Kvalitét på Dainese-ställ?

Har inget att klaga på med mitt Dainese-ställ :)
Hur nöjd som helst!

Köpte ett Dainese K tvådelat som första ställ, och det har funkat helt ok. Dock gick dragkedjan som håller ihop jacka och byxor sönder ganska snabbt, men den har klarat två vurpor på bana utan att några sömmar spruckit! :tummenupp

Dock så sitter mitt nya Clover RC-100 BRA mycket bättre och skönare, samt har mycket finare rörlighet! Dock är det ett raceställ, så lite fusk är det...

Det verkar som det "gamla" modellerna av Dainese håller bättre än dagens!
Har haft två Dainese "T2" och "Classic 200" och inte haft ngt problem med dessa.

Black-Wolf skrev:
Köpte oxå Dainese i Våras och lagom till semestern så började sömmen till gylfblixtlåset (säger man så?)
Men efter säsongen så lämande jag in stället och det befinner sig nu i Italien för reparation. Jo de svenska återförsäljaran verkar skicka tillbaka ställen till Italein för reparation :va

Verkar generellt som blixtlås verkar vara en svag punkt.
I övrigt är jag helnöjd :tummenupp

/BW

Mitt ställ har också varit i Italien på dragkedjebyte. Kunde inte jag fått följa med? :va

Har ett gammalt Dainese Scratch som jag gav 9500:- för -99 Har kasat asfalt 4ggr i det och det har hållt kannon, A+ i betyg!

Har också Dainese, nytt för tre år sen, kommer inte ihåg namnet men efter att ha tumlat runt på asfalten och gräset utmed banan ett par gånger så har jag inget att klaga på. Nu är det förstås silvertejpat och repigt men jag är hel och det är ett bra betyg. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa ett igen.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien