Kuala Lumpur i helgen - Tips Bitte! :)

Dr.Bike

Guest
Hej alla.

Jag är i Malaysia på lite jobb. Nu i helgen tänker jag åka ner till KL, för orten där jag bor är väl iofs ok, men liiite öken på helgerna.
KL rockar ju fett, det vet jag sedan tidigare.
Men sist hade jag ont om tid, det var lite dassigt väder osv och jag åkte ut till Sepang, för att andas de kvarvarande MotoGp-avgaserna... jag kom en vecka för sent! :gnissla
Nog om det, jag ska kolla Sepangs hemsa och se om det är nåt evenemang.

Men! Ni som varit i KL, vad ska man göra?
Petronas Towers har jag redan klarat av så det går bort.
Några goa tips annars?

Tack på förhand! :tummenupp
 

Goe

Träningsledare SMC & AI SMC
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -09 ABS
För några år sen var jag på en rätt häftig restaurang i KL byggd över ett vattendrag.
Dom serverade all sorts fisk - gott var det minsann och inte så dyrt.
Stuket var kinesiskt och tyvärr vet jag inte hur man hittar dit men det kanske går att fråga sig fram... =)
 

Dr.Bike

Guest
För några år sen var jag på en rätt häftig restaurang i KL byggd över ett vattendrag.
Dom serverade all sorts fisk - gott var det minsann och inte så dyrt.
Stuket var kinesiskt och tyvärr vet jag inte hur man hittar dit men det kanske går att fråga sig fram... =)

Låter bra!
Mat är viktigt, och får kosta, så där spelar det inte så stor roll om det är lite dyrare. Men billigt OCH gott är ju bästa kombinationen. :)
Ska se om jag hittar den! Var det N Ö S eller V om centrum?
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hur är vädret där nu?

hoppas hoppas fara dit i mars (Formel1).:)

Också tacksam för diverse tips...
LÄktar plats på bakre rakan vid hårnålen är bra, slutet av startrakan är bra (omkörningar ser du, du hör dom mäktiga nerväxlingarna och dom mäktiga accelrationerna.

Läktar plats F så ser du 70% av banan, och kan se ganska mkt, men tyvärr är det inte så mkt "action" i närheten av läktaren

Uffe
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
LÄktar plats på bakre rakan vid hårnålen är bra, slutet av startrakan är bra (omkörningar ser du, du hör dom mäktiga nerväxlingarna och dom mäktiga accelrationerna.

Läktar plats F så ser du 70% av banan, och kan se ganska mkt, men tyvärr är det inte så mkt "action" i närheten av läktaren

Uffe


:tuttar vill se action så klart....:tungan
:banana va jag längtar.






tills jag fyller 30:D
 

Dr.Bike

Guest
Hur är vädret där nu?

hoppas hoppas fara dit i mars (Formel1).:)

Också tacksam för diverse tips...

Vädret är super-ok!
Regnperioden har just slutat/håller på att sluta så om du tänker dig dem BÄSTA svenska högsommarkvällen...
Så är det har nu.
KLockan är 23 här och jag sitter naken (jag rättar mig själv... jag sitter nästan naken....) på verandan och skriver detta.

Ett lagom stort solskydd kanske? :tungan


:D

:hördu Hörrö! Jag glömde faktiskt både kepa och overall...så jag får skylla mig själv! ;)
Men ja - solskydd är inte fel.

LÄktar plats på bakre rakan vid hårnålen är bra, slutet av startrakan är bra (omkörningar ser du, du hör dom mäktiga nerväxlingarna och dom mäktiga accelrationerna.

Läktar plats F så ser du 70% av banan, och kan se ganska mkt, men tyvärr är det inte så mkt "action" i närheten av läktaren



Uffe


Taget!

:tuttar vill se action så klart....:tungan
:banana va jag längtar.

tills jag fyller 30:D

VA! Ärnte du tretti ännu?

Då finns det ju hopp iaf! ;)
 
Last edited:

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Dr Bike, får man fråga vad du jobbar med? :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
gör som jag gjorde (i ungdommen) gå genom hela KL för att komma till HardrockCafe och titta Kevin Schwantz skinnställ som, iaf då -95, hängde där.
fast då får man väl va fanatiker kanske :)

Banan ja, är väl inga vinterträningar där nu.
Jag drog ut till Sha alam och spionfotade 4-5 rullar då, skickade hem några till Hallberg som använde bild i Race :tungan

Finns ju en del mcbutiker med udda hojmodeller/cc

ta inte kort och lägg upp här, hösten e underbar...

:va
 

Dr.Bike

Guest
gör som jag gjorde (i ungdommen) gå genom hela KL för att komma till HardrockCafe och titta Kevin Schwantz skinnställ som, iaf då -95, hängde där.
fast då får man väl va fanatiker kanske :)

Banan ja, är väl inga vinterträningar där nu.
Jag drog ut till Sha alam och spionfotade 4-5 rullar då, skickade hem några till Hallberg som använde bild i Race :tungan

Finns ju en del mcbutiker med udda hojmodeller/cc

ta inte kort och lägg upp här, hösten e underbar...

:va

Skitbra tips!
JAg hade tänkt promenera en hel del, ffa nästa vecka i Kuta Kinabalo (på Borneo)
Men en elak aluspåna ur en Husabergstopp har hittat in i min hålfot, och jag har OOOONT! Det är inflammerat och jag vägrar besöka en "doktor" här!
Nej jag håller skiten stånbgen mha GT och annat, tills jag är hemma.

HRC säger du. Scwantz ställ... Hm... Hur mycket ger du för det om jag har det med mig hem? ;)

Dr Bike, får man fråga vad du jobbar med? :)

System Engineering/Integration.

Hårdvara, Mjukvara, Ledningssystem ombord.
Marint stuff.
Kopplar ihop grajjor från alla andra tillverkare
med vårat ledningssystem så vi kan skjuta, navigera, sambanda osv.
 
Last edited:

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
System Engineering/Integration.

Hårdvara, Mjukvara, Ledningssystem ombord.
Marint stuff.
Kopplar ihop grajjor från alla andra tillverkare
med vårat ledningssystem så vi kan skjuta, navigera, sambanda osv.


Låter som ett roligt jobb! Du verkar ju ha mycket resdagar också, man satsade nog helt enkelt fel i skolan.
 

Dr.Bike

Guest
Låter som ett roligt jobb! Du verkar ju ha mycket resdagar också, man satsade nog helt enkelt fel i skolan.


Ja - du skulle inte pluggat så förbannat! ;)
Du skulle gjort som jag: Jagat brudar, glott på min motorcykel ut genom fysiksalens fönster. Gått till parken på helgerna och fyllnat till på obskyra alkoholhaltiga drycker...
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
System Engineering/Integration.

Hårdvara, Mjukvara, Ledningssystem ombord.
Marint stuff.
Kopplar ihop grajjor från alla andra tillverkare
med vårat ledningssystem så vi kan skjuta, navigera, sambanda osv.


Råkat jobba med nån lirare från Kungshamn? En polare som jobbar med det runt om i världen...

Till KL/Borneo:

Var på Borneo/KL nyåret 2000/01 med familjen. Grym upplevelse!

KL: Staden i sig är det överlägset häftigaste jag sett (Beijing och NY får se sig slagna). Du ska besöka china town, gör besök där både dagtid och kvälls/nattetid. Grym mat till låga priser (spartanskt med plaststolar och takfläkt, men dra helvete vad gott). När jag var där så fanns det mycket piratkopior (klockorna håller fruktansvärt mycket bättre kvalitet än de i thailand) dock så kan myndigheterna städat upp rätt bra, vart rätt mycket snack om det.
Besök någon av de stora shoppingkomplexen. Stora varuhus 10-12 våningar med småbutiker med allt. Kul att se även om man inte ska handla.
Det andra höga tornet (som jag pinsamt nog glömt vad det heter...) är också värt ett besök.
Är du mycket för "klassiska" sevärdheter finns det en storuppsjö av dem (jag är det inte).
Men som sagt, gå mycket. Relativt liten stad med stora kontraster. Åk skytrain. Finns massor av saker att göra.

Borneo:
Kuta Kinabalu ska vara en höjdare att bestiga (sydostasiens högsta berg om jag inte minns fel.).
Finns ett gäng fina stränder i närheten. Kommer ihåg att vi provade någon light variant på forsränning som var trevlig (vägen dit var spännande, helt plötsligt hade vägen regnat bort på sina ställen med tillhörande stup).
Besökte även huvudjägare när vi var där (dock på kuching om jag minns rätt, nedanför brunei) vilket var en ball upplevelse (åt palmhjärta där - robinson wannabeeeee).
Ta gärna möjligheten att göra någon utflykt innåt ön. Var på en flodutflykt för att se ourangutanger, såg även det (där där där, överexalterad guide pekar på något som på flera hundra meters avstånd lika gärna kunnat vara vilken apa som helst). Åker du innåt landet är chansen stor att du får åka genom enorma plantager av oljepalm, där det tidigare fanns regnskog. Ger ett visst perspektiv på saken när man åkt timma efter timma med bara oljeplantager längs vägarna.

Säkert fler stavfel i texten ovan än på internet, men hoppas du får ut något av det hela. PMa gärna om du vill att jag ska kolla upp något eller svara i tråden. Glöm inte ladda upp bilder. Juste, se till att ha en bra kamera med vettig zoom (läs systemkamera med bra objektiv) om du ska ut på äventyr, polarna hemma kan vara svårövertygade att den lilla pricken verkligen är en ourangutang.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Skitbra tips!
JAg hade tänkt promenera en hel del, ffa nästa vecka i Kuta Kinabalo (på Borneo)
Men en elak aluspåna ur en Husabergstopp har hittat in i min hålfot, och jag har OOOONT!

Har du varit elak mot Frisen eller??? :va
Har lite svårt att greppa konceptet med att en aluspåna från en Husa skulle vara elak... :tungan


Hoppas den kryper iväg av sig själv så du slipper ha ont! :pannkyss
 

Dr.Bike

Guest
Råkat jobba med nån lirare från Kungshamn? En polare som jobbar med det runt om i världen...

Till KL/Borneo:

Var på Borneo/KL nyåret 2000/01 med familjen. Grym upplevelse!

KL: Staden i sig är det överlägset häftigaste jag sett (Beijing och NY får se sig slagna). Du ska besöka china town, gör besök där både dagtid och kvälls/nattetid. Grym mat till låga priser (spartanskt med plaststolar och takfläkt, men dra helvete vad gott). När jag var där så fanns det mycket piratkopior (klockorna håller fruktansvärt mycket bättre kvalitet än de i thailand) dock så kan myndigheterna städat upp rätt bra, vart rätt mycket snack om det.
Besök någon av de stora shoppingkomplexen. Stora varuhus 10-12 våningar med småbutiker med allt. Kul att se även om man inte ska handla.
Det andra höga tornet (som jag pinsamt nog glömt vad det heter...) är också värt ett besök.
Är du mycket för "klassiska" sevärdheter finns det en storuppsjö av dem (jag är det inte).
Men som sagt, gå mycket. Relativt liten stad med stora kontraster. Åk skytrain. Finns massor av saker att göra.

Borneo:
Kuta Kinabalu ska vara en höjdare att bestiga (sydostasiens högsta berg om jag inte minns fel.).
Finns ett gäng fina stränder i närheten. Kommer ihåg att vi provade någon light variant på forsränning som var trevlig (vägen dit var spännande, helt plötsligt hade vägen regnat bort på sina ställen med tillhörande stup).
Besökte även huvudjägare när vi var där (dock på kuching om jag minns rätt, nedanför brunei) vilket var en ball upplevelse (åt palmhjärta där - robinson wannabeeeee).
Ta gärna möjligheten att göra någon utflykt innåt ön. Var på en flodutflykt för att se ourangutanger, såg även det (där där där, överexalterad guide pekar på något som på flera hundra meters avstånd lika gärna kunnat vara vilken apa som helst). Åker du innåt landet är chansen stor att du får åka genom enorma plantager av oljepalm, där det tidigare fanns regnskog. Ger ett visst perspektiv på saken när man åkt timma efter timma med bara oljeplantager längs vägarna.

Säkert fler stavfel i texten ovan än på internet, men hoppas du får ut något av det hela. PMa gärna om du vill att jag ska kolla upp något eller svara i tråden. Glöm inte ladda upp bilder. Juste, se till att ha en bra kamera med vettig zoom (läs systemkamera med bra objektiv) om du ska ut på äventyr, polarna hemma kan vara svårövertygade att den lilla pricken verkligen är en ourangutang.

Fan vilka coola tips du hade Fredda! Far man pussa en karl? ;)

Chinatown - Check :tummenupp drog runt i kackerlackskokens paradis idag, och sant som du sager: Fi fan vilken mat!
Hakade pa en busstur oxa och har nu kryss i rutan pa de vanligen forekommande turistfallorna.\\

Kungshamn ger zero i min sokdatabas. Du far droppa ett name.

Sitter nu halvfull och blanger ut aver Petronas Towers, och ska val troligen dra pa nan Thaiclub inatt. Gillar Thailandare + att de brukjar ha fruktansvart bra coverband inom klassisk hardrock som oser som fan sjalv!

Bor mitt i "The Golden Triangle" Sa det lar inte bli sa svart att hitta nat bra.

Angaende KK (Kuta Kinabalo) Sa kommer jag NOG hyra en MC och dra upp till Just Mount Kota. Dels for att jag rekat vagarna upp dit via Google maps! (kolla vagarna!!!) En kurva till och vagen ar RAK! :D

Ja sen on utanfor (har supit bort namnet) men jag vill dyka lite oxa, och det ar divers paradise dar.\\

Shit - jag borjar bli lite mosig. Maste dra sista gratisgroggen nu, sen ut pa stan!

Love Ya all!

//Dr.

Har du varit elak mot Frisen eller??? :va
Har lite svårt att greppa konceptet med att en aluspåna från en Husa skulle vara elak... :tungan


Hoppas den kryper iväg av sig själv så du slipper ha ont! :pannkyss

JO - det mesta som har med Husaberg att gora ar elakt! Det vet val du! :tungan
HAHA
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top