Ktms pro superbike team 2010

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
rc8 eller rc8r,visst är det skillnad men att de inte hade fullgoda cyklar tycker jag inte spelar så stor roll när de som oskar sagt gick ut med att de skulle köra hela säsongen och det slutade med vesa som gästspel i pro och något inhopp i finland i so.
nylunds kvalitet på förare är det inget fel på,han var ju 3 på yamaha 600 och 10a i pro efter ett gäng krasher så jag tror han gjort ktm rättvisa men visst vill man se en vm stjärna på svenska banor.:)
att cralle och dubbel anders var grymma råder inget tvivel på men tider daterat 2010 är ju de som räknas:)

sedan att ktm var 2:a i idm måste ju betyda hur mycket som helst,spies var ju etta på yamaha så därför skulle yamaha vunnit alla tusen serier i världen..popcorn någon? :ätapiller
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
sedan att ktm var 2:a i idm måste ju betyda hur mycket som helst,spies var ju etta på yamaha så därför skulle yamaha vunnit alla tusen serier i världen..popcorn någon? :ätapiller

Jag låter det vara osagt om tidigare säsonger.

Däremot om Yamaha i WSBK. Den enda serien som är i närheten av reglementet av WBSK är ju BSB. Där sopade Camier banan totalt med alla andra märken och förare. :fakta

Yamman original verkade förra året inte funkar som den skulle. Lindström fick sin att gå, men ryktesspridningen i depån sa att saker var gjorda med den som inte borde gjorts (rykte, jag står inte bakom dom). Nästan alla serier kör ju hojarna mer eller mindre original i ram/motor.

Så, poppkårna på allt du vill, men särskilt rätt om Yamman har du ju inte :fakta :mattias

/ Jens
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag låter det vara osagt om tidigare säsonger.

Däremot om Yamaha i WSBK. Den enda serien som är i närheten av reglementet av WBSK är ju BSB. Där sopade Camier banan totalt med alla andra märken och förare. :fakta

Yamman original verkade förra året inte funkar som den skulle. Lindström fick sin att gå, men ryktesspridningen i depån sa att saker var gjorda med den som inte borde gjorts (rykte, jag står inte bakom dom). Nästan alla serier kör ju hojarna mer eller mindre original i ram/motor.

Så, poppkårna på allt du vill, men särskilt rätt om Yamman har du ju inte :fakta :mattias

/ Jens
OM vi ska vara anala så stämmer det ju inte att Yamaha bara vann när det var WSBK spec. de vann även tex. IDM, Endurance VM, ONK, CEV etc. :)
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
OM vi ska vara anala så stämmer det ju inte att Yamaha bara vann när det var WSBK spec. de vann även tex. IDM, Endurance VM, ONK, CEV etc. :)

ONK vanns på en 08 R1. Alla andra serier var dom stora nationella serierna med "fabriks hojar" Kolla vad Dan Linfoot sa om deras egen byggda och dom Camier åkte.

I Sverige har ingen resurser för att göra Yamman riktigt vass den är överlägset dyrast att bygga det går inte att pruta på någonting.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
rc8 eller rc8r,visst är det skillnad men att de inte hade fullgoda cyklar tycker jag inte spelar så stor roll när de som oskar sagt gick ut med att de skulle köra hela säsongen och det slutade med vesa som gästspel i pro och något inhopp i finland i so.
nylunds kvalitet på förare är det inget fel på,han var ju 3 på yamaha 600 och 10a i pro efter ett gäng krasher så jag tror han gjort ktm rättvisa men visst vill man se en vm stjärna på svenska banor.:)
att cralle och dubbel anders var grymma råder inget tvivel på men tider daterat 2010 är ju de som räknas:)

sedan att ktm var 2:a i idm måste ju betyda hur mycket som helst,spies var ju etta på yamaha så därför skulle yamaha vunnit alla tusen serier i världen..popcorn någon? :ätapiller

kan säga att det är som natt och dag mellan dom hojarna efter att ha kört båda RC8R är betydligt lättare att köra en min vanliga RC8 min bråkar mest när man tar i medan RC8R följer med väldigt lätt
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
kan säga att det är som natt och dag mellan dom hojarna efter att ha kört båda RC8R är betydligt lättare att köra en min vanliga RC8 min bråkar mest när man tar i medan RC8R följer med väldigt lätt

kan ju vara en del för att rc8r är inställd för inspererad körning solo och den andra högen är kompenserad för passagerare och inte så perfekt inställd.
det skillde inte mycket i tider när de testade de båda i superbike och då var det james whitham som var pilot.men för banan så skippar man nog många timmars testande om man får en r direkt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ONK vanns på en 08 R1. Alla andra serier var dom stora nationella serierna med "fabriks hojar" Kolla vad Dan Linfoot sa om deras egen byggda och dom Camier åkte.

I Sverige har ingen resurser för att göra Yamman riktigt vass den är överlägset dyrast att bygga det går inte att pruta på någonting.
Det stämmer med ONK men där kom 09:an två om jag inte misstar mig. Den var/är dyr att kitta men den har ju inte bara haft framgång med WSBK reglemente.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kul för en bra förare att komma till en serie där man låter direktsänd TV styra loppen..
Eller är det förändring på det till i år? SC-racen har ju vart döden, både för bilrace och hojracen..
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kul för en bra förare att komma till en serie där man låter direktsänd TV styra loppen..
Eller är det förändring på det till i år? SC-racen har ju vart döden, både för bilrace och hojracen..

Det är ju dubbla race iår iallfall, det borde borga för tätare racing och mindre media-tjabbel. Hoppas jag iallafall...

/ Jens
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
kan ju vara en del för att rc8r är inställd för inspererad körning solo och den andra högen är kompenserad för passagerare och inte så perfekt inställd.
det skillde inte mycket i tider när de testade de båda i superbike och då var det james whitham som var pilot.men för banan så skippar man nog många timmars testande om man får en r direkt.

Haha du har du aldrig kört en RC8:a iaf. den är sten hård även när den kommer för Gatbruk och passagerare är ett skämt de går inte att köra med

bla så är det mjukare fjädrar på R än den vanliga ligger på min beställnings lista för R fjäder bak bla då den vanliga bli lite mjukare bak då

Nylund skakade bara på huvudet när vi försökte få min hoj perfekt förra året på Gälleråsen

Men hojen är grymt rolig att köra men allt annat är lättare :)

skall tilllägga att inte mycket är original på ktm hojarna dom skall köra med IDM reglementet gynnar verkligen KTM
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
skall tilllägga att inte mycket är original på ktm hojarna dom skall köra med IDM reglementet gynnar verkligen KTM

Om det inte är mycket som är orginal på dom hojarna så får dom svårt att hålla sig inom reglementet som är rätt standardbaserat just nu... :D
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
reglementet som är rätt standardbaserat just nu... :D

Standard?
Standard är det när man bytar gatdäcken mot slicks... då snackar
vi standard :)
Har du sett hur IDM hojarna ser ut?...Sitter ju kitgrejer för långt över
100.000 på dom.. Det kallar inte jag standard...
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Men vem ska kolla :)

Du låter nästan lite bitter Peter? :D

Fuskas det verkligen så mycket?

Standard?
Standard är det när man bytar gatdäcken mot slicks... då snackar
vi standard :)
Har du sett hur IDM hojarna ser ut?...Sitter ju kitgrejer för långt över
100.000 på dom.. Det kallar inte jag standard...

Jag har aldrig sett en tysk IDM hoj i verkliga livet så jag kan inte uttala mig om det...
Men om man läser igenom IDM reglementet så verkar det svårt att få ihop långt över 100.000:- i kitgrejer... Men det kanske är jag som tolkar det tokigt...
 
Last edited:

BMWS1000RR

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2009
Ort
Sandefjord
Hoj
GSXR1000K6
Standard?
Standard är det när man bytar gatdäcken mot slicks... då snackar
vi standard :)
Har du sett hur IDM hojarna ser ut?...Sitter ju kitgrejer för långt över
100.000 på dom.. Det kallar inte jag standard...

Har blitt brukt IDM teknisk reglement i norsk superbike de siste 2 år, og det ble ikke noe dyrere enn Nordisk SBK reglement som ble brukt i 2006 og 2007.
Har selv jobbet i IDM de 4 siste år og det er bare de store fabrikk suportede teamene som hadde store påkost på sine sykler (Motec, Marelli, 2D ol.)
Minimalt hva man kan gjøre med motor innvendig: tynnere topp-pakning og justerbare kamdrev
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Haha nej då men fusk hatar jag :D

Du låter nästan lite bitter Peter? :D

Fuskas det verkligen så mycket?



Jag har aldrig sett en tysk IDM hoj i verkliga livet så jag kan inte uttala mig om det...
Men om man läser igenom IDM reglementet så verkar det svårt att få ihop långt över 100.000:- i kitgrejer... Men det kanske är jag som tolkar det tokigt...

Ett fungerande traction kan kosta hur möe som helst!
Och ärligt talat så bryr jag mig inte alls egentligen, tycker bara att det borde vädras!
Och så hade jag inget för mig, och det vet vi alla att precis som en pensionär som inte har något att göra måste gnälla:D
Åkabstinensen är _____!:gnissla



Jag har aldrig sett en tysk IDM hoj i verkliga livet så jag kan inte uttala mig om det...
Men om man läser igenom IDM reglementet så verkar det svårt att få ihop långt över 100.000:- i kitgrejer... Men det kanske är jag som tolkar det tokigt...[/QUOTE]
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top