kurvtekniks tips tack:)

Maverick_ou812 skrev:
P.S. Har vaknat nu och ser att Corben är tillbaka i sitt esse! "Flerqouotsprincipen" måste den mannen ha uppfunnit för tekniken är fulländad! Dessutom är dom personliga :7peta :7peta nu uppe i normal Corbennivå, skönt att se... har varit lite orolig för grabben... :hihi D.S.

P.S.2. Paddor.... inte grodor... paddor :tummenupp D.S.2.
Man får ju ta tillfällena när dom ges. Du din tarm är ju så förbannat skötsam nuförtiden så dig kan man ju inte ha nåt skoj med!!! :fatta! :D

CorbenDallas skrev:
Sant Rogerr, men jag håller nog med Madicken här (tro mig, det tar emot!! :D ). Testa att köra lite aktiv motstyrning samtidigt som du har blicken klistrad 5 meter framför framhjulet. DET är spännande, tro mig... :)

Min uppfattning är fortfarande att man måste veta hur och varför hojen svänger för att få till en lyckad kurva!

Rogerr skrev:
Min uppfattning är fortfarande att man måste veta hur och varför hojen svänger för att få till en lyckad kurva!

Absolut men om du inte vet eller ser vart du ska, då blir det ingen lyckad kurva hur du än drar o bänder i styret :tungan

CorbenDallas skrev:
Absolut men om du inte vet eller ser vart du ska, då blir det ingen lyckad kurva hur du än drar o bänder i styret :tungan
Sluta käbbla och läs dina pm istället, vi kör snart.

hooops...vilken trådis.... :3freak många o långa svar o åsikter... :hihi

Jag håller nog med MBGirls tips osv....oxå sett hur Hojbrud kör och vilken inställning som finns.....men det verkar vara på bättring :tummenupp

Hojbrud...hoppas det går bra med din träning o lycka till ...

"mindre snabba gruppen" eller "tjejgruppen" (som är lika många killar i..) är tänkt hålla ett lågt tempo och det är väl tänkte så framöver oxå.....I den gruppen ska man INTE behöva känna sig stressad... viktigt är att man talar om för den som ligger först....vad man känner...för fort, för sakta, vänta, kör etc.... omkörningsförbud gäller INTE i vår grupp.....
..och så kan vi tipsa o hjälpa varandra under färden om det behövs :tummenupp kan ju lät bli missförstånd i trådar o så :rolleyes:

okej nååågon gång kom vi över hastighetsgränsen :rolleyes: .... 95% inom hastighetsgränsen..utantag någon raktsträcka o motorvägen kanske.. :rolleyes:

Killar oxå i "mindre snabba gruppen".. :tummenupp

Hoppas vi ses på vägen ..... :)

CorbenDallas skrev:
Man får ju ta tillfällena när dom ges. Du din tarm är ju så förbannat skötsam nuförtiden så dig kan man ju inte ha nåt skoj med!!! :fatta! :D
Du e äcklig..... :arsele

Du får fan inte ha något kul med min tarm så keep on dreming! :kocko Håll såna fantasier för dig själv.... :3freak :hihi

Litta jobbigt det här, jag vill inte tycka som KorvSalladen. Kan vi inte hitta på nån tråd som upprör känslorna lite? Det var länge sen sist?

Sen har jag upptäckt en sak...
CorbenDallas skrev:
Du kommer att få massor med tips som du kan öva på sen. Hade alla gått SMCs BKK hade det inte funnits någon "lista över rutinerade förare"...
Jag har gått SMC:s BKK och jag är inte med på nån sån lista? VARFÖR!?!?!? :4skrika :gnissla
Jag vill ju sååååå gärna.....

hojbrud skrev:
Behöver alla tips jag kan få..
Och ännu bättre någon kanske vill hjälpa mig och visa mig..

Vet att jag är en osäker förare igen.. vill få bort det så klart:)
Jobbar på det :tummenupp
Tack!!
Förresten... lite mer SMC tjafs...
I senaste numret av MC Folket var det en artikel om kurvteknik som jag tycke var riktigt bra och ganska lätt att förstå. Har du läst den? Sidan 50 - 51.
Annars kan du läsa den här: http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/050-051-405.pdf

Enjoy....

Maverick_ou812 skrev:
I senaste numret av MC Folket var det en artikel om kurvteknik som jag tycke var riktigt bra och ganska lätt att förstå. Har du läst den? Sidan 50 - 51.
Annars kan du läsa den här: http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/050-051-405.pdf

Enjoy....

ja har tidningen..
tittade på den..
har inte haft tid och läsa den..
dumma mig.. :kocko

CorbenDallas skrev:
Försöker du tjata ihjäl oss nu också?
Du blir inte mer trovärdig för att du skriver nästan samma sak var 18:e minut... :tungan
Jag har fortfarande inte hoppat på dig, jag har konstaterat att du missförstår. Ja, du har din åsikt, men du verkar ha väldigt svårt för andras.

Nä, ALLA borde inte besöka en körskola vart 5:e år. Du kan göra det om du har så svårt att tillgodose dig informationen genom andra kanaler! Du missförstår kanske dom också??
Givetvis är det inte dumt att göra det och vissa skulle säkert behöva det. Men att säga att ALLA skulle behöva det är att dra alla över en kam hörredu...
Så nä, det kan inte alls vem som helst intyga!

Du har brillor o du har inte druckit. Rökat nåt konstigt? Slickat på grodor (Madickens favorit!!)? :)

hm...
Jag har inte svårt för andras åsikter,men deras attityd..även din efter dessa inlägg du gjort. :kocko

och jag tror inte att jag upprepat mig var 18:e minut heller.

och nä...jag känner inte hojbrud mer än ngn annan här.

Men eftersom majoriteten svarat mot mig i denna tråden.Och tycker att jag missuppfattar det mesta som skrivits är väl jag den som det skall kastas glåpord efter..

Tänk om alla tyckte likadant,vilken underbar värld :tummenupp

Jag böjer mig för majoriteten..alla nöjda?

Maverick_ou812 skrev:

Enjoy....

Bra artikel!
:tummenupp

Skulle vilja köra på bana, men är ju rädd att man kanske trillar med nya fina blanka cykeln. Är det meningsfullt att köra broms- och kurvträning med en 22 år gammal Kawasaki Z750?

Ja..jisses, och ni ska vara säkra hojåkare! Gnabbar ni lika mycket i trafiken, förstår jag att det lätt blir missförstånd mellan Mc & Bilförare.

Detta var den mest patetiska tråd som någonsin funnits i RR Historia!!!

MrK gör en god gärning och stäng den!!

hojbrud skrev:
ja har tidningen..
tittade på den..
har inte haft tid och läsa den..
dumma mig.. :kocko
Äh, du kan få ett sammandrag av mig. Jag har markerat nyckelorden.

1. Håll stumt mot kurvan.
2. Tokbromsa in i den.
3. När du ser guds anlete;
3.1 vräk ner hojen på sidan tills
3.2 allt skrapar i.
4. Skafta ut ur kurvan.
5. Repetera.

Sådär ja, svårare är det inte :banana

Bingo skrev:

2. Tokbromsa in i den.
3.2 allt skrapar i.
4. Skafta ut ur kurvan.
5. Repetera.

Bingo, du é ala go du.... :tungan

Bingo skrev:

2. Tokbromsa in i den.
3.2 allt skrapar i.
4. Skafta ut ur kurvan.
5. Repetera.

hehe ja det där lät bra :tummenupp
hehe tack..
men tror faktiskt inte jag provar det:)
ta inte illa upp.. hehe
håller med.. du e go du:)

Gula faran skrev:
Hur går det nu då hojbrud ?? :va

Jo då det känns så mycket lättare nu.. TACK!
och rädsla e i stort sett borta nu..
igår körde jag inte med onsdagsgazzet som ni kanske märkte..
det va bara för att jag och en tjejkompis va ute och tog lite kurvor..
känns mycket skönt..
men nu får ni ha det underbart i tre veckor.. hehe För snart bär det av till skottland:) JIPPY

hojbrud skrev:
Jo då det känns så mycket lättare nu.. TACK!
och rädsla e i stort sett borta nu..
igår körde jag inte med onsdagsgazzet som ni kanske märkte..
det va bara för att jag och en tjejkompis va ute och tog lite kurvor..
känns mycket skönt..
men nu får ni ha det underbart i tre veckor.. hehe För snart bär det av till skottland:) JIPPY

Låter ju bra :tummenupp

"mindre snabba gruppen" är tillbaka snart, hoppas du hänger med oss då :)

Skottland låter överhärligt :fyllisar

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...