Kvinnor & mäns hobby/intressen?

Har kvinnor färre intressen?

• Antal röstningar
    0
:) har man hoj så är den säkert en av de större hobbysarna.... Själv gillar jag läsning, skytte (har just upptäckt pistolskytte), fota och hjälpa pappa med bilen (har inte nån egen att pilla på ju :rolleyes: ), köra skotter och åka slalom :banana

Tjejer gillar smink, inredning och att fika.

De flesta killar har fler än 3 intressen (sex + öl = sju)

Clara skrev:
jag: repa med bandet, träna på gym, kickboxning, träffa kompisar, träffa mitt mentorsbarn, spela betapet, shoppa, läsa mm.

han: datorn och andra såna teknikgrejer,mm.

gemensamt: hojar, inredning, laga god mat, se på film och tv etc

ok, nu var jag kanske orättvis, han lägger ju tex mer tid på att köra sin hoj(mitt körkort är inte riktigt klart...) och läsa om hojar etc än jag så det tar ju mer av hans tid än min(och sen har han ju andra intressen såklart också, men iten lika stora etc.), men min poäng är att när det kommer till intressen och hobbies så har jag definitivt fler iallafall.
sen delar vi förståss lika på hushållssysslor etc, såsom alla sambos oavsett kön borde göra, tycker jao.

där hinner du väl aldrig se film o tv...lät fullspäckat :rolleyes:

På vintern tränar jag mycket drag med hunden om snön ligger kvar. Skotta fram bilen ur 1 meter djup snö är åxå ett bra träningspass. Kanske inget intresse men ändå. På vintern försöker jag hinna iväg till gymmet typ 2-3 gånger iveckan ialla fall.

På sommaren springer vi mycket i skogen så hunden ska ha kvar styrkan att orka dra mig en vinter till. Simmar mycket i poolen, mest för att det är skönt för lederna. Blir väl lite sämre med stryketräningen. Trist att inne och nöta på nån maskin när det är 25 grader varmt ute.

Sen rider jag ju året runt. Islandshästar, Nordsvenskar, fjordingar, shirehästar och allt annat som skulle passera min väg. ;)

Men mitt hjärta står ju i garaget. Motorcykeln såklart. Bilen får inte plats därinne än men han är oxå min stora kärlek och intresse. :pannkyss

Nettan skrev:
Jo, om ni män minskar på era intressen, och ställer upp och gör hälften av kvinnans sysslor hemma och runt om familjen..så ska ni se att kvinnorna har enormt många intressen att pyssla med.

Nettan
Är du ironisk elere sköter sig UT verkligen så illa?
BU, för honom i så fall

Det där hur många hobbys killar vs. tjejer har är väldigt, väldigt olika.
Som människor är mest; olika.
Jag är jätteintresserad av massor, men får välja på det som passar bäst:)

Hobbys har vi nog båda, det man ser mest skillnad på är pengarna!!

Får jag in en 2-3tusen, så blir det genast nya delar till hojen eller ny bilstereo, eller blir kanske en lite sponsring till framtida tft-skärmar till datorn.

Får HON in 2-3 tusen, så går 500kr direkt ute på stans olika fik, sedan 3-400kr på något smink,eller kanske ett par nya skor, och sedan lägger hon undan 1500 för att det ska hon "spara" men likt förbannat är dom borta om 2 veckor iaf, då hon var tvungen att följa med polarna in till stan och fika en sisådär trettioelva gånger...

Ärligt hur många tror inte att om en kille får en liten summa över, säg 1000kr
så går det till något behövande till hobbyn..säg hojen.
Får det kvinnliga könet en 1000kr, så går dom till något helt ointressant...
om det nu inte är nya sexiga underkläder...:drool

Nettan skrev:
För att kvinnor hinner inte med fler intressen än detta.
Många skulle nog vilja hålla på med annat (saker för egen skull) all tid som finns utanför jobbet. Men hur i helsike ska man hinna med detta?? :va

Jo, om ni män minskar på era intressen, och ställer upp och gör hälften av kvinnans sysslor hemma och runt om familjen..så ska ni se att kvinnorna har enormt många intressen att pyssla med.

Har ni aldrig funderat över hur det kommer sig att det mesta i hemmet blir gjort fast ni håller på med ert, typ: mekar, tränar o.dyl.
För om ni tänker efter så är ju faktist tvätten tvättad och kanske till o med inlagd i garderoben oxå, disken diskad, maten lagad o varorna hemhandlade, barnen ivägskjuttsade till träning, och golvet torkat..kanske till o med alla sängar e renbäddade..när ni kommer in på kvällskvisten och känner er helt slut för ni arbetat så hårt, det är då så synd om er att ni säkert får en öl upphälld i glas o framställd på soffbordet bredvid er..
Nettan
Detta var bland det dummaste jag läst på länge. :kocko
Eller så är den tjej som ställer upp på att ha det så bland det dummaste som finns. Avgör själv.

Killar har fler intressen och engagerar sig mer i att skaffa sig egen tid.
Tjejer sitter ofta o gnäller över att dom inte "får " tid att gå ut med kompisarna. Fan, tid "får" man inte, det måste man ta sig. Om dom nån gång frågat sin kille om det är okej att dom går ut eller hittar på något med polarna så är jag 100% säker på att de flesta killar säger "Javisst".
Att dom sedan kommer hem redan klockan 01:00 "för det var inte så roligt ute" är deras eget fel.

Jag gör allt det där du beskriver ovan alldeles själv och har barn och det funkar jättebra.
Att vi singlar skulle ha mer fritid är bullshit, tvärtom, vi har mindre fritid eftersom man inte kan dela på sysslorna med någon. Att vi sedan prioriterar annorlunda är en helt annan sak. Jag åker fan inte till IKEA och slösar bort min tid "för att det är kul". Om jag åker dit så är det för att handla något. Dessutom städar jag när det är smutsigt inte för att det är torsdag, jag tvättar när jag nästan inte har mer kläder kvar, inte när att min favvoskjorta är smutsig.

Maverick_ou812 / Gift en gång och sambo två gånger efter det - Aldrig mer!

Jag kan ha fel nu. Men jag har fått för mig att ibland när killen t ex vill gå ut och dricka öl med sina kompisar blir tjejen sur för att hon då inte har någonting att göra. Varpå killen får dåligt samvete och stannar hemma istället. Detta är bara baserat på vad jag fått höra utav andra.
Tycker själv det är sorgligt om det går till så..

Sen tror jag det finns mycket förutfattade meningar.
Killar har som intressen att sitta vid datorn, hålla på med tekniska grejer, dricka öl, väldigt sällan hjälpa till med hushållsgrejer etc medan tjejer älskar att shoppa och gärna lägger fler tusen i månaden på skor/smink/kläder etc, gör allt i hemmet och tycker om att sitta och fika med en tjejkompis på stan.
Visst finns dom. Men därmed inte sagt att bara för man är tjej/kille så tycker man om allt det där.

Ja, det är ju mkt. som man är intresserad av..motorcyklar kommer väl först på listan, sedan shoppa, inredning, styrketräning, åsså barnen föståss :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon