Kul liten leksak

philsson skrev:
hittade denna på blocket idag http://www.blocket.se/view/6191418.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0 rätt kul leksak skulle jag tro. Har hört om liknade maskiner som går att köra på A kortet. Någon som har någn länk eller liknande till någon återförsäljare?. Måste vara ett kul fordon på vintern. :hihi

MC-Poolen i Sundbyberg strax norr om Stockholm har sådana inne har jag sett när jag varit där. Men det är ju en bit från dig tyvärr.

Tror nog att de blir svårt att ha kul med en sån där....om man inte byter motor i den.

Motorjournalen testade den förra året. Den skulle enligt uppgift vara rätt så skoj även med den lilla motorn. Men en Hayabusamotor hade aldrig suttit fel :)

PMR skrev:
Motorjournalen testade den förra året. Den skulle enligt uppgift vara rätt så skoj även med den lilla motorn. Men en Hayabusamotor hade aldrig suttit fel :)
skulle nog aldrig gå att regga om med en sån motor.

va ju nån snubbe som satt en R6 motor i en sådandär smc fyrhjuling..kankse ett alternativ :rolleyes:

ozeo skrev:
va ju nån snubbe som satt en R6 motor i en sådandär smc fyrhjuling..kankse ett alternativ :rolleyes:
Är väl en R1 motor tom? Minns ärligt talat inte, men det är en smålänning som pillat ihop den iaf.
Såg den på "Mickes motorshow" eller vad det hette, ett evenemang som hölls strax utanför växjö iaf.

Men dom där "crosskartsen" som finns godkända för gata, känns som det är väl klena motorer i dom. Är det ngn gräns som finns för godkända fyrhjulingar och kartar? En crosskart eller liknande med iaf 50 kusar hade ju varit lite intressant.
Hur kul är det att köra 10km/t långsammare än övrig trafik på 70väg tex?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Är väl en R1 motor tom? Minns ärligt talat inte, men det är en smålänning som pillat ihop den iaf.
Såg den på "Mickes motorshow" eller vad det hette, ett evenemang som hölls strax utanför växjö iaf.

Men dom där "crosskartsen" som finns godkända för gata, känns som det är väl klena motorer i dom. Är det ngn gräns som finns för godkända fyrhjulingar och kartar? En crosskart eller liknande med iaf 50 kusar hade ju varit lite intressant.
Hur kul är det att köra 10km/t långsammare än övrig trafik på 70väg tex?
//Tobbe

max 20hk tro jag är de enda som stoppar...

Fredde Meck skrev:
Annonsen kommer från ett företag, duger inte det som återförsäljare?
Faktiskt inte. Ringde dem och de sa att de hade fått in den som en inbytespryl och de hänvisade mig till google för fakta då de inte kunde något om den själva.. :kocko
kul pryl annars. men som alla andra säger så vore en större motor att föredra absolut. annars är de nog ingen ide

Varför har ingen strypt ner en retta till 20häst och besiktat den i en fyrhjuling då?
Mellanhojar går ju bra att göra av dom :hihi
//Tobbe

Jag känner en som tar in bugxtrar och säljer. Har hjälpt honom att sätta ihop 2 150 kubikare. Nu ringde han imorse och undra om jag kunde komma över nästa helg och pula ihop 8 stycken, 4 150 och 4 250. :yoparty
Faktiskt ganska kul å köra, iallafall på grusväg. Det är stel bakaxel så det går lätt att få upp feta ställ.
Men nu får man väl prova 250in också. :tummenupp
Det finns faktiskt kapell till å köpa så att man kan köra på vintern, värme får man från motorn. Däcken är dessutom färdigborrade för dubbar.
150c gör runt60-80 km/h och är helt laglig å köra på väg. :) Drar knappt nå soppa heller. Sitter en fyrtaktare med variator bakidär.

www.pgo.se har ni mer information

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...