Kvalitetsmärket BMW

Nu tycker jag att du visar okunskap. V4:an och framförallt Rallyn har ju visat sig bättre än GS:n i de flesta tester, även offroad. Den har längre och billigare service och längre garantier. Har ju ägt och kört båda i många tusen mil. Men dyr är den:hihi
Närå, jag bara "tycker"! :D

Den är jäkligt läcker men får BMW att framstå som billig, dessutom är den inte på långa vägar lika oöm (viktigt när jag är ute och kör... :crash). Skulle vilja se en Multistradaägare hoppa av i farten och lägga cykeln bara för att demonstrera hur man gör *host*
 
Närå, jag bara "tycker"! :D

Den är jäkligt läcker men får BMW att framstå som billig, dessutom är den inte på långa vägar lika oöm (viktigt när jag är ute och kör... :crash). Skulle vilja se en Multistradaägare hoppa av i farten och lägga cykeln bara för att demonstrera hur man gör *host*
Det skiljer inte alls jättemycket i pris på lika "specade" hojar som du vill låta påskina, även om Ducatin är dyrare. Sen "tycker" jag att du har rätt långt gångna fördomar i ämnet. Det är inte många som lägger en ny GS för +250k heller. Men jag kan hålla med om att GS:n är mer rustik och påminner om en jordbruksmaskin, som man kanske inte är lika rädd om. På gott och på ont.
 
Det skiljer inte alls jättemycket i pris på lika "specade" hojar som du vill låta påskina, även om Ducatin är dyrare. Sen "tycker" jag att du har rätt långt gångna fördomar i ämnet. Det är inte många som lägger en ny GS för +250k heller. Men jag kan hålla med om att GS:n är mer rustik och påminner om en jordbruksmaskin, som man kanske inte är lika rädd om. På gott och på ont.
Nåja, fördomar eller ej så "jordbruksmaskin" vet jag inte. Men den håller för en vältning iaf.
Min poäng var att det finns fler dyra hojar än BMW. Och Multistrada V4 är nog mer jämförbar med S1000 XR med tanke på hur de oftast används, prestanda osv.
 
Nåja, fördomar eller ej så "jordbruksmaskin" vet jag inte. Men den håller för en vältning iaf.
Min poäng var att det finns fler dyra hojar än BMW. Och Multistrada V4 är nog mer jämförbar med S1000 XR med tanke på hur de oftast används, prestanda osv.
Var har du fått det ifrån? Eller du kanske tänker på Multistrada Pikes peak? Tror att många lever kvar i Multistradans nisch med twinmotorn och 17 tums framhjul. V4:n är en helt annan typ av hoj, även om prestandan är ännu bättre. Hade en GS 1250 i 2 år och 4250 mil och tyckte den var grym på många sätt, men rätt tråkig i längden.
 
Var har du fått det ifrån? Eller du kanske tänker på Multistrada Pikes peak? Tror att många lever kvar i Multistradans nisch med twinmotorn och 17 tums framhjul. V4:n är en helt annan typ av hoj, även om prestandan är ännu bättre. Hade en GS 1250 i 2 år och 4250 mil och tyckte den var grym på många sätt, men rätt tråkig i längden.

Är det den du menar? Nå, det är utanför BMW-ämnet.. :)
 
Vilket jag kan bekräfta, med förstahandsinformation.
Min granne (när jag hade sådana) ägde en Triumph, och det var alltid en färsk oljefläck under den.
Han sa själv att enda gången han var orolig är när det INTE var en fläck under motorn, för då är den troligvis tom på olja. :krama

Din granne kan tillhöra den delen av Triumphkollektivet som inte brytt sig eller försökt få sin Triumph oljetät men inte lyckats! :hihi

Jag gillar fördomar! :tummenupp

För att inte avvika från ämnet, en besvärlig upplevelse för några av våra forummedlemmar som läser alla inlägg, berättar jag en liten historia där kvalitetsmärket BMW finns med.

På väg hem på en 60-tals Traja ner genom Finland för att ta södra linjen över Kökar. Men i regnet, det regnar ibland i Finland, kommer jag på att det bara gick en morgonfärja på onsdagar. https://www.alandstrafiken.ax/sites/www.alandstrafiken.ax/files/sodra.pdf
Tisdag naturligtvis så skulle jag ta en extra natt eller sträckköra? Med en bekväm SportHoj från 60-talet är valet lätt. Vilar de få timmar det är mörkt, och kommer fram vid 5-tiden på onsdagsmorgonen i god tid innan avgång.
Nu blir jag inte ensam länge för snart dyker två motorcyklister upp. De är ute på "äventyr" och har tagit Viking till Åbo, bott på hotell och klivit upp tidigt för att hinna med morgonfärjan. De kör naturligtvis varsin G/S, Grus och Smisk, med korvlådor och allt som behövs för en resa till Afrika.
De ser min "gamla" motorcykel som bevisligen gått långt i regn tillsammans med förare i tidsenlig klädsel. Ingen oljepöl under motorn naturligtvis, inte ens en svettning på motorn.
När de frågar var jag kört ifrån och förstår att det är lite längre än från Åbo, från polcirkeln på svenska sidan, blir det tyst.
De hade kanske förutfattade meningar. :tungan
Men alla "vet" att din förstahandsinformation stämmer!, jag har ingen granne med Triumph! :krama

Nu har jag inte kardan utan kedja och den får jag byta själv efter runt 6 000 mil utan att Triumph betalar. SkitHoj... :huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top