Kvinnor kör bättre än höns - igen

Vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
Tvivla på vilken statistik? Det där med hur många som anser sig köra bättre än genomsnittet?
Vad har min självbild med gammal otydlig statistik att göra?

Otydlig statistik... hmm, jadu det kanske är bättre att vi förlitar oss på din högst vetenskapliga gissa-idioten leken?

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BJXTv4r2T5g&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BJXTv4r2T5g&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

HUr fan e detta möjligt????

Det är väl teoretiskt fullt möjligt att 96% av männen kör bättre än genomsnittet om de fyra procenten som inte tror det kör mycket sämre än genomsnittet och det inte är så där jättestor skillnad på de 96 procenten, precis som jag skulle vilja hävda att det är!

Nu är säkert inte siffran 96% sann, och mina siffror är överdrivna, men hur ofta ser man någon som är nämnvärt skickligare än genomsnittet jämfört med hur ofta man ser någon som är hopplöst mycket sämre än genomsnittet?

Själv skulle jag aldrig inbilla mig att jag är särskilt skicklig på att köra, speciellt MC, och ändå ser jag ofta folk som är mycket sämre än mig!!

Och sen vänder ju statistiken mellan män och kvinnor uppåner så fort väglaget blir dåligt!

Otydlig statistik... hmm, jadu det kanske är bättre att vi förlitar oss på din högst vetenskapliga gissa-idioten leken?
Jag personligen baserar ju hellre mina åsikter på mina egna erfarenheter än på mossig statistik som förändrats fram och tillbaks men om du/ni vill förlita er på det så är det fine with me :)

Hur vet du det, är du tjej eller :rolleyes:

Sorry var bara tvungen:gnissla
Nej, men jag har åkt med mamma en gång :gnissla

Last edited:
Att ens debattera den här saken är eg väldigt onödigt. Tror knappast att hur du kör bil har med ditt kön och göra. Det bygger istället på några andra faktorer, där framförallt erfarenhet är inräknad.

Jag kan dock villigt erkänna med 800 mil i månaden bakom ratten, att jag fortfarande kan bli jävligt upprörd över olika saker i trafiken. Det blir aldrig min sambo, så egentligen så kanske hon kör bättre och mer avslappnat än mig trots att hon kör mycket mindre mil i månaden.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BJXTv4r2T5g&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BJXTv4r2T5g&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

HUr fan e detta möjligt????
:dummer

:Bugar :Bugar :Bugar

Nja, enligt statistiken kör väl inte kvinnor sämre än män vad det gäller olycksfall - men - skulle en kvinna och en man sättas i samma trafiksituation vad gäller hastighet osv så är jag övertygad om att kvinnan skulle hantera det sämre.

Nonsens nonsens!!
Tänkte faktiskt först att kanske kvinnor skulle köra lite sämre när det gäller parkering osv men sen tänkte jag: Fanimig, 3 repor på bilen med 3 olika tillfälle och alla 3 gjorde mitt ex (med en max hastiget på 10km/timmen)medan jag körde mycket oftare i bilen än vad han gjorde.

Samma sak gäller hastighet, det har helt och hållet att göra med hur disträ man är när man kör. Jag har varit i tillräckligt många situationer där hastigheten var hög men där jag reagerade som attan (nästan splashat mellan en långtrådare och stålplåt, behövde bromsa som en idiot för att en idiot hade parkerad bilen direkt efter en tunnel på en 70 väg och det gick inte att köra förbi, för mycket trafik) osv... däremot så lägger jag ner min hoj med 30/40 km/timmen för att jag inte har koll på skiten (tyckte jag medan mekanikern sa att det helt förmodligen berodde på att jag hade för dålig däck). Jag vet inte varför jag skrev det sista, men när det gäller att kvinnor kör sämre, så säger statistik tillräckligt och så beror det helt och hållet på personen själv också.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back