Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oFFkeFF skrev:När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.
Apticote Ceramic 2000 Coating heter det använder dessa själv och har aldrig haft några problem här är deras hemsida
http://www.poeton.co.uk/
![]()
oFFkeFF skrev:När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.
Chris Jensen i danmark nyttjar jag numer oftast, ytterst lite dyrare än racing-konsult, men betydligt jämnare/högre kvalitet. Där slantar jag c:a 2200 per cylinder ink frakt.
Grrrooov skrev:Men till rgv går det ju att köpa en aprilia cylinder ny för 2700kr ju. Det är ju ingen mening med att lägga ny nikasil i dom då.
oFFkeFF skrev:Ibland och ibland inte. Standard-nikasilen i rgv'erna har inte direkt varit världskända för att hålla hög kvalitet. Därför kan det vara vettigt att lägga dit en som håller.
Mattias skrev:Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.
Mattias skrev:Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |