Kvinnor i media, sexobjekt?

Bingo skrev:
Gladh och Goodstuff; jag försöker vara rolig genom att citera. Utgick faktiskt ifrån att ni skulle känna igen citatet. :whip

Aha, jag utgår alltid från att du vill piska igång en debatt :rolleyes:
Men det måste vara Herman Göring som myntade detta.

gladh

gladh skrev:
Aha, jag utgår alltid från att du vill piska igång en debatt :rolleyes:
Men det måste vara Herman Göring som myntade detta.

gladh
Usch då, jag är avslöjad som den otrevlige bråkstake jag är. :rodnar

Göring brukar tillskrivas citatet, men det är fel. Det är lite för bra för att komma från en sådan figur. Det kommer ursprungligen från en "nazi-teaterpjäs", som heter "Schlageter".

Nu vet ni det också, folks.

OBS Kultur är mycket viktigare än bågar :fakta (Dock inget jag har lust att diskutera här).

Bingo skrev:
Usch då, jag är avslöjad som den otrevlige bråkstake jag är. :rodnar

Mwahahaha.
Men vi tycker om dig som du är :p

Göring brukar tillskrivas citatet, men det är fel. Det är lite för bra för att komma från en sådan figur. Det kommer ursprungligen från en "nazi-teaterpjäs", som heter "Schlageter".

Nu vet ni det också, folks.

Ok, kul med upplysningen. Vi ska nog snart döpa om sporthoj till Folkbildning.com :rolleyes:

OBS Kultur är mycket viktigare än bågar :fakta (Dock inget jag har lust att diskutera här).

Ytterligare en punkt där vi är överens, det börjar bli riktigt många nu. ;)
Man ska väl ej förglömma att det faktiskt finns en hojkultur där Sporthoj.com utgör en betydande del. Åtminstone för mig.

gladh

Jenna J skrev:
Är det en vän till dig som skrivit detta alltså?

Ja. Han jobbar för en Kambodjansk människorättsorganisation. Varför undrar du det?

Bingo skrev:
Gladh och Goodstuff; jag försöker vara rolig genom att citera. Utgick faktiskt ifrån att ni skulle känna igen citatet.

Du ser hur okulturell jag är. ;)

Nu måste jag få flika in igen :hej .

Vad gäller allmän värnplikt för tjejer, så tycker jag inte om tanken. Så vi skall ju bara vara glada för att feministerna inte kämpar för detta. Sedan är ju lumpen något positivt och inte negativt som Dumbo vill ge sken av.

Vidare förstår jag inte riktigt det som Goodstuff säger om att feminister inte är för krig och därmed emot värnplikten/försvaret. Ingen (klok msk.) är väl för krig men det förhindrar ju inte att man vill/bör försvara sitt land, som iallafall jag tycker mycket om :kär .
Skall man stå med rosor och vinka när någon annan stat visar en aggressiv inställning mot det egna landet :confused: .

Fast det är klart om feministerna fick bestämma så fanns det kanske inga aggressiva stater och försvaret skulle följdaktligen inte behövas, eller?

GIXXERRR :hej

Sergeant skrev:
Nu måste jag få flika in igen :hej .

Vad gäller allmän värnplikt för tjejer, så tycker jag inte om tanken. Så vi skall ju bara vara glada för att feministerna inte kämpar för detta. Sedan är ju lumpen något positivt och inte negativt som Dumbo vill ge sken av.

Jag är inte så mycket för värnplikt för tjejer men jag skulle nog kicka butt i ett sådant sammanhang! *ego*

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul