Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beror väl på om man har gatdäck el skurna slicks? Tänk på att d ligger mycket rullgrus på vägarna speciellt i kanterna.![]()
Sökte (typ) en analys på hur mycket greppet avtar vid olika temperaturer.
Jag sjukt sugen på att slipa mina nya puckar. Men allt är splirrans å jag e lite mesig![]()
Hänger du som en babianröv på hojen kan du säkert skrapa utan större fara. Men jag rekommenderar ändå att hålla trosorna på och ta det lungt ett par veckor till tills temperaturen gått upp och det mesta av grus och sand har försvunnit från vägarna.
Alltid bra att rosta av lite försiktigt nu på våren. Flera som har skrotat redan.
Hänger du som en babianröv på hojen kan du säkert skrapa utan större fara. Men jag rekommenderar ändå att hålla trosorna på och ta det lungt ett par veckor till tills temperaturen gått upp och det mesta av grus och sand har försvunnit från vägarna.
Alltid bra att rosta av lite försiktigt nu på våren. Flera som har skrotat redan.
Är väl bara att köra tills det släpper?
Du borde ju veta vars gränsen går nu om du skrotade förra säsongen.
Nja, jag svimmade.
Prova igen och hoppas du är vid medvetande denna gång. Kan ju inte annat än gå åt helvete.![]()
Konstigt det där,, varför lägger man ner "för" att skapa puckar?
Själv skrapar jag puckarna när jag har såna nedlägg..
Sökte (typ) en analys på hur mycket greppet avtar vid olika temperaturer.
Jag sjukt sugen på att slipa mina nya puckar. Men allt är splirrans å jag e lite mesig![]()
Kör en sväng på favvovägen och öka tempot gradvis. Stanna och känn på däcken om de har nått någorlunda temperatur eller inte. Kolla sen om vägen är tillräckligt fri från gammalt salt och damm också. Du har väl rediga ostar på Rettan och ingen gammal bakelit så det är klart att det går att knäskrapa nu när det är 10-15' C på dagarna.
Härom året var det en grymt fin dag den 3e januari. Soligt och torra vägar så jag tog ut Gixxer 750'n även fast det var nära nollgradigt. Rennsportdäcken kom då INTE upp i temp och det spann loss även när jag var i princip upprätt. Lär iof ha varit riktigt skitiga vägar då så att låta saltet regna bort ordentligt först är ett hett tips.
2009 körde vi SMC-kurs i mitten av april och hade minusgrader nattetid och max +5'C dagtid men efter 3-5 varv började även ban-däcken funka. Mer gatorienterade däck värms ju upp fortare
Kör med insidan och välj din sträcka med omsorg!
Bild från G-åsen 2009-04-16 då det var kallt!!!
![]()
men...
MOPPEFUCKO!
![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8