Kurvigt i Kalifornien [film]

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Tjenare alla. nu har jag fått över lite film på datorn. En vän i Kalifornien som skicka mig ett band med video från hans "hjälmkamera". Han följer mig upp för ett berg som heter Palomar Mountain. Kommer inte ihåg exakta antalet kurvor och distans, men det tar iaf 8 minuter från allra längst ner till toppen av berget där det är ett Motorcykel-cafe.

Jag vill ta och förvarna att ni som hatar folk som kör i Jeans borde skita helt i att se på videosnutten. Jag kör i Jeans uppför och nerför detta berg (engångsföretelse då vi endast var på "siteseeing" typ). Men vi kör ett väldigt lugnt tempo utan direkta risker = vi försöker inte fixa bra "varvtider". (inga 56or här inte.. suck :rolleyes:)

http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/palomar.wmv
Filmen är på 32 Mb och jag filmar med min videokamera på TVn. Så det är sisådär kvalite. Men det får duga.

Jag kan inte själva sluta titta på videon, jag blir sååå körsugen!

Vilken underbar hojväg, men hur kommer det sig att skinnställ är ett okänt begrepp i staterna?. Kan förstå att det blir skitvarmt i södra USA men i varenda filmklipp man ser kör folk där inte ens med skinnställ om det är mitt i natten, om dom kör som svin eller övar våghalsiga stunts. Är det feta fösäkringspengar som lockar om man skulle gå omkull och t.ex skrapa sönder ryggen eller arslet?. Jag är definitivt ingen moralkaka och kör själv i enbart skinnjacka ibland men då är det endast fråga om transport från A till B, är det bara jag som är en kärring och sjåpar mig över lite potentiella skrubbsår? :confused:

Swedie skrev:
Tjenare alla. nu har jag fått över lite film på datorn. En vän i Kalifornien som skicka mig ett band med video från hans "hjälmkamera". Han följer mig upp för ett berg som heter Palomar Mountain. Kommer inte ihåg exakta antalet kurvor och distans, men det tar iaf 8 minuter från allra längst ner till toppen av berget där det är ett Motorcykel-cafe.

Jag vill ta och förvarna att ni som hatar folk som kör i Jeans borde skita helt i att se på videosnutten. Jag kör i Jeans uppför och nerför detta berg (engångsföretelse då vi endast var på "siteseeing" typ). Men vi kör ett väldigt lugnt tempo utan direkta risker = vi försöker inte fixa bra "varvtider". (inga 56or här inte.. suck :rolleyes:)

http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/palomar.wmv
Filmen är på 32 Mb och jag filmar med min videokamera på TVn. Så det är sisådär kvalite. Men det får duga.

Jag kan inte själva sluta titta på videon, jag blir sååå körsugen!

:tungan Läskigt att lägga ned där och doppa knät i backen med såna där reflexer vid mittlinjen. Lämnar ju knäskålen kvar...

Hightuned skrev:
Vilken underbar hojväg, men hur kommer det sig att skinnställ är ett okänt begrepp i staterna?. Kan förstå att det blir skitvarmt i södra USA men i varenda filmklipp man ser kör folk där inte ens med skinnställ om det är mitt i natten, om dom kör som svin eller övar våghalsiga stunts. Är det feta fösäkringspengar som lockar om man skulle gå omkull och t.ex skrapa sönder ryggen eller arslet?. Jag är definitivt ingen moralkaka och kör själv i enbart skinnjacka ibland men då är det endast fråga om transport från A till B, är det bara jag som är en kärring och sjåpar mig över lite potentiella skrubbsår? :confused:
Det är värmen som gör det. Man förstår inte varför man kör utan helställ förrän man själv upplevt det. Jag kom till Cali med helställ o hela köret och körde med det i början, sen så la jag av med det för att det var så obekvämt och jobbigt i alla avseenden. Alltså när jag åker kurvigt, så vanligtvis har jag helställ på mig. Men den här dagen som det vart filmat på var det ej planerat att vi skulle till berget. Utan det var jag o polaren på den andra R1an som bara åkte ut o körde en sväng o råkade hamna just där.

Sen det här med att krascha i jeans. Japp, gör ont när du glider över en viss hastighet, och beror även på kvaliten på jeansen. Jag har råkat krascha en hel del när jag stuntar i just jeans och har inga direkta men av det. Nått skrapsår här o där, men smått. Jag har dock SETT riktigt skabbiga skrapsår pga s.k "Squid" wear. Jag har sett folk krascha utan hjälm och nått skydd alls. Så dum är jag iaf inte. Jag bär alltid iaf jacka o ryggskydd o hjälm o handskar.

Blade, japp.. .det är små "puckar" (turtles) i vägen. Skulle man skrapa mot en sån där lär ju hela knäskålen försvinna i ett nafs. :p

Fina vägar Swedie, hur vågar han lägga ner så över dom vita linjerna på sidorna, bra fäste eller?

GSXR1100R skrev:
Fina vägar Swedie, hur vågar han lägga ner så över dom vita linjerna på sidorna, bra fäste eller?
Nej, det är skitfäste på dem där. Jag undvek dem så mycket som möjligt. Ibland råkar man ju träffa linjerna. Men då höll man ju igen på gasen.

Förresten killen, eller gubben... som kör är runt 40-45 år och kör en ZX-12R. :D han har en söt dotter :rolleyes:

Har ej Linein på min videokamera. Sen fick jag ett VHS band i NTSC format. Vi testade få in det på datan men bilden flyttade på sig när vi försökte spela in. Så vi sket i det. Blev typ bättre när jag filmade på TVn.

Grymt skön väg!
Kul att du gör bootleg på egna filmer :tummenupp
Det enda som saknas är lite popcorn och godisprassel eller någon som går tvärs över bilden.

Swedie skrev:
Nej, det är skitfäste på dem där. Jag undvek dem så mycket som möjligt. Ibland råkar man ju träffa linjerna. Men då höll man ju igen på gasen.

Förresten killen, eller gubben... som kör är runt 40-45 år och kör en ZX-12R. :D han har en söt dotter :rolleyes:

Han vinglad lite ibland :D nu blev man körsugen igen :banana

Hightuned skrev:
Man ser väldigt sällan helställ på gatorna i länderna i Europa eller Asien heller; verkar vara en svensk/nordisk företeelse. En bra sådan, det kan jag intyga.

No1 skrev:
Att köra utan riktigt skinnställ, oavsett situation & värme är lika smart som att ställa sig i ett rum med stenväggar och avfyra en pistol... :tummenupp

Du kommer kanske inte att skada dig när du avlossar det första skottet, kanske inte det andra heller men va så säker att du snarare förr än senare blir skadad om inte dödad...

No1...

mmm.. sen kan man ju köra med eller utan förnuft, oavsett om det är en gul snabb fan eller ej.

Åhhh vad vackert :tungan
Längtar såååå till värmen.
Ps. Vägen liknar lite vägen mellan Lilla Edet o Backamo :yoparty

Intressant debatt, men Swedie ville INTE ha synpunkter på jeans vs skinnställ, han ville delge oss fina krokvägar i USA.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!