Kurvigt i Kalifornien [film]

Marals76 skrev:
Åhhh vad vackert :tungan
Längtar såååå till värmen.
Ps. Vägen liknar lite vägen mellan Lilla Edet o Backamo :yoparty
Äre verkligen sådär? Jag tror inte det framgår på filmen hur pass helballt det stället är. :) Men ifall det är.. så kommer jag dit i år!

No1, aaaa. ring mig... fast vi ska inte snacka om att använda helställ. lol.

Vi kan snacka om hur man ska göra i olika situation. Lätt o "snacka"... Som sagt, har man inte upplevt verkligt tryckande värme när man smygkör i Kalifornisk trafik så kan man ta o hoppa över o berätta hur dessa personer ska klä sig. Kraschar de så gör det ont, vad man än har på sig. Är det en benbrytar krasch så hjälper inte helställ ändå.

Vore ju annorlunda ifall jag hade inställningen att jag ska köra i jeans på banan i år. :rolleyes:

Mr.Dna skrev:
Grymm film. Men är det bara i Sverige som motorcyklister hälsar på varandra?
:tummenupp
Nerå! Man hejar även därborta. Fast oftast inte till Cruisers å liknande då deras attityd är rätt rutten oftast. Fast jag är sån som inte bryr mig ifall folk inte hejar tillbaka. Det betyder bara att jag är bättre person att de inte hejar tillbaka. Så coola är dem inte.

Ta mig dit och gör det nu :banana

Är det samma Palomar som har ett astronomiskt obeservatorium på toppen?

valmers skrev:
Ey! För några år sedan kunde man hyra 5-metersreflektorn för 1 800 $/natt. Det hadde vatt nått. Först köra som en tok hela dan och sen glo på himmelens härligheter hela natten.

Oh boy, tror jag flyttar till Californien :banana

Bingo skrev:
Ey! För några år sedan kunde man hyra 5-metersreflektorn för 1 800 $/natt. Det hadde vatt nått. Först köra som en tok hela dan och sen glo på himmelens härligheter hela natten.

Oh boy, tror jag flyttar till Californien :banana
Kalifornien eller California. Bestäm dig, gubbe.

valmers skrev:
Nej, banna mig på livstid.

Det skulle du allt tycka om va.

Du vet att du spenderar för mycket tid här, du vet att du inte håller nivån på dina inlägg uppe och likt förbannat kan du inte hejda dig. En banning hade varit en för enkel utväg.

Trevligt :) Tycker att ni körde på rätt bra ändå med tanke på sprickorna i vägen, alla luriga kurvor och de där knödödarpucklarna.

berggren_martin skrev:
Trevligt :) Tycker att ni körde på rätt bra ändå med tanke på sprickorna i vägen, alla luriga kurvor och de där knödödarpucklarna.
Det är inte sprickor, det är "ex-sprickor". S.k "tar snakes". Patchade sprickor. :) Det är lite sliskiga mitt på dagen då de blir smått mjuka av solvärmen. Men i med att de inte är konstanta och går i samma ledd som vägen så äre "ok" o gasa. Men man tar det lugnt.

Bingo, jo jag körde dit av misstag en gång hehe. Hela detta berget är helt enormt häftigt. Det leder ändå ut i öknen med kurvigt-kurvigt tills du dör. Du kan nog köra 40 mil kurvigt och ända inte kört hälften av vägarna.

valmers skrev:
Man ser väldigt sällan helställ på gatorna i länderna i Europa eller Asien heller; verkar vara en svensk/nordisk företeelse. En bra sådan, det kan jag intyga.

Både fransmännen och italienarna använder i alla fall hjälm flitigt, även om den oftast bärs på armbågen!.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd