Hej.
Har en fråga ang speedometer på min 660 -04.
När jag starar hojen så tänder den upp som vanlig, men efter en min på tomgång så slocknar den helt, när jag börjar köra med hojen så tänder den upp igen, när jag stannar och låter den står på tomgång så slocknar den igen.
Ska det vara så?
Metern ska väll vara igång hela tiden när motorn är igång, eller?
//Jason
Har en fråga ang speedometer på min 660 -04.
När jag starar hojen så tänder den upp som vanlig, men efter en min på tomgång så slocknar den helt, när jag börjar köra med hojen så tänder den upp igen, när jag stannar och låter den står på tomgång så slocknar den igen.
Ska det vara så?
Metern ska väll vara igång hela tiden när motorn är igång, eller?
//Jason

Trodde hela instrumenteringen gick ner i viloläge och att den enbart räknade timmar när hojen rullar, min instrumentering räknar någon sekund när man rullar den men den stannar och den tiden mätaren är igång innan den slocknar när hojen står stilla så räknar den inte någon tid på min hoj i varje fall. Har just den instrumenteringen vi snackar om här.
... Får nog konsultera manualen när jag slutar jobbet..... Hur som helst så behöver mätaren kontinuerliga impulser ifrån framhjulet för att mätaren ska vara tänd... O batteriet är helt riktigt. Det fungerar bara som minnesbackup , precis som i en dator.