KTM Tekniker...

Ghost skrev:
Så sant så. Min hoj var ostrypt vid leverans så när som på snorkeln.
Det blev en markant skillnad bara genom att ta bort den...
Det kan jag tänka mig.Luftburken är nog alldeles för liten på elstartmodellerna.När jag bänkade min gjorde det ca 2,5hk på hjulet när jag plockade bort locket på sidan,ändå gick den för fett på höga varv.Med SPES slipon samt gått lös på locket med hålsåg fick jag ändå gå ner till 158 på huvudmunstycket samt 48 på lågfart.Kommer inte ihåg vad blandskruven står på.
 
bike testet var med en som inte var avstrypt och den bänkades till 47,9 hkr och 57,7Nm/4900

slutsatsen blir väl ändå att det är hyggligt krut i den både strypt och avstrypt, men det spelar ju inte så stor roll huvudsaken är att man kan köra som faan
 
hmm

alltså, det var ingen större skillnad på cyklarna fast den ena var strypt och den andra inte. Snorklen är borta, och dom där 200milen är körda för ett tag sen. Man får ingen rappt svar från motorn, puttrar på 2:an och vrider på fullt så hoppar den till svar och börjar dra men inget ös som det borde vara. Typ 35hk om man skulle bänka den.
Vilka munstycken rekommenderas ?
Gör det stor skillnad efter kapning med bågfil av luftburken ?
 
jontte skrev:
alltså, det var ingen större skillnad på cyklarna fast den ena var strypt och den andra inte. Snorklen är borta, och dom där 200milen är körda för ett tag sen. Man får ingen rappt svar från motorn, puttrar på 2:an och vrider på fullt så hoppar den till svar och börjar dra men inget ös som det borde vara. Typ 35hk om man skulle bänka den.
Vilka munstycken rekommenderas ?
Gör det stor skillnad efter kapning med bågfil av
luftburken ?

Jag vet faktiskt inte exakt vad som är gjort på min men luftburken är öppnad musntycken bytta, men inte kan du bara ha 35hkr då bike testet visar runt 47 och den var inte avstrypt, bänka den och skicka gäran ett mail till mig sen gsm@algonet.se vore kul att veta vad den har ?
 
hymac skrev:
bike testet var med en som inte var avstrypt och den bänkades till 47,9 hkr och 57,7Nm/4900
Jag skulle bli jävligt förvånad om den i Bike hade strypningarna kvar.Dom där siffrorna ligger väldigt nära det jag fick ut på hjulet när min var helt original-ostrypt.Med trottelstopp och gnistgaller skulle jag gissa på snarare 20 hk på hjulet :7peta
 
hymac skrev:
Jag vet faktiskt inte exakt vad som är gjort på min men luftburken är öppnad musntycken bytta, men inte kan du bara ha 35hkr då bike testet visar runt 47 och den var inte avstrypt, bänka den och skicka gäran ett mail till mig sen gsm@algonet.se vore kul att veta vad den har ?

Bike har f-n nästan aldrig en siffra rätt i sina tester! Dom kan helt omöjligt ha fått 47 kusar ur en strypt 625'a! Dom ska man bara ta som hyggliga riktlinjer.

En avstrypt 625'a ska gå rätt bra (ca 50 kusar på slangen) och definitivt MYCKET bättre än en strypt sådan. Det är någe fel på den "avstrypta"!!!
 
Om man tar t,ex när jag hade min 660 när den var strypt de första 4 milen.
De var nästan omöjligt att få upp den på tvåan. Visst gick det på ettan men det var knappt. När den var strypt så var det enda jag hade tagit bort var gnistgallret. Tyvärr har jag inte provkört nån 625 -03 med el-start så man kan inte jämföra med den 625 -02 jag hade. -03 har ju en fetare förgasaren också även om luftburken är något mindre.
 
motardnisse skrev:
Om man tar t,ex när jag hade min 660 när den var strypt de första 4 milen.
De var nästan omöjligt att få upp den på tvåan. Visst gick det på ettan men det var knappt. När den var strypt så var det enda jag hade tagit bort var gnistgallret. Tyvärr har jag inte provkört nån 625 -03 med el-start så man kan inte jämföra med den 625 -02 jag hade. -03 har ju en fetare förgasaren också även om luftburken är
något mindre.

här kommer en till som bänkad en original med öppnad luftburk, jsut for information

Imorgon börjar svetsning och rördragning.

Idag bänkade vi en original 625´a med öppen box. Häpnadsväckande vrid må jag säga.

Effekt. 51,8 bhp 6627,2 rpm (SAE)
Vrid. 64,3Nm 5257,2 rpm !!!!!!
 
få se då

hymac skrev:
här kommer en till som bänkad en original med öppnad luftburk, jsut for information

Imorgon börjar svetsning och rördragning.

Idag bänkade vi en original 625´a med öppen box. Häpnadsväckande vrid må jag säga.

Effekt. 51,8 bhp 6627,2 rpm (SAE)
Vrid. 64,3Nm 5257,2 rpm !!!!!!

Får fortsätta leta och joxa, få se vad det kan vara som spökar.
Tackar för de tips och "riktlinjer" som dykt upp!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top