Kvalité på olika hojmärken?

  • Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date
Min lista på kvalitet. på de 4 stora japanska märkena

1. Suzuki Min GSXR 1000 01 rullar än trots en del marksyning och lysande felkodslampor så startar den alltid.

2. Kawasaki ZX9r 00 kanonbra hoj inga problem med den

3. Yamaha R1 03 Bränd genirator/stator (inga vurpor eller wheelisar)Har sökt på R1forum.com minst 20 st trådar med folk som har råkat ut för samma fel. Tråkigt att det inte erskänns som en felkonstruktion från yammas håll och bytts ut. 2600 får man punga ut själv då. Nu sjönk Yamma i mina ögon som en sten. 20 trådar är ingen slump :( :(

4. Honda ligger sist varför jo då har man hjälpt 3 cbr med avhoppade tändahattar är det inget roligt längre
 
Kan meddela dig att på en polares Ford Mondeo -00 St200 var hela fjädern knäckt längst ner i fästet på högerfram vilket han upptäckte när han bytade ifrån vinter till sommardäck, den har bara gått 8000mil, AC på bilen har lagt av och ljudisolering är PISS! Ford är piss

Varför köpte han en ST200 om han ville ha en tyst bil? För att överdriva lite, det är som att köpa en Ferrari 360 och klaga på åkkomforten.

Att en fjäder går av på en 7 år gammal bil...

Konstigt med AC:n dock. Har själv haft ett gäng fordar och har aldrig haft några problem. Förutom med en Sierra jag hade, fick byta bromsskivor en gång i månaden. Fast det visste jag om när jag köpte bilen, fick det lagat på verkstad första gången, sen var det ju livstids garanti på det felet.

Tillbaka till ämnet: Honda är bäst!
 
Oh satan vilket ras! Hur överlevde du? :rofl
/snip/.

Det var riktigt nära där...
Hojen slocknade kl 02 i nån mysko del av södertälje, allt var stängt och det var nästan kolmörkt...
Men på marken, i närheten, hittade jag en bit tunt packsnöre så jag knöt fast säkringen (gamla typen av rörsäkring) direkt på ledarna från den trasiga säkringshållaren...
Ren tur att jag lever :)
 
Jag hade för många år sen en Honda som inte funka. Senast jag provstartade mina Aprilior funkade båda.

Således, Honda är sämst. Aprilia är bäst.


Typ. :rolleyes:
 
Avhoppade tändhattar är nog det absolut värsta man kan tänka sig.

Felkodslampor är ju helt i sin ordning. :D


Kunde inte hålla mig för skratt när jag läste inlägget där Honda hamnade sist på listan p.g.a. tändhattar som hoppar av!! haha ASG
Men snälla!! hehe :rofl

Jag kan bidra med att säga att Honda CBR 600f-97 kändes grymt bra. Känns som det är kvalité på det hela enligt mig i alla fall.. Körde en sån innan jag bytte upp mig till Fireblade 929RR! :)
 
Last edited:
Jag har försökt ha sönder min gixxer ett tag nu men den fungerar fortfarande! betyder att gixxer är grymt bra alltså :D
 
Jag tror ett märke får sitt rykte även för allt runtomkring. Hur lätt är det att få tag i delar när man behöver dom? Hur hjälpsam är personalen hos återförsäljaren när det strular?

Köper man en flång ny Yamaha ZX10 Fireblade, och har problem med verkstäder/reservdelstillgång några gånger så får nog märkets rykte snart ta stryk.

"Köp INTE en Yamaha ZX10 Fireblade för helvete, Sören! De har mer ståtid än körtid!"
 
Jag tror ett märke får sitt rykte även för allt runtomkring. Hur lätt är det att få tag i delar när man behöver dom? Hur hjälpsam är personalen hos återförsäljaren när det strular?

Även en så banal sak som hur det går för märken i MotoGP, WSBK, Pro Superbike etc etc har ju stor inverkan på rykten om märkena. Oxå ej att förglömma alla tester som Tidningar etc gör.

Var det highsider som gjorde 50000milar test och Kawasaki ZX-10R vann? Alltså måste dom vara bäst! :)

(nej nej inte partisk heller)
 
Så det skulle inte skilja mellan japs? Har du inte sett videorna fr. bl a USA där GSXR 1000:s ram spricker totalt och killen far i marken? Eller e det klippet ett påhitt bara för att lura försäkringsbolag?

Det vill jag se, videoklippet alltså.
 
Det vill jag se, videoklippet alltså.

Jag kommer ihåg exakt när det var en issue. Tror de körde en återkallning för kontroll (eller en obligatorisk på servicen) men inte säker - det var någon i Sverige som fick sin spruckna ram på garanti i alla fall.

Sök och du skall finna, det var ett topic här på sporthoj i alla fall! :)
 
Den Roligaste hojen att köra är KTM Superduke :tummenupp Hög-kvalitets åka ...Det kanske är det som är det viktigaste trots allt :)

Min -06 superduke gick ialf ca 2000mil utan några problem och dem jag känner med Hertigar har ikke haft något problem jag känner till .

Visst , det verkar som Ktm har haft problem med tex 660 men det känns som de nyare årsmodeller av Ktm håller måttet bra :Bugar
 
JA e övertygad om att bästa kvalituten har typ Zundapp & BayerWagen från före kriget :D
Definitivt inte nått som e tillverkat från andra sidan atlanten (å den lilla ön Ängland inräknad) :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top