några siffror så det behöver inte stämma) är iaf att män oftare har hobbys än kvinnor, åtminstone hobbys man kan tävla i.
(Apropå styrka och pingis så vete fan om jag tror dig, Waldner var väl ingen biff direkt?)

(Apropå styrka och pingis så vete fan om jag tror dig, Waldner var väl ingen biff direkt?)
Varför tacklas dom inte i damhockey ? Det är ju inte hockey utan tacklingar. Varför har dom visir på sig ?

Tror inte visiret finns för att ta upp krafterna från en tackling...![]()
Näe, det är där för att skydda deras ansikten, och det tackar vi för.
Tänk dig Börje Salming med flätor och bröst?
varför visar dem så lite ridsport om det är den 3de största idrotten i sverige plus att det är både tjejer och killar som är med..
förstår inte jag...
http://www.scb.se/Grupp/Klassrummet/_Dokument/Statistik_for_alla_2009.pdf
Det visas alldeles för mycket ridsport på teve. För att inte snacka om konståkningen som det alltid är nåt VM eller EM i. Det finns max 10utövare i hela Sverige och så sitter den där jävla Katarina eller vad hon heter och raljerar om kvadruplar, som det vore nåt var människa ska veta vad det är, i timme efter timme en hel vecka i sträck.
TV-licens javisst.
Du som håller på blåvitt borde väl gilla damidrott eftersom ditt lag förlorar som kvinnor mot riktiga män, både vad gäller SM-titeln såväl som cuptitlen?
Nu var det du som förminskade kvinnor och deras idrottande.Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker.

jag vill inte vara spydig men kommer du på någon ??
Du som håller på blåvitt borde väl gilla damidrott eftersom ditt lag förlorar som kvinnor mot riktiga män, både vad gäller SM-titeln såväl som cuptitlen?
Vad handlar tråden om? Om tjejer kan? Lr om tjejer är lika bra?
För jag hävdar fortfarande att det inte finns EN enda sport där en tjej är bäst. Oavsätt om det gäller schack lr boxning.
![]()
Om gnälla & shoppa vore en sport skulle dom vara överlägsna!
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |