Kvinnor och idrott, fortsättningen

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Eftersom så många gärna vill fortsätta diskussionen om kvinnor och idrott kanske vi ska göra det här, och inte sabba "Idag är jag förbannad"-tråden? Kanske vi till och med kan göra det på en hyfsat seriös nivå vilket många av er killar påstod var syftet med den första tråden.

Så ... vem vill börja ... eller fortsätta?

Last edited:
...jag ser inte problemet, vissa sporter bygger mer på styrka än andra, då blir det skillnader i prestationer, tycker man damhockey är likvärdigt med färg som torkar, kika inte på't. Var skickar jag fakturan broder...? :hihi

Anja är stenhård för övrigt, hon visade var skåpet står idag när hon gav sig utför backen idag igen.

...jag ser inte problemet, vissa sporter bygger mer på styrka än andra, då blir det skillnader i prestationer, tycker man damhockey är likvärdigt med färg som torkar, kika inte på't. Var skickar jag fakturan broder...? :hihi

Anja är stenhård för övrigt, hon visade var skåpet står idag när hon gav sig utför backen idag igen.

Damhockeyn påminner mest om knattehockey, 8st står i målgården och grötar efter puck....

Sagt av min dotter nu under OS

Damidrotten får precis så mycket uppmärksamhet den förtjänar.
Det visas väldigt lite damhockey på TV.
Klart som fan.
Det finns många sporter som det knappt visas något alls av på TV.
Helt enkelt för att det inte är kul att titta på.
Naturligtvis blir det ett uppsving när det egna landslaget presterar bra.
Men det gäller Curling, Gång, Optimistjolle och alla andra ickesporter också.

Dock brukar (S)(V)T bemöda sig om att "lyfta fram" sporter som ingen vill se.
Betänk då att det är på bekostnad av sändningstid som kunde användas till Enduro, Trial, Superbike, Cross eller Rallycross.

BTW:
Vem fan gitter titta på Golf?

Förstår inte varför det hela tiden ska jämnföras, vissa saker kan inte tjejer göra av olika orsaker vissa saker kan inte män göra av andra orsaker. Hade inte varit kul om ALLA kunde ALLT!

Finns tjejer som är lika manliga som män och då klagas det på det sen finns det tjejer som inte har lika mycket tävlingslystnad som killar och då är tjejerna sämre bara för det.

Pratar rent generell inte bara om just idrott nu. Tyvärr så har en sån här tråd inte mer potential än att spåra ut totalt.

Det är bara att plocka fram :The Popcorn :tummenupp

Damtennis är ganska bra. Brukade kolla ganska mycket på det förut. Har dock inte sett så mycket sen Henin slutade och Sharapova blev dålig.

Tycker nästan det är bättre än herrtennis eftersom det på herrsidan är så mycket stenhård serve i 1000 km/h och poäng.

I övrigt tycker jag inte damsport går att se på eftersom dom är alldeles för dåliga. Vad det sen beror på spelar ingen roll. Är det tråkigt att se på så vill jag inte titta.

Nu är det inte kul längre...denna tråden är typ som att ett par personer fortsätter på varandras skämt sen kommen o sabbar hela grejjen så det blir helt tyst.

Golf är lika kul oavsett om det är damer eller herrar som spelar. Där handlar det, som i många sporter, mer om att ha vinnarskalle. Sen var ju kraftsporterna lite roligare på damsidan när de dopade sig som värst och såg ut som belgisk blå.

Damhockeyn påminner mest om knattehockey, 8st står i målgården och grötar efter puck....

Sagt av min dotter nu under OS

Damhockey är i mina ögon en ny sport och då får man leva med att det ser ut som det gör. Om det däremot inte etableras och blir en större sport med fler utövare världen över och med hårdare konkurrens och jämnare matcher i kommande OS så är det baj bajs... Ser man däremot att det blir fler utövare varje år och att fler nationer höjer nivån så är det inget konstigt att det för tillfället är oerhört låg och ojämn nivå.

Hörde en siffra som sa att Kanada hade 74000 aktiva hockeydamer medan Bulgarien hade knappt 40. Fortsätter det se ut så kan man ifrågasätta damhockeyns existens i OS av samma anledning som vi inte ser konstsim för herrar.

Golf är INTE kul oavsett om det är damer eller herrar som spelar. Där handlar det, som i många sporter, mer om att ha vinnarskalle. Sen var ju kraftsporterna lite roligare på damsidan när de dopade sig som värst och såg ut som belgisk blå.

sörenstam i herrtouren blev väll en flopp?

Damhockey är i mina ögon en ny sport och då får man leva med att det ser ut som det gör. Om det däremot inte etableras och blir en större sport med fler utövare världen över och med hårdare konkurrens och jämnare matcher i kommande OS så är det baj bajs... Ser man däremot att det blir fler utövare varje år och att fler nationer höjer nivån så är det inget konstigt att det för tillfället är oerhört låg och ojämn nivå.

Hörde en siffra som sa att Kanada hade 74000 aktiva hockeydamer medan Bulgarien hade knappt 40. Fortsätter det se ut så kan man ifrågasätta damhockeyns existens i OS av samma anledning som vi inte ser konstsim för herrar.

rättelse, SVENSK damhockey är en egen sport,
kanadickbrudar kan tacklas iaf :D

Damtennis är ganska bra. Brukade kolla ganska mycket på det förut. Har dock inte sett så mycket sen Henin slutade och Sharapova blev dålig.

:tummenupp

Och *iiiih* *ååhhh* *aaaaah* med rosa kjolar, voff *dregel* :tungan

Last edited:
Jag tycker om Beach volley damdivision. Det tycker jag de borde visa mer av i TV.
Inte för att jag äger en TV, då. Men av princip.

Jag tycker om Beach volley damdivision. Det tycker jag de borde visa mer av i TV.
Inte för att jag äger en TV, då. Men av princip.

Också :tummenupp

Jag börjar se ett mönster för hur man gör damidrott intressant .......

..men iof hur fan kunde Ludmila bli populär då? :va

Dock brukar (S)(V)T bemöda sig om att "lyfta fram" sporter som ingen vill se.
Betänk då att det är på bekostnad av sändningstid som kunde användas till Enduro, Trial, Superbike, Cross eller Rallycross.

Har svårt att tro det när det är idel fotboll på samtliga kanaler dygnet runt. Till och med korpfotboll bevakas. Tunnhåriga män som linkar runt på nån grusplan ute i obygden...

4-pleasure, ett formationslag i fallskärmshoppning med bara tjejer som på den tiden man hoppade mixed tog VM-brons. Men det stod det inte en notis om någonstans. Nä det är fo-poll och håkki som gäller i Sverige och då är det ju trist med lätta och svaga spelare.

Damhockey är i mina ögon en ny sport och då får man leva med att det ser ut som det gör.

Stämmer nog. Kommer ihåg när snowboard var nytt tävlingsmoment för tjejer. Bl.a. första gången i OS. Jag hade piskat samtliga damer som startade där. Såg ut som ett aktivitetsläger för värstingtjejer från Jakobsbeg när de skrapade ner genom pipen.
Nu för tiden är det dock andra bullar, vissa cheyer kör riktigt bra. Även om de inte är i närheten av killarna så har de tagit sig.

..men iof hur fan kunde Ludmila bli populär då? :va

Knark!

Last edited:
Jag är iofs inte så intresserad av sport öht men damernas utförsåkning och längd tycker jag är helt ok att se på eller åtminstone lika intressant som herrarnas. Gäller även de flesta grenar inom friidrott.

varför visar dem så lite ridsport om det är den 3de största idrotten i sverige plus att det är både tjejer och killar som är med..:tummenupp
förstår inte jag...:va

Vet inte om det ändrats, men förr var det iaf en jävla massa ridsport på lördag/söndagmornar.

zzzzZZZzzz

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...