Det kan jag tänka mig.Luftburken är nog alldeles för liten på elstartmodellerna.När jag bänkade min gjorde det ca 2,5hk på hjulet när jag plockade bort locket på sidan,ändå gick den för fett på höga varv.Med SPES slipon samt gått lös på locket med hålsåg fick jag ändå gå ner till 158 på huvudmunstycket samt 48 på lågfart.Kommer inte ihåg vad blandskruven står på.Ghost skrev:Så sant så. Min hoj var ostrypt vid leverans så när som på snorkeln.
Det blev en markant skillnad bara genom att ta bort den...
