Kvalitét på Dainese-ställ?

Har inget att klaga på med mitt Dainese-ställ :)
Hur nöjd som helst!
 
Köpte ett Dainese K tvådelat som första ställ, och det har funkat helt ok. Dock gick dragkedjan som håller ihop jacka och byxor sönder ganska snabbt, men den har klarat två vurpor på bana utan att några sömmar spruckit! :tummenupp

Dock så sitter mitt nya Clover RC-100 BRA mycket bättre och skönare, samt har mycket finare rörlighet! Dock är det ett raceställ, så lite fusk är det...
 
Det verkar som det "gamla" modellerna av Dainese håller bättre än dagens!
Har haft två Dainese "T2" och "Classic 200" och inte haft ngt problem med dessa.
 
Black-Wolf skrev:
Köpte oxå Dainese i Våras och lagom till semestern så började sömmen till gylfblixtlåset (säger man så?)
Men efter säsongen så lämande jag in stället och det befinner sig nu i Italien för reparation. Jo de svenska återförsäljaran verkar skicka tillbaka ställen till Italein för reparation :va

Verkar generellt som blixtlås verkar vara en svag punkt.
I övrigt är jag helnöjd :tummenupp

/BW


Mitt ställ har också varit i Italien på dragkedjebyte. Kunde inte jag fått följa med? :va
 
Har ett gammalt Dainese Scratch som jag gav 9500:- för -99 Har kasat asfalt 4ggr i det och det har hållt kannon, A+ i betyg!
 
Har också Dainese, nytt för tre år sen, kommer inte ihåg namnet men efter att ha tumlat runt på asfalten och gräset utmed banan ett par gånger så har jag inget att klaga på. Nu är det förstås silvertejpat och repigt men jag är hel och det är ett bra betyg. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa ett igen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top