Kul hundratjogofemma... :)

Rammstein skrev:
Minns du blinkersen jag visade som satt lite löst? Den gick av helt idag och hänger i kablarna nu :huvet


Ajj då, Det var ju inte kul....

Det går inte att limma då? Jag såg inte riktigt på vilket sätt den satt löst, var det att den hade spruckit eller hade den bara vibrerats loss?

Det är ju inte så dyrt med snygga miniblinkers, synd att jag inte har några liggandes... Jag har bara ett par original klx blinkers = stooora... hehe


Edit: Du sa ju att det inte var så halt på de trafikerade lederna, men när vi låg bakom dig såg det ganska snorhalt ut ju... Haha, du är en riktig mc-entusiast :D
 
Last edited:
Zana skrev:
Ajj då, Det var ju inte kul....

Det går inte att limma då? Jag såg inte riktigt på vilket sätt den satt löst, var det att den hade spruckit eller hade den bara vibrerats loss?

Det är ju inte så dyrt med snygga miniblinkers, synd att jag inte har några liggandes... Jag har bara ett par original klx blinkers = stooora... hehe


Edit: Du sa ju att det inte var så halt på de trafikerade lederna, men när vi låg bakom dig såg det ganska snorhalt ut ju... Haha, du är en riktig mc-entusiast :D

Det är gummit som har spruckit...eller rättare sagt Dirtbike som lyckats sabba den.
Vid 100 mils servicen fick jag lite repor i plasten...vid 600mils servicen en mer eller mindre avbruten blinkers :mad: trodde den skulle hålla, men icke :huvet

Ska prova limma, MEN...ska man använda superlim eller nåt mer elastiskt? Vibrerar bra där bak :)

När har ni legat efter? Var det efter att jag lämnat skärmen? :)
Kanske skulle montera tillbaks backspeglarna :brinnerup
 
Fan va trist, hoppas dom inte var lika slarviga vid servicen...

Om det är gummi så är det väldigt svårt att få en hållbar limfog, men jag vet ett sorts lim som är råstarkt. Det heter liquisole och är ett limspackel avsett för lagningar i tex skosulor, det bli förvånansvärt starkt men ändå segt efter härdningen... Men en tub kostar ju 70spänn, så om du har vägarna förbi kan vi se om det går att laga... Sen vet jag inte hur det fäster på sån sorts gummi iochförsig...

Enda kruxet är ju att det tar 24h på sig att härda, men om du skruvar loss blinkaren så kan jag göra ett tappert försök.

Men vad kostar nya blinkers då? Kanske inte så dyrt, eller?




Rammstein skrev:
Det är gummit som har spruckit...eller rättare sagt Dirtbike som lyckats sabba den.
Vid 100 mils servicen fick jag lite repor i plasten...vid 600mils servicen en mer eller mindre avbruten blinkers :mad: trodde den skulle hålla, men icke :huvet

Ska prova limma, MEN...ska man använda superlim eller nåt mer elastiskt? Vibrerar bra där bak :)

När har ni legat efter? Var det efter att jag lämnat skärmen? :)
Kanske skulle montera tillbaks backspeglarna :brinnerup
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top