Kvalserien 2006

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
OK, får väl bekänna färgen nu då. LIF har spelat kval 5 gånger de senaste åren. Vilket lag hänger med LIF till elitserien nästa år?

Stefanp skrev:
Skelefteå lär väl trilla påmålsnöret igen,
Vi får väl se hur det går i kväll, SportExpressen sänder direkt. Har ruggugt dålig koll på allsvensk-lagen, men det är ju gamla kända klubbar i alla fall...

Djefla skåningar

Hur 17 är det möjligt, 0-4 :va Men SSK får det svettigt på måndag :hihi

Säljes: LIF mössa, 27 år gammal, billigt!!!

F-n, man skäms ju som en hund. Den där varma känslan man hade innan matchen, fylld arena, klackarna i högform byttes hastigt mot något kallt och hårt... SSK spelade skjortan av masarna :va

7 matcher kvar, kom igen nu då LIF!

Jag känner det nu! SSK är på gång. För första gången för i år såg dom inte likgiltiga ut. Leksand får definitivt spela i allsvenskan nästa år.

goodfella skrev:
Jag känner det nu! SSK är på gång. För första gången för i år såg dom inte likgiltiga ut. Leksand får definitivt spela i allsvenskan nästa år.
Jag är f-n rädd att du har rätt. LIF såg inte alls hungriga ut. Curre har nog rätt, många i laget som redan har nya kontrakt inför nästa säsong. Ingen såg hungrig ut i LIF, medans Tälje var ett lag.

Det som förvånar mest med Leksand är ju att samma gubbar har fått visa sin inkompetens i ledande positioner under flera år, tänker framförallt på Masken och även Jonas B. De har ju visat att de inte har vad som krävs för att ge Leksand den stbilitet de behöver.
Skellefteås vändning var grym och Rögle mosar på. :-)

Såååå underbart skönt!
Dom pompösa, uppblåsta, självgoda Leksingarna har inget i Elitserien att göra. :fakta

N.Blomqvist skrev:
Såååå underbart skönt!
Dom pompösa, uppblåsta, självgoda Leksingarna har inget i Elitserien att göra. :fakta
En pompös, uppblåst, självgod Mora-fan bakom de orden? :hihi Kom igen, med de biljettintäkterna LIF bidrar till på bortamatcherna, önskar nog de flesta i hockeysverige att de är kvar i högsta serien. (Om de bara kunde bidra med lite glad-hockey som på den gamla goda tiden oxå... :gnissla)

HansJ skrev:
En pompös, uppblåst, självgod Mora-fan bakom de orden? :hihi Kom igen, med de biljettintäkterna LIF bidrar till på bortamatcherna, önskar nog de flesta i hockeysverige att de är kvar i högsta serien. (Om de bara kunde bidra med lite glad-hockey som på den gamla goda tiden oxå... :gnissla)

Ja det var nog fler som höll på Leksand än SSK i Scaniarinken igår. Dom drar grymt mycket publik.

HansJ skrev:
Det var bara FBK, HV och VF som hade större lönebudget än LIF i år, LIF hade iofs många spelare, men det har verkligen inte synts på isen.
Masken måste ju få sparken som sportchef för han har ju floppat kopiöst.

Gustav O skrev:
Det var bara FBK, HV och VF som hade större lönebudget än LIF i år, LIF hade iofs många spelare, men det har verkligen inte synts på isen.
Masken måste ju få sparken som sportchef för han har ju floppat kopiöst.
Jag tror de behöver en Vikegård eller en Boork, men visst, inköpen måste skötas bättre. Steen pojkarna verkar vilja vara kvar i alla fall oavsett utgången. De tyckte visst att de hade varit delaktiga i skiten, så det ankom på dem att vara med och ställa allt tillrätta. Heder åt sån inställning!

darth_igel skrev:
BRINN I HELVETTET LIF!!!

:mad: :mad: :mad:
Surmas :7peta

HansJ skrev:
Jag tror de behöver en Vikegård eller en Boork, men visst, inköpen måste skötas bättre. Steen pojkarna verkar vilja vara kvar i alla fall oavsett utgången. De tyckte visst att de hade varit delaktiga i skiten, så det ankom på dem att vara med och ställa allt tillrätta. Heder åt sån inställning!
Jag tror de stannar kvar för de vet att de inte kan få samma pengar någon annanstans. :hihi
Lundmark kändes kanske som Maskens underligaste värvning alla kategorier....

Ja. vi får innerligen hoppas, att LIF klarar sig kvar. Mycket publik, korta resor och enkla poäng... Kan det bli bättre? :tungan :7peta

Men vänder vi på biffen, så ser vi att det goda resultat. Av att LIF åker ut skulle vara, att Djurgården kan knyta till sig:

Niclas Persson, som redan ryktas vara på G, till mesta mästarna. :yoparty

Samt Johan Backlund, som borde gå att lösa för en rimlig peng Jag tror inte personligen, att han är så sugen på allsvenskan. Nu när han har visat, att han tillhör bland det bästa ES-målvakterna. :Bugar

HansJ skrev:
Nejdå, faktiskt inte. Jag är nöjd vilka som än vinner så länge det inte är Leksand.
Det är iofs. inte 100% idrott som ligger bakom mina fördomar mot LIF, utan snarare kommunpolitik...
Jag bor i Insjön, i Leksands kommun, och har sett storhetsvansinnet inom kommunen, som är sååå stolta över sitt hockeylag, som trots allt ju faktiskt är bäst. (Tycker dom).

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...