Ravetrancer skrev:
på vilket sätt tycker du att kvinnan är förtryckt idag??????
Jag anser att dom är jämlika oss och kanske lite mer över männen pga allt jävla tjat från dom orakade feministflatorna....som snarare verkar vara killar än kvinnor.
Undrar hur marika är som en person, kvinna eller man, kanske är hon ett undantag????
Kvinnor förfördelas på en massa olika sätt i dagens sverige. Lägre lön, sämre anställningsvillkor, större ansvar och tid i hemmet, misshandel i hemmet, våldtäkt, sexuella trakasserier etc etc. Listan är ruskigt lång.
Exakt så sa man, om jämlikheten mellan könen, i slutet på 1800 talet och då hade inte kvinnor rösträtt, etc etc. Vad säger att vi har nått den ultimata jämlikheten nu?
Är man ingen riktig kvinna om man är orakad? Du som talar så mycket om naturen och dess inverkan på vårat samhälle borde väl förespråka naturlighet som tex hår under armar och på könsorganen - även på kvinnor?
Ravetrancer skrev:
Japp EQ är medfött till största delen, sen så påverkas den av uppväxt och miljö......
Häpp. Det var mer än vad psykologer och andra vet som forskar om det. Var får du dessa fakta ifrån? Vissa exempel som tex sociopati eller psykopati där man hävdar att delar av de brister i empati som de uppvisar är medfödda är väl inte normen du går efter?
Ravetrancer skrev:
Låt tjejer vara tjejeroch män vara män, för det är deras natur....du vill ha nån jävla skitblandning av könlösa individer som inte kan identifiera sig med sitt kön....trots allt så är det ju så vi identifierar oss, med könen, som resten av naturen,. Men du ska gå emot allt som har med natur o göra.....
Samma saker gäller vad som gör att vissa män dras till vissa kvinnor o vice versa........dom naturliga instinkterna, dom skall vi bevara och inte få dom att förtvina, vilket verkar vara din mening.
Vad är då en riktig man och en riktig kvinna? Du verkar ju vara säker på din sak så du får gärna förklara för mig för jag är inte riktig med här.
Hur mycket av dagens kvinnobild är kulturellt betingad och hur mycket är genetiskt? I stora delar av Afrika måste kvinnor omskäras för att anses vara riktiga kvinnor? I Europa ska en riktig kvinna vara rakad mellan benen, sminkad och vacker. Är hon inte det är hon äcklig och bryter mot "det naturliga".
Vilka naturliga instinkter ska bevaras då?
Jag tror det skulle vara väldigt befriande och upplyftande för både män och kvinnor om vi slapp de "naturliga könsroller" som finns.
Ravetrancer skrev:
Tycker fortfarande att kvinnor inte har samma logik som män(utan att vara nedlåtande på något sätt).....å andra sidan tycker jag inte logik har så mycket med intelligens att göra heller.
Är logik medfött?