Kurviga vägar någon?

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Behöver tips på bra kurviga vägar i Göteborgs området!! Helst innan 11 imorgon...& så ska det helst vara en del sevärt längs dessa vägar oxå:pannkyss

Behöver tips på bra kurviga vägar i Göteborgs området!! Helst innan 11 imorgon...& så ska det helst vara en del sevärt längs dessa vägar oxå:pannkyss

Den absolut skönaste vägen jag hittat i göteborgsområdet är den mellan Fjärås och Sätila runt Lygnern. Finns väl inte så många turistattraktioner där men naturen är mysig. Enjoy :tummenupp

Kör 45 mot Trollhättan...vik av efter Tudor (ale) mot Gråbo/Alingsås....sen skall du på väg 190 mot sollebrunn/nossebro (östad/stora mellby passeras på vägen....)
Passa dig/er för lite rullgrus mellan solle o nosse....

Kör mot E20 efter Nosse och backa tillbaks till Alingsås....

Ta väg 180 till Borås....fortsätt en bit på RV40....ta av väg 81 mot Hyssna....genom Hyssna och fortsätt mot Sätila.....
Följ Lyngnern mot Fjärås/Kungsbacka....blås sedan ut ordentligt på E6:an sista biten till GBG igen!
:tummenupp :tummenupp

TACK:pannkyss

Pysch: Vi drar nu på studs, ngt försenade!! Jag ska ut med ena österrikaren & vi behöver kanske inte diskutera mitt lokalsinne ;-) Karta medbringes *hehe*

Ses snart *kram*

& Pinky kunde gott ha hakat på en lugn "guidetur" som omväxling:tungan

Bah, sen.....

Anyway, Kungälv, gamla vägen till trollhättan, vid lilla edet sikta på stenungsund. Halvvägs kommer du till Ljungkilevägen, ta höger, åk 2 km, sedan första vänster (tror det är skyltat stenungsund igen), hitta färjan över till öarna, åk kustvägen på öarna upp till munkedal. Pittoreskt så det förslår.

Sedan antingen motorväg hem (as if...), samma väg tillbaka (och då marstrand+kornhalls färja på vägen) eller fram med kartan och arbeta er upp över fjället, bort mot 45an igen. Ni kommer att komma fram norr om vänersborg.

Heldag!

Nja inte så grym när man bor 100 meter från den vägen, och man har kört den ett oräkneligt antal gånger:tungan . Men jag håller med om att den är lite rolig ändå hehe. Annars istället för att ta höger mot Fotskäl efter Sätila, fortsätt rakt fram mot 156:an när ni kommer till stora korsningen på 156:an kör rätt över bara mot Seglora. Följ vägen bara när ni kommer till Hyssna rakt fram förbi kyrkan där. En riktigt kurvig å rolig väg! Mynnar ut på Borås vägen mellan Kinna å Borås. Antingen kör man höger mot Kinna/Skene eller vänster mot Borås. Tar man höger där kör igenom Kinna/Skene ta vänster vid rödljusen mot Svenljunga sen tar ni av höger mot Öxabäck/Torestorp inte säker på skyltning. (å andra sidan tänker jag inte på skyltnamn kör bara å hoppas på att vägen är rolig:D ). Tja ett litet tips iaf.

PS. Obs lite smått påverkad av diverse alkoholhaltiga drycker när detta inlägg skrevs, men rätt säker på vägen iaf:D )

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8