Ktm

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Så vad skiljer KTM´s 625, 640 och 660?? Är sugen på att komplettera min "gammel-gixxer" med en skoj-hoj!! :)
 
wannagofast skrev:
Så vad skiljer KTM´s 625, 640 och 660?? Är sugen på att komplettera min "gammel-gixxer" med en skoj-hoj!! :)


Tja... kan inte så mycket men detta vet jag.

625 och 660 har mer effekt än 640. Jag tycker det verkar som att 640 är lite bekvämare och har tex plats för passagerare. 640 finns även i flera färgkombinationer.

660 har inte elstart. Väger även minst av de tre. Ska också ha mest effekt.

Jag vill ha en 625:a.....
 
Last edited:
wannagofast skrev:
Så vad skiljer KTM´s 625, 640 och 660?? Är sugen på att komplettera min "gammel-gixxer" med en skoj-hoj!! :)

Alla har i grund och botten samma motor dvs Lc4.

660 lättas o piggast ,ingen elstart bara kick
625 lite tröttare med elstart
640 tröttast med elstart

660 har annat borr och slag dessutom 654cc i stället 625cc som 625,640 har.

660,625 har en "riktig" förgasare istället för en seg vaccumförgasare som 640 har.

660,625 har andra kammar än 640 (vet iaf att 660 har det).''


Andra personliga reflektioner är att 660 som är lättast känns mycket tyngre i kurvorna än min "blytunga" 640 Duke.
 
Last edited:
Marron skrev:
Tja... kan inte så mycket men detta vet jag.

625 och 660 har mer effekt än 640. Jag tycker det verkar som att 640 är lite bekvämare och har tex plats för passagerare. 640 finns även i flera färgkombinationer.

660 har inte elstart. Väger även minst av de tre. Ska också ha mest effekt.

Jag vill ha en 625:a.....

Jag kanske är trög men på KTM´s hemsida står följande uppgifter:

KTM 640 LC4 SUPERMOTO BLACK: 40 kw, 60 NM
KTM 625 SMC: 21 kw, 41 NM
KTM 660 SMC: 21 kw, 42,5 NM

640´in har väl mest effekt eller? Eller gäller det bara årets modeller dvs. 2006´or?

Nån som har koll på serviceintervaller på de tre ovanstående?
 
fz6n skrev:
KTM 640 LC4 SUPERMOTO BLACK: 40 kw, 60 NM
KTM 625 SMC: 21 kw, 41 NM
KTM 660 SMC: 21 kw, 42,5 NM

640´in har väl mest effekt eller? Eller gäller det bara årets modeller dvs. 2006´or?

Strypningar från fabrik för att få dem inregistrerade på "lämplig" effekt och ljudnivå. Avstrypta så har 625 och 660 lite mer pållar än så...
 
TomK skrev:
Strypningar från fabrik för att få dem inregistrerade på "lämplig" effekt och ljudnivå. Avstrypta så har 625 och 660 lite mer pållar än så...

Ok, misstänkte att det var nåt sånt. Tackar för svaret. :tummenupp

En fråga till ang. KTM 660:

En del 660´s som man sett har dubbla pipor bak, är detta 05´or?
Och en del har enkeldämpare på vänster sida (04´or???)

Kan nån förklara, eller finns det flera versioner?
Skillnader 2004 - 2005?
 
Hmm.. Tråden är från oktober -05!
Jag köpte en 660 -05 i november och har kört ca 80mil.. Skitkul trots kylan!!
Det är -05 som har dubbla dämpare..
 
wannagofast skrev:
Hmm.. Tråden är från oktober -05!
Jag köpte en 660 -05 i november och har kört ca 80mil.. Skitkul trots kylan!!
Det är -05 som har dubbla dämpare..

Då får man gratulera till en fin hoj. :yoparty
Ville inte skapa en ny tråd då din tog upp det mesta jag ville ha reda på.

Än en gång hur är det med serviceintervallerna på en KTM 660? Vad skall göras vid olika miltal osv.

Tacksam för hjälp. :Bugar
 
fz6n skrev:
Än en gång hur är det med serviceintervallerna på en KTM 660? Vad skall göras vid olika miltal osv.

Beror lite på hur man kör. Men ventilkontroll var 300:e mil är inte helt fel (mellan 80-100 mil första gången brukar det vara, för att de knackar in sig en bit). Oljebyte kan man gott göra i alla fall en gång var 100:e mil - inte längre än så. I övrigt kommer ju servicebehov av andra grejer vartefter milen börjar rulla på och man kommer upp i något tusental...

All grundservice är så lätt att fixa, att man gör det själv på någon timme. Finns många tusenlappar att spara där.
 
TomK skrev:
Beror lite på hur man kör. Men ventilkontroll var 300:e mil är inte helt fel (mellan 80-100 mil första gången brukar det vara, för att de knackar in sig en bit). Oljebyte kan man gott göra i alla fall en gång var 100:e mil - inte längre än så. I övrigt kommer ju servicebehov av andra grejer vartefter milen börjar rulla på och man kommer upp i något tusental...

All grundservice är så lätt att fixa, att man gör det själv på någon timme. Finns många tusenlappar att spara där.

Tackar för svaret, nu återstår bara att börja se sig omkring efter en trevlig KTM 660 -05´a eller nyare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top