Kunde inte ha sagt det bättre själv....

kan ni hjälpa mej, vilken motorcykel ska jag köpa?
är det viktigt att det sitter race däck på, kommer mest fisköra till mc Donald o impa på bruderna
ja det är skitvikitgt.... som någon här på sporthoj skrev för några år sedan... är man inte snabbast på banan måste man vara ballast i depån... eller i ditt fall... vid kiosken...

ja jag förstår ej varför folk fått för sig att dom måste köpa en motorcykel som alla andra tycker om och inte den dom själva tycker om..
Du har en poäng någonstans där, men det kan ju ändå vara intressant att ta reda på andras upplevelser och åsikter, så man har ett litet större hum om vad det är för slags hoj. Att provköra precis allt och skapa sig en egen uppfattning är ju en jättebra idé, men inte alltid riktigt praktiskt görbart.

Är det coolt att köra en Kawasaki Z800, med fula "gore-tex" byxor när det regnar och är kallt ute ? ??

Du har en poäng någonstans där, men det kan ju ändå vara intressant att ta reda på andras upplevelser och åsikter, så man har ett litet större hum om vad det är för slags hoj. Att provköra precis allt och skapa sig en egen uppfattning är ju en jättebra idé, men inte alltid riktigt praktiskt görbart.
provkörning är ju subjektivt... det vill säga det som en person tycker är bra kanske inte en annan person tycker är bra. men ja, andras upplevelser kan vara kul att höra. men då kanske man inte ska fråga rätt ut om man ska köpa motorcykel x eller y... utan fråga vad folk tycker om dessa.
men det absolut bästa vore att fråga om folk vet om några typfel eller problem med specifik motorcykel.

Nä, baddräkt…

6f3fe60c52e6110b6dce55fa4813884a.jpg

String-Emil? Blir fan glad av den här bilden! Förr i tiden när Ferrari var ballt och man krökade med polarna i garaget och någon fick för sig att dra på sig en baddräkt och torrgasa motorcykeln! Kudos!

Emil vem…??? Det där är Alex Rins…!

Den ständiga frågan bland gubbarna i moppegrupperna på facebook, "vilken 2t olja ska jag ha".

Typiskt, jag som hade tänkt fråga expertpanelen om jag behöver byta till vinterluft i däcken nu men det törs jag inte. Ska kolla instruktionsboken istället.

provkörning är ju subjektivt... det vill säga det som en person tycker är bra kanske inte en annan person tycker är bra. men ja, andras upplevelser kan vara kul att höra. men då kanske man inte ska fråga rätt ut om man ska köpa motorcykel x eller y... utan fråga vad folk tycker om dessa.
men det absolut bästa vore att fråga om folk vet om några typfel eller problem med specifik motorcykel.
Förvisso sant. Men samtidigt så är det ju så att alla hojar är någon form av kompromiss. En R1 är bra att köra bana men kanske inte den bästa på att köra touring. En BMW GS med alla väskor som går att få är fenomenal på touring men kanske inte den bästa om man vill köra bana. Så det kan faktiskt vara av värde att få input från andra vad man anser att hojar har för fördelar och nackdelar och sedan själv försöka välja ut dom alternativ som är vettiga för en själv utifrån hur man själv värderar olika egenskaper.
Ur det perspektivet så är det ju rätt värdelöst om någon bara svarar att "det är en fantastisk hoj" eller "Det är en värdelös hoj" om man inte vet varför denne "någon" svarar just så.

Just det där är ju ett egendomligt fenomen både i mc- och snöskotervärlden..."Den stora massan" måste ju veta mycket bättre än instruktionsboken eller verkstadsmanualen...

Finns den som youtube-video, förresten...?

Klart att en trimmare på youtube med verkstad vet bättre än de japanska tribologi-ingenjörerna hur man kör in en motor.

Den ständiga frågan bland gubbarna i moppegrupperna på facebook, "vilken 2t olja ska jag ha".
Det var lättare förr när det fanns 2t färdigblandad bensin på macken. Fanns kvar i mitten på 90-talet på Statoilmacken som jag jobbade på, undra vad som hände med den lilla pumpen på hjul?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park