Kvinnor och idrott, fortsättningen

Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker. Hade inte varit kul om ALLA kunde ALLT!

Bara nyfiken, vad är det som kvinnor kan som inte män kan? :va

Alpin skidåkning gillar jag. I alla fall när en person åker :kär

22258_235958279727_89975379727_2997141_163679_n.jpg

Kvack!!

[YOUTUBE-ID]VnBILOttUms[/YOUTUBE-ID]

Nu är vi något på spåren, jag har ju länge antagit att kvinnors intressen sällan sträcker sig längre än att "fika med vänner" och detta bekräftar ju tesen.

Frågan som väcks är varför ingen av våra kvinnliga forumdeltagare ställer sig upp och bekräftar detta, är den kvinnliga fronten såpass enad att dom förnekar allt som kan tydas som ofördelaktigt eller har dom helt enkelt inte lagt märke till fenomenet?

(Apropå styrka och pingis så vete fan om jag tror dig, Waldner var väl ingen biff direkt?)

Dart borde ju faktiskt vara på helt lika villkor. Beror kanske på bristande intresse.

Jag läste nånstans att män har bättre rumsuppfattning än kvinnor. Det är ju nånting man använder sig av i schack.

I pingis borde man väl ha fördel av att vara starkare. Nu är jag inte jätte-insatt men när jag spelar så slår jag då i princip så hårt jag kan när jag smashar.

Beror säkert även mycket på för få utövare pga bristande intresse. Min uppfattning (kan inte presentera några siffror så det behöver inte stämma) är iaf att män oftare har hobbys än kvinnor, åtminstone hobbys man kan tävla i.

Finns bara en lösning på problemet. Då blir det nog tyst med feministsnacket sen också. Ska vi göra allt på lika vilkor här i världen så är det väldigt enkelt.

Låt damerna vara med och spela med herrarna i alla idrotter. Det ända man skulle höra då var att det var omvänd diskriminering :va

Killar kan faktiskt göra allt en tjej kan förutom att föda barn. Men i övrigt så är ju faktiskt killar överlägsna, tråkigt att säga men det är sant.
Vi är inte byggda på samma sätt, damerna försöker hela tiden göra saker för att försöka visa att dom kan göra samma saker som killar, men det blir aldrig riktigt bra.
Vi är två helt skilda individer, låt det fortsätta vara så också, tycker det faktiskt blir rätt löjligt när tjejer försöker visa att dom klarar av yrken eller aktiviteter där dom av naturliga skäl inte är lämpade.

Varför tacklas dom inte i damhockey ? Det är ju inte hockey utan tacklingar. Varför har dom visir på sig ?
Damerna passar utmärkt i sporter som curling, simning, konstsimning, konståkning.
Sen är det bra mycket roligare att kolla på damer i individuella sporter, som skidor, slalom, skytte eller vad fan det kan vara. Damsporter suger annars rätt saftigt.

Varför visar dom dam hockey/fotboll etc på bästa sändnings tid ? Damlandslaget är att jämföra med ett div 5 lag i Sverige och dom skulle få stryk av dom också.Dam hockeyn är att jämför med pojkar 12-13 år. Den låga kvalitet är det faktiskt.

Har vi några extrem feminister här som kan svara på vad dessa tycker om detta och hur dom ser på saken att sätta in damerna i herrsporter ?

Sen en sak som slagit mig inom dam lagidrotter, varför är så ruskigt många lesbiska ? Är det för dom är shemales, eller har dom alltid varit flick pojkar när dom var små, eller är det alla tuttar i duschen genom åren som fått dom att go over the line ?

Jag bara skriver och vill höra vad era tankar om detta är.

Vilken kvinno hatare jag låter som haha :tuttar

Last edited:
Jo, man gillar ju tjejer i alla avseenden så det är ju ingen gay-reclaiming man håller på med, det är bara ytterst intressant att diskutera detta.

Varför ska fruntimmer till exempel jobba som brandmän? Inte fan vill jag ligga halvdöd i lägenheten när mina monoblock har satt eld på stereobänken och ha 50 kilo brud slitandes i kragen utan att man rör sig ur fläcken.:brinnerup

(Apropå styrka och pingis så vete fan om jag tror dig, Waldner var väl ingen biff direkt?)

Man kan ju optimera fysiken efter vad man vill uppnå. Biffiga armar är ju optimerade för tunga lyft vilket kanske inte passar så bra när man ska vara snabb. Skulle man mäta hastigheten hans arm rör sig i när han smashar så tror jag nog man skulle komma upp i ganska hisnande hastigheter, jag tror helt klart att fysiken spelar roll där.

Tjejer kan... fast oftast inte lika bra

Detta innebär dock inte att dom inte har rätt att göra det dom brinner för, för få tjejer har hobbys som dom verkligen brinner för.

Många tjejer har istället krångel som fritidsintresse, något som i början kan verka intressant men som småningom leder till en känslomässig återvändsgränd.

Nej damer ut å skaffa er ett liv säger jag bara, utöva en hobby som ni får fysiska och mentala kickar av, då får ni dessutom ligga mer!!!

Näe, det är där för att skydda deras ansikten, och det tackar vi för.

Tänk dig Börje Salming med flätor och bröst?

Nä, fy för fan... Har han några tänder som är hans egna? Hans 80 stygn eller vad han har, är i alla fall väl dolda bland rynkorna.

Men nu ska vi inte mobba honom. Han är trots allt gammal brynäsare. :)

Trots att det aldrig kan vara en sport när kvinnor är inblandade, har de lyckats de krysta ut livsbejakare som ni i tråden. Något ni aldrig kan matcha. Ety ni, liksom jag, är män.

Föraktet för kvinnor i den här tråden är inte ens skämtsamt lågt, det är skamfullt.

varför visar dem så lite ridsport om det är den 3de största idrotten i sverige plus att det är både tjejer och killar som är med..:tummenupp
förstår inte jag...:va

http://www.scb.se/Grupp/Klassrummet/_Dokument/Statistik_for_alla_2009.pdf

Det visas alldeles för mycket ridsport på teve. För att inte snacka om konståkningen som det alltid är nåt VM eller EM i. Det finns max 10utövare i hela Sverige och så sitter den där jävla Katarina eller vad hon heter och raljerar om kvadruplar, som det vore nåt var människa ska veta vad det är, i timme efter timme en hel vecka i sträck.

TV-licens javisst.

Det visas alldeles för mycket ridsport på teve. För att inte snacka om konståkningen som det alltid är nåt VM eller EM i. Det finns max 10utövare i hela Sverige och så sitter den där jävla Katarina eller vad hon heter och raljerar om kvadruplar, som det vore nåt var människa ska veta vad det är, i timme efter timme en hel vecka i sträck.

TV-licens javisst.

Du som håller på blåvitt borde väl gilla damidrott eftersom ditt lag förlorar som kvinnor mot riktiga män, både vad gäller SM-titeln såväl som cuptitlen?

Du som håller på blåvitt borde väl gilla damidrott eftersom ditt lag förlorar som kvinnor mot riktiga män, både vad gäller SM-titeln såväl som cuptitlen?

:pangihuve Nu var det du som förminskade kvinnor och deras idrottande.

Jag har absolut inget emot damidrottare och har redan förklarat tidigare att jag verkligen är imponerad av en massa tjejer, inte minst Anja idag. Dock ej damhockey och damfotboll.

När det gäller blåvitt så kan jag nästan garantera att vi tar guldet i år. Det ser jävligt bra ut. Får gubbarna hålla sig hela så är det sm-guld. Undrar hur det går för råttorna tvålaxtio. Skulle inte förvåna mig om ni spelar superettan om ett par år. Allvarligt talat. :D

Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker.

Jag har funderat länge men kommer inte på någon idrott där kvinnor har bättre resultat än män :va:va jag vill inte vara spydig men kommer du på någon ??

Vad handlar tråden om? Om tjejer kan? Lr om tjejer är lika bra?
För jag hävdar fortfarande att det inte finns EN enda sport där en tjej är bäst. Oavsätt om det gäller schack lr boxning.

:rofl

Last edited:
Vad handlar tråden om? Om tjejer kan? Lr om tjejer är lika bra?
För jag hävdar fortfarande att det inte finns EN enda sport där en tjej är bäst. Oavsätt om det gäller schack lr boxning.

:rofl

Om gnälla & shoppa vore en sport skulle dom vara överlägsna!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg