Kul liten leksak

ozeo skrev:
max 20hk tro jag är de enda som stoppar...

Då blir det en TDi då, med 20 pållar och 100Nm :D

storcken89 skrev:
Jag känner en som tar in bugxtrar och säljer. Har hjälpt honom att sätta ihop 2 150 kubikare. Nu ringde han imorse och undra om jag kunde komma över nästa helg och pula ihop 8 stycken, 4 150 och 4 250. :yoparty
Faktiskt ganska kul å köra, iallafall på grusväg. Det är stel bakaxel så det går lätt att få upp feta ställ.
Men nu får man väl prova 250in också. :tummenupp
Det finns faktiskt kapell till å köpa så att man kan köra på vintern, värme får man från motorn. Däcken är dessutom färdigborrade för dubbar.
150c gör runt60-80 km/h och är helt laglig å köra på väg. :) Drar knappt nå soppa heller. Sitter en fyrtaktare med variator bakidär.

www.pgo.se har ni mer information

Enligt den hemsidan var det bara 2-taktare? :va

philsson skrev:
Faktiskt inte. Ringde dem och de sa att de hade fått in den som en inbytespryl och de hänvisade mig till google för fakta då de inte kunde något om den själva.. :kocko
kul pryl annars. men som alla andra säger så vore en större motor att föredra absolut. annars är de nog ingen ide
:rolleyes: Okej, jag kollade inte ens länken själv, sorry.

Firmorna som säljer gatreggade gocart's kan väl va nå't att söka på, någon av dom har säkert sålt "pjäsen" från början......

Hoztic skrev:
Då blir det en TDi då, med 20 pållar och 100Nm :D

Enligt den hemsidan var det bara 2-taktare? :va

hmmm..en gammal bubbla 1300 motor...dom ligger väl på sisådär en 20+ hk på hjulet...mycke vrid för en sån liten sak :yoparty

ozeo skrev:
hmmm..en gammal bubbla 1300 motor...dom ligger väl på sisådär en 20+ hk på hjulet...mycke vrid för en sån liten sak :yoparty
Rätt mkt vikt för effekten med....
Men å andra sidan kan man ha skitkul om man plockar karossen från en bubbla, kortar plattan och svetsar på en rörbur. I med två stolar och fyrpunktsbälte så har man sig en riktigt kul liten sak.
Iofs är väl inte bubblor dom lättaste att få tag på längre.
Men jag hade en sån skapelse när jag var 18, inget man reggar utan en massa bök. Men kul som fan hade jag och polaren iaf, en rejäl hasplåt i framänden av 5mm durkplåt. :yoparty
Så egentligen ska man nog inte var för kritisk till motorstyrkan i dom där små crosskartarna.
//Tobbe

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...