Kugelfisher

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Det ska finnas något sådant som nikasilerar om cylindrar billigt. Är det någon som vet vad jag pratar om och vad är adressen dit?

Kügelfisher är ett mekaniskt insprut, satt bland annat på BMW 2002 Tii

När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.
Chris Jensen i danmark nyttjar jag numer oftast, ytterst lite dyrare än racing-konsult, men betydligt jämnare/högre kvalitet. Där slantar jag c:a 2200 per cylinder ink frakt.

oFFkeFF skrev:
När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.

Apticote Ceramic 2000 Coating heter det använder dessa själv och har aldrig haft några problem här är deras hemsida
http://www.poeton.co.uk/
:tummenupp

Britterna lär vara riktigt duktiga på Nikasil, en bekant skickar alla sina jobb dit (tror det är samma firma som K&K-racing använder).

Dyrt

Men till rgv går det ju att köpa en aprilia cylinder ny för 2700kr ju. Det är ju ingen mening med att lägga ny nikasil i dom då.

oFFkeFF skrev:
Chris Jensen i danmark nyttjar jag numer oftast, ytterst lite dyrare än racing-konsult, men betydligt jämnare/högre kvalitet. Där slantar jag c:a 2200 per cylinder ink frakt.

Grrrooov skrev:
Men till rgv går det ju att köpa en aprilia cylinder ny för 2700kr ju. Det är ju ingen mening med att lägga ny nikasil i dom då.

Ibland och ibland inte. Standard-nikasilen i rgv'erna har inte direkt varit världskända för att hålla hög kvalitet. Därför kan det vara vettigt att lägga dit en som håller.

oFFkeFF skrev:
Ibland och ibland inte. Standard-nikasilen i rgv'erna har inte direkt varit världskända för att hålla hög kvalitet. Därför kan det vara vettigt att lägga dit en som håller.

Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.

Mattias skrev:
Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.

Det kan ju vara så att de bytt leverantör än den de hade i början av 90-talet, för de var inte mycket att hurra för.

Mattias skrev:

Det är ju frågan vad man ska göra då egentligen. Men är det inte samma sort som dom sätter i när dom lägger i ny?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2