planerna är att åka till sälen över nyår, men som jag förstått det är det inte så smart att åka skidor/snowboard när man fattas ett korsband så jag frågar den allsmäktiga kunskapen på SH vad man istället kan åka i backen som är lika kul 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Snowboard har funkat för mig. Blir ju ingen vridande belastning eftersom fötterna sitter fast på samma bräda.
Snowbike är skitkul.
Jag byggde egen av en gammel mountinebike och en snowboard.![]()
några tillägg
är det någon som testat snowskate i den typ av backar som det finns i sälen? känns det ungefär som att köra snowboard fast med kortare bräda? hur enkelt är det att hantera? har kört skateboard ett bra tag och snowboard har körts innan så är kanske inte helt nybörjare.
finns det något ställe i sverige som hyr ut slopecycle eller liknande?
Jag skulle vilja påstå att om man inte påfrestar korsbanden när man kör snöskoter skulle man lika gärna kunnat sitta i en pulka bakom.
Samma sak med dom flesta andra aktiviteterna som föreslås, dom är rätt fysiska allihopa.
After Ski brukar mest tära på levern, du kan ju syssla med det på heltid?
Jag har åkt lite snowskate (om du menar den med en minisnowboard under en skateboard)
Det är inte svårt om du åkt skateboard, men jag tröttnade rätt fort.. lätt värt att testa dock men var beredd på att vurpa![]()
det jag har funderat på är vad som händer när man lägger sig och brädan kör fast, blir det inte en slitande effekt på knät då?
det jag har funderat på är vad som händer när man lägger sig och brädan kör fast, blir det inte en slitande effekt på knät då?
något sånt har jag faktiskt tänkt på, var det enkelt/hållbart?
Snowboard har funkat för mig. Blir ju ingen vridande belastning eftersom fötterna sitter fast på samma bräda.
Det är inget problem, även att det skulle dra lite så kommer ditt knä inte poppa ur. Det är ju när man vrider knät fel som det skiter sig och det kan det inte göra eftersom brädan ju sitter fast i bägge dina fötter.
Sen får du nog räkna med att åka med det hela knät framåt för att inte få problem i liften där man tar av bindningen på den bakre foten. Och du vill ju inte försöka styra en snowboard med ditt trasiga knä.
Vad gäller justering av bindningarna finns ju lite olika önskemål men med trasiga korsband bör man nog justera dom så att fötterna är relativt paralella för ditt knä uppskattar nog benböj bäst i det läget.
Ja, enkelt/hållbart och billigt. Ska leta fram bilderna så kan du se hur enkelt det är.![]()
+1
Saknar främre korsband i höger knä sen -97 och kör nu snowboard istf skidor. Har funkat bra för mig utan knäproblem.

+1
Saknar främre korsband i höger knä sen -97 och kör nu snowboard istf skidor. Har funkat bra för mig utan knäproblem.
Varför opererar du och Rosen inte knäna?
Har själv opererat knät och det fungerar hur bra som helst, återställd till 100 %.
Mitt råd: boka tid hos Capio Artro Clinic på måndag.
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem