Kvinnor & mäns hobby/intressen?

Har kvinnor färre intressen?

• Antal röstningar
    0

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Det diskuteras rätt så mkt om kvinnors och mäns relationer osv..etc..m.m. i OT-delen av detta forum. Därav denna fundering...

Härom veckan så kom jag att börja fundera över en sak... Genom åren så har det blev ett å annat förhållnade,ja ganska många när jag tänker efter. :brinnerup
I och med det så har jag kommit fram till en sak, dom flesta tjejer har väldigt dåligt med hobbysar/intressen i sina liv. Är det bara jag som fått den uppfattningen?(svara i pollen, men läs hela texten först)

Killar har juh köra/meka med bågen och diverse andra hjulbaserade saker.Grejja med datorer, spela tvspel, träna m.m..
Tjejer däremot, verkar som maximalt ha träna och shoppa kläder som intressen. Undantaget är väl dom tjejer som hänger här på forumet. :)

Nu vill jag ju inte hävda bestämt att det är så, utan jag vill kanske mer höra vad era flickvänner har för hobby? :7peta

Tycker de flesta tjejer bara vill bygga bo och fika på stan om vartannat....

Jag: Köra/meka hoj, datorn, göra saker med barnen.
Hon: Fika, shoppa, inrednig, hästen, åka hoj, göra saker med barnen

micke hanna 3-6

Sen behöver man ju inte ta upp hur lång tid man ägnar sig åt div intressen....För då vinnen jag

Beror ju på hur gammal man är också, då man blir över 40-50 så verkar det ju som att jobbet oftast är den enda hobbyn man har.

Sådär ja..nu börjar det komma igång! :tummenupp

Men att ta med fika som intressen?..tror det intresset inte räknas :)

För att kvinnor hinner inte med fler intressen än detta.
Många skulle nog vilja hålla på med annat (saker för egen skull) all tid som finns utanför jobbet. Men hur i helsike ska man hinna med detta?? :va

Jo, om ni män minskar på era intressen, och ställer upp och gör hälften av kvinnans sysslor hemma och runt om familjen..så ska ni se att kvinnorna har enormt många intressen att pyssla med.

Har ni aldrig funderat över hur det kommer sig att det mesta i hemmet blir gjort fast ni håller på med ert, typ: mekar, tränar o.dyl.
För om ni tänker efter så är ju faktist tvätten tvättad och kanske till o med inlagd i garderoben oxå, disken diskad, maten lagad o varorna hemhandlade, barnen ivägskjuttsade till träning, och golvet torkat..kanske till o med alla sängar e renbäddade..när ni kommer in på kvällskvisten och känner er helt slut för ni arbetat så hårt, det är då så synd om er att ni säkert får en öl upphälld i glas o framställd på soffbordet bredvid er..
Nettan

Kvinnor är shopoholics och modeintresserade per default. :mattias

Det är deras huvudsakliga (läs oftast enda) hobbys.

Nettan skrev:
Har ni aldrig funderat över hur det kommer sig att det mesta i hemmet blir gjort fast ni håller på med ert, typ: mekar, tränar o.dyl.
För om ni tänker efter så är ju faktist tvätten tvättad och kanske till o med inlagd i garderoben oxå, disken diskad, maten lagad o varorna hemhandlade, barnen ivägskjuttsade till träning, och golvet torkat..kanske till o med alla sängar e renbäddade..när ni kommer in på kvällskvisten och känner er helt slut för ni arbetat så hårt, det är då så synd om er att ni säkert får en öl upphälld i glas o framställd på soffbordet bredvid er..
Nettan

Det där är rent skitsnack. :whip Men visst var det så innan.. på 1830-talet! :hej

Nettan skrev:
Nettan

en sååånn kvinna vill jag ha :hihi

Zee skrev:
Kvinnor är shopoholics och modeintresserade per default. :mattias

Det är deras huvudsakliga (läs oftast enda) hobbys.

Det där är rent skitsnack. :whip Men visst var det så innan.. på 1830-talet! :hej
Visst tycker (de flesta) kvinnor om att shoppa o kolla mode, men de är mycket det som får oss att blomma upp. Till liten del för oss själva, men till stor del oxå för männens skull.
Och att komentaren ovanför skulle höra hemma på 1800 kallt stämmer verkligen inte, kanske lite överdriven ..men ..stämmer nog till det stora hela hemma hos de flesta.

heimdal skrev:
en sååånn kvinna vill jag ha :hihi
Ja, hon finns där...bara man har tålamod att vänta till hon dyker upp.
Men kom ihåg att dessa kvinnor gör med glädje allt detta om hon får massor av kärlek och värme och omtanke. Så till stor del hjälper du till själv att finna henne..Hope you understand../ Nettan

Nettan skrev:
Visst tycker (de flesta) kvinnor om att shoppa o kolla mode, men de är mycket det som får oss att blomma upp. Till liten del för oss själva, men till stor del oxå för männens skull.
Och att komentaren ovanför skulle höra hemma på 1800 kallt stämmer verkligen inte, kanske lite överdriven ..men ..stämmer nog till det stora hela hemma hos de flesta.

Det är dåligt om dessa kvinnor idag, dom börjar vara bristvara.

Finns det någon sådan ledig så..

Stefanp skrev:
Nettan skrev:

Det är dåligt om dessa kvinnor idag, dom börjar vara bristvara.

Finns det någon sådan ledig så..
Lovar att de finns :tummenupp
Själv är jag gift :hihi

hmm :va vaddå ska man inte dela på sysslorna??
Det gör iaf jag och min tjej...tvättar,diskar,städar och lagar mat tillsammans, i princip alltid. Borde alla gör :7peta

Jag har för lite erfarenhet av det här med barn och villa, för då kanske man förstår att det tex är mannen som är ute och hugger ved(då det kan vara rätt tung syssla) istället så kanske kvinnan som ordnar tvätten.

Nettan skrev:
Och att komentaren ovanför skulle höra hemma på 1800 kallt stämmer verkligen inte, kanske lite överdriven ..men ..stämmer nog till det stora hela hemma hos de flesta...

/ Nettan

Där hoppas jag du har fel. Klart som fan att par hjälps åt med hushållet nu för tiden. Väl?

Zee skrev:
Där hoppas jag du har fel. Klart som fan att par hjälps åt med hushållet nu för tiden. Väl?
Jovisst i det stora hela så är det så, men killar som menar att de har så mycket tid till egna intressen att de hinner med både fotbollsträning, styrketräning, hojen, tippa med polarna, bilen och allt va de nu gör..funderar jag verkligen over hur mycket tid de lägger ner på att hjälpa till hemma.

Nettan skrev:
Nettan

Du, det enda som blir uträttat i mitt hushåll är det jag själv gör. Hinner med flera intressen trots det. Häromdagen städade jag faktiskt. Och bakade. Och tvättade. Och tränade.

UrbanTiger skrev:
Gå ut och gräv lite där garaget ska vara, plant ska det vara. Det ska grävas för dräneringen runt om där plattan ska vara alltså måste det sättas upp hörnmarkeringar och sen spänna linor. Foga i hallen ska göras sen ska allt som står på baksidan flyttas undan och massor med sten ska tas bort från baksidan men först ska du vattna där det är sått.
Detta är väl att hjälpa till hemma? Just detta året din enda hobby-intresse.

Starstriker skrev:
Du, det enda som blir uträttat i mitt hushåll är det jag själv gör. Hinner med flera intressen trots det. Häromdagen städade jag faktiskt. Och bakade. Och tvättade. Och tränade.
Men då lever du själv eller?

Men då lever du själv eller?[/QUOTE]
Är man fler i familjen behövs sådant göras nästan varje dag
Är man singel kanske man gör vissa av dessa saker 1 gång var 5:e månad
Ellerhur Starstriker.

UrbanTiger skrev:
Gå ut och gräv lite där garaget ska vara, plant ska det vara. Det ska grävas för dräneringen runt om där plattan ska vara alltså måste det sättas upp hörnmarkeringar och sen spänna linor. Foga i hallen ska göras sen ska allt som står på baksidan flyttas undan och massor med sten ska tas bort från baksidan men först ska du vattna där det är sått.
Den har vi hört förr :hihi

Starstriker skrev:
Häromdagen städade jag faktiskt. Och bakade. Och tvättade. Och tränade.

Baka, är inte det jävligt ghey? Nä, det gör fan inte en rockstjärna och då gör inte jag det heller... :yoparty :hihi

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!