Kvällsracet i Anderstorp 2010

när kommer det upp tillfälliglicens hos svemo då?
jag har bara baslicens

är det bara ett 5 varvs race?
 
Last edited:
Jodå! Det ska det allt bli!

\m/

...

Kanske har missat nått gammalt snack här men varför är startförfarandet annorlunda än i höstas?

\m/

För att Bygg o Miljökontoret tyckte att startens ljudnivå var ett problem. Alternativet var att inte få tävla alls.

när kommer det upp tillfälliglicens hos svemo då?
jag har bara baslicens

är det bara ett 5 varvs race?

Nej, vi kör så många heat vi hinner mellan 5 och åtta.
 
Last edited:
Förklaring av startförfarande

*2 varv med föråkare, därefter 5 varvs race med individuell tidtagning. Kortast racetid över 5 varv vinner.*

Kan någon förklara hur detta är tänkt...:va

Är det flygande start över mållinjen, i grupp?
Förste hoj över mållinjen betyder inte vinnare, utan sista hoj kan vara vinnare pga tiden?
 
*2 varv med föråkare, därefter 5 varvs race med individuell tidtagning. Kortast racetid över 5 varv vinner.*

Kan någon förklara hur detta är tänkt...:va

Är det flygande start över mållinjen, i grupp?
Förste hoj över mållinjen betyder inte vinnare, utan sista hoj kan vara vinnare pga tiden?

Rätt uppfattat. Så svårt var det väl inte?


Ska ordna det bums!
 
Last edited:
Rätt uppfattat. Så svårt var det väl inte?

Jo, jag hade fortfarande trott att det var vanlig start om inte startförfarandet hade tagits upp i garaget och jag sedan ställt frågan här.

För min del var det just starten och allt runt den som var det som lockande. Det enda moment jag aldrig har vart med om...
 
Är de andra tävlings datumen klara? jag hittar inga datum på hemsidan!

2010.05.20: Kvällsracet i Anderstorp, hela banan
2010.07.01: Kvällsracet i Anderstorp, hela banan
2010.08.26: Kvällsracet i Anderstorp, hela banan
2010.09.09: Kvällsracet i Anderstorp, hela banan


Å kom igen nu Pysch så kör vi, var med i höstas å det vart kul som fan.

Det var 20minuter kval + 8 varv race + 8 varv race + 7 varv race så det var ganska mycket körning då iaf.
Men då var vi bara en grupp på banan, men Anderstorp sväljer väl ganska mycket hojar samtidigt.

Själv skall jag köra på falken först innan jag bokar nåt, man vet ju aldrig, helt plötsligt kanske hojen bara ligger där i en hög med förvridna metalldelar å en annan tillbringar hela sommaren i gipsvagga :rofl

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=467084

:tummenupp
 
Last edited:
Å kom igen nu Pysch så kör vi, var med i höstas å det vart kul som fan.

Det var 20minuter kval + 8 varv race + 8 varv race + 7 varv race så det var ganska mycket körning då iaf.
Men då var vi bara en grupp på banan, men Anderstorp sväljer väl ganska mycket hojar samtidigt.

Själv skall jag köra på falken först innan jag bokar nåt, man vet ju aldrig, helt plötsligt kanske hojen bara ligger där i en hög med förvridna metalldelar å en annan tillbringar hela sommaren i gipsvagga :rofl

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=467084

:tummenupp

Men i år är ju inte kvällsrace samma sak som förra året...
I år är det inget kval, ingen start, 5varv mot tiden, dvs samma sak som att köra träning med transponder...man vet först hur det gick efteråt i depån.

(Ledsen Stefan om mina inlägg är negativa. Men jag hade sett fram emot kvällsracen, som det var upplagt förra året. :( )
 
Men i år är ju inte kvällsrace samma sak som förra året...
I år är det inget kval, ingen start, 5varv mot tiden, dvs samma sak som att köra träning med transponder...man vet först hur det gick efteråt i depån.

(Ledsen Stefan om mina inlägg är negativa. Men jag hade sett fram emot kvällsracen, som det var upplagt förra året. :( )
Ja, nöta varv kan man ju göra "när som helst", men att träna starter mm är rätt svårt att göra på kvällsträningar, då är ju tävlingar enda vettiga sättet.

Sen är jag fortfarande lite skeptisk till torsdagar, OM man skulle ha en bit att åka så blir det halvdag på jobbet, och sen kommer man hem vid 1-2 på natten, då blir det en tung dag på jobbet dan efter :(

Men hursom är det kul att det skapas fler tävlingar och att några brinner för att hålla igång RR-Sverige! :tummenupp
 
Men i år är ju inte kvällsrace samma sak som förra året...
I år är det inget kval, ingen start, 5varv mot tiden, dvs samma sak som att köra träning med transponder...man vet först hur det gick efteråt i depån.

(Ledsen Stefan om mina inlägg är negativa. Men jag hade sett fram emot kvällsracen, som det var upplagt förra året. :( )

Det blir ju race iallafall! Hur tycker du att vi ska lösa problemet med ljudet då? Detta är en direkt följd av att folk inte kan se till att ha bra ljuddämpare! På kvalet förra året var det inte en enda som lät över 95 förbipassering, på racet låg det på 102-104 vid förbipassering. Antingen bytte förarna ljuddämpare eller så är det sammanlagringseffekten som gjorde denna höjning. Vi har lovat Bygg och Miljö att testa detta alternativ. Hade vi inte gjort detta hade dom förbjudit oss att köra race på annat än bullerdagar. Jag har själv provat detta startförfarande, och jag lovar att tävlingshetsen blir lika intensiv som vanligt.

Ja, nöta varv kan man ju göra "när som helst", men att träna starter mm är rätt svårt att göra på kvällsträningar, då är ju tävlingar enda vettiga sättet.

Sen är jag fortfarande lite skeptisk till torsdagar, OM man skulle ha en bit att åka så blir det halvdag på jobbet, och sen kommer man hem vid 1-2 på natten, då blir det en tung dag på jobbet dan efter :(

Men hursom är det kul att det skapas fler tävlingar och att några brinner för att hålla igång RR-Sverige! :tummenupp

Vi har en heldagskörning dagen efter! Ta chansen att köra race på torsdagen och träna hela fredagen!

Är de andra tävlings datumen klara? jag hittar inga datum på hemsidan!

Kolla i kalendern!
 
Last edited:
Kan låta lite trög men vad har förra årets kvällsrace förfarande med ljudet att göra?

Svartflagga dom som låter för mycke direkt bara el???
 
Det blir ju race iallafall! Hur tycker du att vi ska lösa problemet med ljudet då? Detta är en direkt följd av att folk inte kan se till att ha bra ljuddämpare! På kvalet förra året var det inte en enda som lät över 95 förbipassering, på racet låg det på 102-104 vid förbipassering. Antingen bytte förarna ljuddämpare eller så är det sammanlagringseffekten som gjorde denna höjning. Vi har lovat Bygg och Miljö att testa detta alternativ. Hade vi inte gjort detta hade dom förbjudit oss att köra race på annat än bullerdagar. Jag har själv provat detta startförfarande, och jag lovar att tävlingshetsen blir lika intensiv som vanligt.

I och med att alla banor skulle vara enade och ta krafttag mot buller utan att se mellan fingrarna alls, så bör väll inte ljudet vara ett problem?
Jag uppfattade det som att det inte vara några problem att se vem som överskred gränsen med den nya mätutrustningen?
Hoppas verkligen inte ni är fega med svartflagg nu när en annan åker runt med en 200kg tung katt :död
 
På kvalet förra året var det inte en enda som lät över 95 förbipassering, på racet låg det på 102-104 vid förbipassering. !



jag lyckades få 100 db på en mätning UTAN hoj på start rakan!!!!!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top