Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
sleven skrev:Faan.. Vad ska man då skylla på eller är det rent utav så att man har en chans??
http://www.sorebo.se/rrpix/2003/20030920_ERF_Falken/pages/IMG_3179.htm
Så här liten är han den snabbe :

/JPS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sleven skrev:Faan.. Vad ska man då skylla på eller är det rent utav så att man har en chans??
sleven skrev:Slå dej!!
Jösse skrev:Är där någon som väger omkring 65kg i SP250 ?
2004 års vinnare Filip Backlund vägde typ ?
Treble skrev:Är det någon här inne som kör utan oljepump på sin 250?
Plockade ut vevven i helgen för renovering o balansering, då såg jag att där var oljehåll direkt in på lagren.
Har hört om en del som kör utan medans andra säger att man inte kan köra så. Någon som kan rentvätta detta?![]()
MVH David
Jösse skrev:Är där någon som väger omkring 65kg i SP250 ?
2004 års vinnare Filip Backlund vägde typ ?
Treble skrev:Anja kommer du på kursen den 9 april?Ses vi väl där
![]()
oscar skrev:På vägen hem från Falken så jiddrade Axxexs om att det kommit en ny SP-hoj i form av en diesel. Någon som har en länk till den, bilder etc.?
//oscar
Axxexs skrev:Hoppas du förstår av den här bilden hur man ändrar växlingslägena.
Axxexs skrev:Enligt Suzuki:s kithandbok som var till RGV250 så står det där att motorn kan köras antingen med oljepumpen eller med olja blandad i bensinen till racing. Är Suzuki som tillverkat motorn till RS250 så dom borde veta tycker man.
Kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut i blocket men antingen går det bara oljesmörjning till 2 av 3 lager i veven eller så var det att det bara sitter 2 hål i blocket till att smörja lagerna. Hur det tredje lagret får smörjning kommer jag inte ihåg? Men med oljepumpen så får man även trycksatt smörjning av kolvarna.
Tar man bort oljesmörjningen från pumpen på en SP-hoj så måste man enligt reglementet låta både pumpen och oljebehållaren sitta kvar!
anja skrev:Nä, jag har ju licens.![]()
/47 kg
Treble skrev:Det är två hål som smörjer mittlagret och "svänghjuls lagret". De andra lagret får lite smöjning från växellådsoljan där kopplingen sitter.
Hur har du löst de med att byta mitt lagret? Enligt beställnings nummrena finns där inget lager där![]()
Såg att du hade nån handbok, till vilken hoj? Har du den på dator eller Bokform?
MVH David
Axxexs skrev:Ska man byta mittenlagret på veven så måste man köpa hela mittenpartiet av veven. Samma gäller om man bara behöver byta packboxen där.
Har haft handböcker till RGV250,RS250 och Kit-boken till RGV250 men lämnat iväg dom när dom hojarna såldes. Har för mig att det går att ladde ner från ett engelsk rgv-forum.
Tror inte att veven får smörjning från växellådsoljan? Sitter ju en yttre packbox på veven där.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |