Nr:18
Snabbare än Don Queer
Nu ligger inbjudan/TR ute för kvällsracet den 20 maj. Vi har 4 tävlingar planerade för denna säsongen. Mer info på www.anderstorpraceway.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som vill köra?
Jodå! Det ska det allt bli!
\m/
...
Kanske har missat nått gammalt snack här men varför är startförfarandet annorlunda än i höstas?
\m/
när kommer det upp tillfälliglicens hos svemo då?
jag har bara baslicens
är det bara ett 5 varvs race?
Ingen som vill köra?
*2 varv med föråkare, därefter 5 varvs race med individuell tidtagning. Kortast racetid över 5 varv vinner.*
Kan någon förklara hur detta är tänkt...
Är det flygande start över mållinjen, i grupp?
Förste hoj över mållinjen betyder inte vinnare, utan sista hoj kan vara vinnare pga tiden?
Datum: 090831![]()
Rätt uppfattat. Så svårt var det väl inte?
Är de andra tävlings datumen klara? jag hittar inga datum på hemsidan!
Å kom igen nu Pysch så kör vi, var med i höstas å det vart kul som fan.
Det var 20minuter kval + 8 varv race + 8 varv race + 7 varv race så det var ganska mycket körning då iaf.
Men då var vi bara en grupp på banan, men Anderstorp sväljer väl ganska mycket hojar samtidigt.
Själv skall jag köra på falken först innan jag bokar nåt, man vet ju aldrig, helt plötsligt kanske hojen bara ligger där i en hög med förvridna metalldelar å en annan tillbringar hela sommaren i gipsvagga
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=467084
![]()
Ja, nöta varv kan man ju göra "när som helst", men att träna starter mm är rätt svårt att göra på kvällsträningar, då är ju tävlingar enda vettiga sättet.Men i år är ju inte kvällsrace samma sak som förra året...
I år är det inget kval, ingen start, 5varv mot tiden, dvs samma sak som att köra träning med transponder...man vet först hur det gick efteråt i depån.
(Ledsen Stefan om mina inlägg är negativa. Men jag hade sett fram emot kvällsracen, som det var upplagt förra året.)
Men i år är ju inte kvällsrace samma sak som förra året...
I år är det inget kval, ingen start, 5varv mot tiden, dvs samma sak som att köra träning med transponder...man vet först hur det gick efteråt i depån.
(Ledsen Stefan om mina inlägg är negativa. Men jag hade sett fram emot kvällsracen, som det var upplagt förra året.)
Ja, nöta varv kan man ju göra "när som helst", men att träna starter mm är rätt svårt att göra på kvällsträningar, då är ju tävlingar enda vettiga sättet.
Sen är jag fortfarande lite skeptisk till torsdagar, OM man skulle ha en bit att åka så blir det halvdag på jobbet, och sen kommer man hem vid 1-2 på natten, då blir det en tung dag på jobbet dan efter
Men hursom är det kul att det skapas fler tävlingar och att några brinner för att hålla igång RR-Sverige!![]()
Är de andra tävlings datumen klara? jag hittar inga datum på hemsidan!
Det blir ju race iallafall! Hur tycker du att vi ska lösa problemet med ljudet då? Detta är en direkt följd av att folk inte kan se till att ha bra ljuddämpare! På kvalet förra året var det inte en enda som lät över 95 förbipassering, på racet låg det på 102-104 vid förbipassering. Antingen bytte förarna ljuddämpare eller så är det sammanlagringseffekten som gjorde denna höjning. Vi har lovat Bygg och Miljö att testa detta alternativ. Hade vi inte gjort detta hade dom förbjudit oss att köra race på annat än bullerdagar. Jag har själv provat detta startförfarande, och jag lovar att tävlingshetsen blir lika intensiv som vanligt.
På kvalet förra året var det inte en enda som lät över 95 förbipassering, på racet låg det på 102-104 vid förbipassering. !
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |