Ktms pro superbike team 2010

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
fan vad kul,äntligen en vettig måttstock på ifall det är förarna eller banorna det är fel på i sverige.synd han inte fick en riktig hoj bara.inget fel på kotten men tror inte den har det där lilla extra som en suzuki eller honda har,just det kawasakin är bra den oxå.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hur många av svenskarna i serien har varit top 10 i WSBK? Begränsningen lär snarare stavas KTM...

Cralle var 9:a och bästa privatförare i WSBK 1993 (?) och han vann ju mc-klassen i STCC 3-4gg. :) Men ingen numera i den serien som har sånna meriter, nej.
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
fan vad kul,äntligen en vettig måttstock på ifall det är förarna eller banorna det är fel på i sverige.synd han inte fick en riktig hoj bara.inget fel på kotten men tror inte den har det där lilla extra som en suzuki eller honda har,just det kawasakin är bra den oxå.

Jag tycker det verkar som ktm går bra. Dom vart ju 2:a i IDM.
Vad jag kan läsa mig till så var inte något av märkena du nämner
före. Tycker det är coolt av ktm och göra detta i kris tider.
:yoparty
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Absolut, enormt coolt faktiskt!
Undrar varför dom tar in en kille ifrån utlandet, istället för att ta in någon bra svensk?
För att höja statusen på klassen?
Enligt Masterbike kom Ktm bra till, men säger det något igentligen? Nä troligen inte :rolleyes:
Jag tror ändå att vinna kan bli svårt men pall tror jag på nån gång!

Jag tycker det verkar som ktm går bra. Dom vart ju 2:a i IDM.
Vad jag kan läsa mig till så var inte något av märkena du nämner
före. Tycker det är coolt av ktm och göra detta i kris tider.
:yoparty
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Vilken svensk skulle dom välja? Dig eller? Lukas var ju lite oväntat men kul att en ung kille fick chansen. Jag väljer att inte bry mig om varför dom gjorde som dom gjorde tycker det var kul att någon gjode något. Tror också det blir väldigt svårt att vinna klassen.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
KTM har en herrejössessatsning på IDM-relementsenliga hojar. Den kommer röra på sig och sen när det sitter en redig förare i sadeln (ursäkta Nylund och Lukas) så kommer det gå bra! Jag tror att det konsekvent kommer bli bra placeringar och Russels vana kommer visa sig snabbt.

Jag tippar vinnare av serien, men inte vinnare av många race.

:fakta

/ Jens
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
fan vad kul,äntligen en vettig måttstock på ifall det är förarna eller banorna det är fel på i sverige.synd han inte fick en riktig hoj bara.inget fel på kotten men tror inte den har det där lilla extra som en suzuki eller honda har,just det kawasakin är bra den oxå.

Som sagt. KTM har gått grymt bra i IDM! Detta kan nog bli riktigt bra.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Russell Holland körde CIV Superstock 1000 finalen på Mugello förra året med en KTM. Kvalade 10:a och slutade 12:a - 15 sek efter vinnaren på ett 10 varvs race ( 19.35 minuter).
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nej jag kör så lusigt men det finns flera andra även på andra märken!

Vilken svensk skulle dom välja? Dig eller? Lukas var ju lite oväntat men kul att en ung kille fick chansen. Jag väljer att inte bry mig om varför dom gjorde som dom gjorde tycker det var kul att någon gjode något. Tror också det blir väldigt svårt att vinna klassen.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ligger kanske nåt i det du säger!
Vet inte om jag vill diskutera med dig, men nog måste det finnas någon :) Med rätt förutsättningar tror jag att det finns en del på marknaden som kan bli snabba men det är klart att gäller det vinst så är det ju lite värre i år!

Och denna man ska bli roligt att se om han klarar att bemästra alla banor i år!
Hur som helst kul att dom tog in Lukas!
Självklart är det kul att dom tog in en VM kille! Det gör det än mer spännande :yoparty
Och Ktm`en ska inte underskattas de lägger ner stort arbete på den vad man har hört, tror att den kommer vara bland de vassare i fältet!


 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Coolt.

Tror det är skitbra för serien, bra för RR i Sverige och bara almänt coolt.
Dåligt för att jag kommer bli efter :mad:
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
:banana

Det blir jag. Jag har insatt källa och satsningen från KTM är helhjärtad!

Det kommer bli svårt för dom "vanliga" nu när en stor fabrik backar upp bakom....

/ Jens

Det är nog ingen hemlighet att du känner Emmi, som väl idag jobbar för KTM? Jag betvivlar inte att det är en seriös satsning, men jag blir som sagt inte förvånad. Jag minns säkert fel, men var det inte KTM som skulle ha vassa finnar i SBK för något år sedan, och man kunde vinna någon testdag eller hur det var? Hur gick det med det, OM jag minns rätt?

Jag hoppas iaf att han kör, och att han då kör hela säsongen.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är nog ingen hemlighet att du känner Emmi, som väl idag jobbar för KTM? Jag betvivlar inte att det är en seriös satsning, men jag blir som sagt inte förvånad. Jag minns säkert fel, men var det inte KTM som skulle ha vassa finnar i SBK för något år sedan, och man kunde vinna någon testdag eller hur det var? Hur gick det med det, OM jag minns rätt?

Jag hoppas iaf att han kör, och att han då kör hela säsongen.

Nej, det är ingen hemlighet.

Vesa Kallio utskåpade alla i Finska superbike med KTM. 2 sekunder till tvåan på Alastaro om jag kommer ihåg rätt.

Vesa har kört någon enstaka pro superbiketävling, men hojen var en RC8, det var innan RC8R kom. Nu är det en helt annan satsning..

/ Jens

Vilket bra bidrag du kommer med! Har du något problem med frågeställningen?

Lugn nu, båda 2...

/ Jens
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då får man väl hoppas att det går bra och att det ger något så att satsningarna fortsätter.

Ja, satsningen tyder på att dom vill vinna alla serier som bygger på IDM. De facto är det ju så att dom placerade sig 2a i IDM förra året... Det är inte illa pinkat.

Önskar man hade råd med en sån hoj...

.

/ Jens
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top