Kvalserien 2006

N.Blomqvist skrev:
Nejdå, faktiskt inte. Jag är nöjd vilka som än vinner så länge det inte är Leksand.
Det är iofs. inte 100% idrott som ligger bakom mina fördomar mot LIF, utan snarare kommunpolitik...
Jag bor i Insjön, i Leksands kommun, och har sett storhetsvansinnet inom kommunen, som är sååå stolta över sitt hockeylag, som trots allt ju faktiskt är bäst. (Tycker dom).

Här har vi nån som vet vad han snackar om. :tummenupp

LIF ska ur elitserien!!! :mad:

darth_igel skrev:
Här har vi nån som vet vad han snackar om. :tummenupp

LIF ska ur elitserien!!! :mad:
Inte gnälla på LIF :ajjabajja

Trist om kommunpolitikerna inte gör vad de ska, men är det fel på politikerna så byt ut dem! Inte sabba min tråd med kommunalpolitik :6surkart

Ställningen just nu:
1-1 nu mellan LIF-MIF, halvskakigt fortfarande hos LIF
2-0 till SSK mot Rögle, SSK verkar starka
1-0 till Skellefteå mot Bofors

Finns det liv finns det hopp. :banana

Södertälje har ju Janne Hukko som spelat ned både Leksand & AIK till Divison 1. Så än finns chansen för LIF. :hihi

Inför nästa säsong så är vi (äntligen) av med både Masken & Bergkvist så då kan det vända. Ledningen har ett stort ansvar för de senaste årens dåliga resultat.

Publikstödet för LiF är ju masivt över (nästan) hela Sverige. Måste kännas för Mora som spelar bra Hockey, tar sig till slutspel, men ändå inte får hallen full. Det finns väll helt enkelt inte 4000 MIK supporters i Sverige :lol

mikael_karlberg.jpg

SSK lär komma tillbaks till ES, men LIF? Inte om de spelar så sopigt som de senaste 3 matcherna, då förtjänar de inte ens det. Det vore ju något annat om de förlorade pga otur, felstudsar, men höll igång ett spel. Igår kom de knappt in i zonn i PP 5-3... Mirakelvändning? Måste nog vinna de nästa sex matcherna i så fall, och det känns som att det räcker att de får ett mål mot sig i ett känsligt läge för att de ska falla ihop totalt...

Nä, det lär nog bli MIF som knatar upp, bra försvarsspel, frimärkesmålisen såg bra ut, och ett par snygga baljor...

:huvet

Det är som den LIF supporter tv-sporten intervjuade sa:
"De har inte kunnandet. Så enkelt är det."

LIF var riktigt dåliga igår.

:skrämd 1-5! :censored

..det ser mörkt ut på Kamerunsavbytarbänk!
för att citera en känd reporter. Tyvärr är det inte Kamerun det gäller denna gång. :huvet

TbA skrev:
:skrämd 1-5! :censored

..det ser mörkt ut på Kamerunsavbytarbänk!
för att citera en känd reporter. Tyvärr är det inte Kamerun det gäller denna gång. :huvet
Vad händer, ingen TV-sändning, själv är man ute och dricker pilsner, vinner 200:- på blackjack, och så LIF lyckas för en gångs skull vända!!! Nu har det vänt, och övriga resultat var drömresultat också.

Spännande fortsättning, minst sagt...

Leksand....vad ska man säga?
Oerhört stark seger av AIK mot SSK igår, Stana gjorde två grodor också.
Blir knallhårt nu. Tror dock att AIK och MIF går upp.

Gustav O skrev:
2048578 Leksand....vad ska man säga?
Oerhört stark seger av AIK mot SSK igår, Stana gjorde två grodor också.
Blir knallhårt nu. Tror dock att AIK och MIF går upp.

Det hoppas jag på att det blir. Skulle vara skönt att slippa Tälja.
Skellefteå är mer hockey om man säger så. Malmö med sin nya arena (är den klar eller har de ens börjat bygga den?) kan nog dra en del folk.

ultimate_TF skrev:
2048584 Det hoppas jag på att det blir. Skulle vara skönt att slippa Tälja.
Skellefteå är mer hockey om man säger så. Malmö med sin nya arena (är den klar eller har de ens börjat bygga den?) kan nog dra en del folk.

Du kan väl för fan inte säga att du bryr dig om att en stad har mer hockeykultur än en annan om du själv håller på Linköping.

goodfella skrev:
2048815 Du kan väl för fan inte säga att du bryr dig om att en stad har mer hockeykultur än en annan om du själv håller på Linköping.

Jag har aldrig sagt att jag håller på LHC. Jag bryr mig inte så mycket om dem, visst det är bra för staden men jag har egentligen alltid gillat Frölunda. LHC med sin fjortisklack med mera tycker jag lite så där om. Men det är sant att Linköping inte är någon hockeystad, de riktiga hockeystäderna tycker jag ligger i norr.

Men det är klart att jag håller mer på dem en de flesta andra lag, fast enbart för att jag kommer här ifrån.

Last edited:
Men vad f-n, kunde ni inte låtit den här tråden självdö :hihi

Pinsamt av LIF, riktigt pinsamt.

Tippar (och hoppas) på SSK och AIK, kan inte med Percy...

darth_igel skrev:
2049660 Grattis LIF till den nya fina arenan!! :hihi :rofl :lol :D

Ojojoj, humor så det bara stänker om det :rofl
Hihihihihi! Gissa om det finns en hel del folk här uppe som verkligen njuuuuter nu! :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg