Vilka kulturkrockar inträffar runt om i landet? Vän av raljant ton som jag är frestas man ju att börja kalla stenkastning på buss och våldtäkt bakom McDonalds för kulturkrockar men nu menar jag unika händelser som är knutna till kultur och inte vanliga integrationsproblem. Om vi skippar hedersmord och könsstympning så blir nog tråden trevligare också. Kanske om man håller sig till mer knasigheter än kriminalitet?
Nåväl, idag kom jag körandes på landsväg med bil och mötte hela tiden cyklister. Efter ett tag möter jag en taxi på fel sida av vägen på betryggande avstånd men snabbt närmandes. Jag börjar dra ner farten och han bara blinkar med helljuset till mig medan han kör om cyklister i mötande körfält.
. Detta är så klart inte ok så jag tutar och gestikulerar och han stannar då samtidigt som mig och vi rullar upp jämsides, jag drar ner rutan:
Vad fan håller du på med, du kan ju inte köra om i mitt körfält?!?
-Inte min fel, jak blev tränkt av dom!!!
Vadå inte ditt fel, vad fan gör du i mitt körfält?
-Du borde bromsat
Eh, va? Vad fan ska jag bromsa för, ska inte du vänta med att köra om istället?
-Det var deras fel, inte min fel, jak gjorde rätt!!
Försvinn för helvete
(kör därifrån)
-Försvinn sjelv!!
Först så tänker man ju allt det där vanliga:
Man borde slått han på mUnNeN!!!
Hoppas dem dör i ejds
Han bord rkrocka tacksin och få UtvIsning
Men när jag lugnat mig (efter 2-3 tim) så kommer jag ju på att det är säkert normalt i Afrika att man kör emot trafiken om läget påbjuder. Alla som bara varit i Rom vet ju att med sydligare breddgrader följer sämre omdöme, hur kan man förvänta sig att den kurvan skulle avstanna bara för att man närmar sig ekvatorn? Alltså, om den här killen kanske bara sett bilar på avstånd, samsats med mopeder och åsnor och krukbärande kvinnor på grusvägar i Afrika hela sitt liv, hur ska jag kunna förvänta mig att mittlinjen är helig för honom?
Gott om idioter i trafiken finns det av alla sorter, men att hitta någon som argumenterar för sin rätt att köra om med möte måste man nog hitta någon exotisk typ för.
PS. Om man kan få stilpoäng för trådtiteln (Kulturkrock) så emottages de tacksamt
Nåväl, idag kom jag körandes på landsväg med bil och mötte hela tiden cyklister. Efter ett tag möter jag en taxi på fel sida av vägen på betryggande avstånd men snabbt närmandes. Jag börjar dra ner farten och han bara blinkar med helljuset till mig medan han kör om cyklister i mötande körfält.

Vad fan håller du på med, du kan ju inte köra om i mitt körfält?!?
-Inte min fel, jak blev tränkt av dom!!!
Vadå inte ditt fel, vad fan gör du i mitt körfält?
-Du borde bromsat
Eh, va? Vad fan ska jag bromsa för, ska inte du vänta med att köra om istället?
-Det var deras fel, inte min fel, jak gjorde rätt!!
Försvinn för helvete

-Försvinn sjelv!!
Först så tänker man ju allt det där vanliga:
Man borde slått han på mUnNeN!!!
Hoppas dem dör i ejds
Han bord rkrocka tacksin och få UtvIsning
Men när jag lugnat mig (efter 2-3 tim) så kommer jag ju på att det är säkert normalt i Afrika att man kör emot trafiken om läget påbjuder. Alla som bara varit i Rom vet ju att med sydligare breddgrader följer sämre omdöme, hur kan man förvänta sig att den kurvan skulle avstanna bara för att man närmar sig ekvatorn? Alltså, om den här killen kanske bara sett bilar på avstånd, samsats med mopeder och åsnor och krukbärande kvinnor på grusvägar i Afrika hela sitt liv, hur ska jag kunna förvänta mig att mittlinjen är helig för honom?
Gott om idioter i trafiken finns det av alla sorter, men att hitta någon som argumenterar för sin rätt att köra om med möte måste man nog hitta någon exotisk typ för.
PS. Om man kan få stilpoäng för trådtiteln (Kulturkrock) så emottages de tacksamt