Kvinnor & mäns hobby/intressen?

Har kvinnor färre intressen?

• Antal röstningar
    0
Fakkverk skrev:
Baka, är inte det jävligt ghey? Nä, det gör fan inte en rockstjärna och då gör inte jag det heller... :yoparty :hihi

haha..det kan stämma men ack så gott det är med nybakade bullar! :)

Nettan skrev:
För att kvinnor hinner inte med fler intressen än detta.
Många skulle nog vilja hålla på med annat (saker för egen skull) all tid som finns utanför jobbet. Men hur i helsike ska man hinna med detta?? :va

Jo, om ni män minskar på era intressen, och ställer upp och gör hälften av kvinnans sysslor hemma och runt om familjen..så ska ni se att kvinnorna har enormt många intressen att pyssla med.

Har ni aldrig funderat över hur det kommer sig att det mesta i hemmet blir gjort fast ni håller på med ert, typ: mekar, tränar o.dyl.
För om ni tänker efter så är ju faktist tvätten tvättad och kanske till o med inlagd i garderoben oxå, disken diskad, maten lagad o varorna hemhandlade, barnen ivägskjuttsade till träning, och golvet torkat..kanske till o med alla sängar e renbäddade..när ni kommer in på kvällskvisten och känner er helt slut för ni arbetat så hårt, det är då så synd om er att ni säkert får en öl upphälld i glas o framställd på soffbordet bredvid er..
Nettan

Har du någon syrra?

Jag e varken shopoholic eller särskilt modeintresserad. Gillar inte alls att springa så mycket i klädaffärer.
Tillbringar mycket hellre några timmar i garaget och hjälper brorsan skruva bil. :tummenupp

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jag e varken shopoholic eller särskilt modeintresserad. Gillar inte alls att springa så mycket i klädaffärer.
Tillbringar mycket hellre några timmar i garaget och hjälper brorsan skruva bil. :tummenupp

// Lena

Men man kan nog lungt säga att du inte är normal.

Lilla_Tingeling skrev:
Näää, jag e inte alls som många andra tjejer. Och jag e inte alls normal! :tungan

// Lena

..tjejer? Är inte du en bra bit över tjejåldern? :)

Zee skrev:
..tjejer? Är inte du en bra bit över tjejåldern? :)
Tjejer är alltid tjejer och killar är alltid killar.

Har du aldrig läst en kontaktannonns? Där "jeanskille 47" eller "mullig tjej 52" söker sällskap för långa skogsprommenader eller mysiga hemmakvällar...

Last edited:
Esquire skrev:
Tjejer är alltid tjejer och killar är alltid killar.

Har du aldrig läst en kotaktannonns? Där "jeanskille 47" eller "mullig tjej 52" söker sällskap för långa skogsprommenader eller mysiga hemmakvällar...

Du menar att kille och tjej implicit antyder en desperation?

Starstriker skrev:
Mmmmm. Bullar.... Brön... :tungan
:hihi nice Fast dom behöver inte vara nybakade och dom behöver inte vara stora, bara man har nått klämma på...ehum, menade nafsa på, dähm får inte till det. Bara man har nått att äta på! :gnissla

Nej, det har han bara fått för sig.

Jag tror sambandet mer ligger i att singlar har mer fritid än par. Speciellt par med barn.

Fast om man räknar barn som en hobby, så väger det nog över att kvinnor har mer fritidsintressen än män... :3freak

Motorcyklar, motorcyklar och åter motorcyklar. :yoparty

Visst är det hästar också vilket hon för mig gärna får skaffa men inser (klok som hon är) att man inte kan ha råd/tid med allt.

Sedan är det simning, bowling, böcker och bågskytte.

Shopping med tjejpolarna såklart men det är väl inget ovanlig för en :tuttar.

Tycker att man kan ta sig tid för sina egna intressen även fast man har sambo/gift/pojkvän/flickvän.
Blir inte det vardagliga livet väldigt tråkigt om man inte får göra saker man tycker om...?

Försöker hinna med saker man själv tycker om, självklart tycker jag om att shoppa och spendera pengar i massor (inte alltid lika populärt hemma)
Sen är det självklart träning, blir ofta träningsfreak så fort jag satt igång med något, tycker om att teckna men de blir aldrig av längre, ingen tid, samma sak att läsa.
Oftast jobbar man.

Design och dekoration är skitkul.
Mecka med hojarna så såklart, snart är de dags för omlackning så då blir de mycke å göra.
Spela tevespel plus dataspel =)
Tror både tjejer och killar har många intressen, vem som gör mest är nog beroende på vem som har mest tid.

Nettan skrev:
För att kvinnor hinner inte med fler intressen än detta.
Många skulle nog vilja hålla på med annat (saker för egen skull) all tid som finns utanför jobbet. Men hur i helsike ska man hinna med detta?? :va

Jo, om ni män minskar på era intressen, och ställer upp och gör hälften av kvinnans sysslor hemma och runt om familjen..så ska ni se att kvinnorna har enormt många intressen att pyssla med.

Har ni aldrig funderat över hur det kommer sig att det mesta i hemmet blir gjort fast ni håller på med ert, typ: mekar, tränar o.dyl.
För om ni tänker efter så är ju faktist tvätten tvättad och kanske till o med inlagd i garderoben oxå, disken diskad, maten lagad o varorna hemhandlade, barnen ivägskjuttsade till träning, och golvet torkat..kanske till o med alla sängar e renbäddade..när ni kommer in på kvällskvisten och känner er helt slut för ni arbetat så hårt, det är då så synd om er att ni säkert får en öl upphälld i glas o framställd på soffbordet bredvid er..
Nettan

Å så finns det de männen som har gjort allt det där hemma för att kvinnan INTE vill eller kan...plus att man ska sköta om alla fordon, fixa med huset mm
å så är dom förvånade när man tröttnar ..... :7peta

Fotrally skrev:
Det diskuteras rätt så mkt om kvinnors och mäns relationer osv..etc..m.m. i OT-delen av detta forum. Därav denna fundering...

Härom veckan så kom jag att börja fundera över en sak... Genom åren så har det blev ett å annat förhållnade,ja ganska många när jag tänker efter. :brinnerup
I och med det så har jag kommit fram till en sak, dom flesta tjejer har väldigt dåligt med hobbysar/intressen i sina liv. Är det bara jag som fått den uppfattningen?(svara i pollen, men läs hela texten först)

Killar har juh köra/meka med bågen och diverse andra hjulbaserade saker.Grejja med datorer, spela tvspel, träna m.m..
Tjejer däremot, verkar som maximalt ha träna och shoppa kläder som intressen. Undantaget är väl dom tjejer som hänger här på forumet. :)

Nu vill jag ju inte hävda bestämt att det är så, utan jag vill kanske mer höra vad era flickvänner har för hobby? :7peta

jag: repa med bandet, träna på gym, kickboxning, träffa kompisar, träffa mitt mentorsbarn, spela betapet, shoppa, läsa mm.

han: datorn och andra såna teknikgrejer,mm.

gemensamt: hojar, inredning, laga god mat, se på film och tv etc

ok, nu var jag kanske orättvis, han lägger ju tex mer tid på att köra sin hoj(mitt körkort är inte riktigt klart...) och läsa om hojar etc än jag så det tar ju mer av hans tid än min(och sen har han ju andra intressen såklart också, men iten lika stora etc.), men min poäng är att när det kommer till intressen och hobbies så har jag definitivt fler iallafall.
sen delar vi förståss lika på hushållssysslor etc, såsom alla sambos oavsett kön borde göra, tycker jao.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!